Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Международные отношения

Міжнародні та європейські організації зі стандартизації

Тип: реферат
Категория: Международные отношения
Скачать
Купить
Завдання ISO - Організації зі стандартизації. Міжнародна електротехнічна комісія, її склад, напрямки роботи та стандарти. Європейський комітет зі стандартизації в області електротехніки й електроніки. Історія організації Міжнародного союзу електрозв'язку.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міжнародні та європейські організації зі стандартизації

План

міжнародна організація стандартизація електротехніка

1. Міжнародна організація зі стандартизації (ISO)

2. Європейський комітет зі стандартизації (CEN)

3. Міжнародна електротехнічна комісія (IEC)

4. Європейський комітет зі стандартизації в області електротехніки та електроніки (CENELEC)

5. Міжнародний союз електрозв'язку (ITU)

6. Європейський інститут зі стандартизації в області телекомунікацій(ETSI)

Література

1.Міжнародна організація зі стандартизації (ISO)

ISO - скорочена назва Міжнародної організації зі стандартизації (International Organization for Standardization), яка була створено 14 жовтня 1946 року. Завдяки часу створення й місцю розташування Центрального секретаріату (Женева) багато помилково вважають, що ця організація відноситься до системи ООН. Необхідно уточнити, що ISO - неурядова організація; її можна вважати федерацією 150 національних органів зі стандартизації. У її рамках функціонують 180 профільних технічних комітетів, близько 650 підкомітетів і 2830 спеціалізованих груп, у роботі яких беруть участь близько 30 тис. експертів. Центральний секретаріат підтримує контакти приблизно з 500 міжнародними організаціями. Такі широкі зв'язки дозволяють безболісно досягати консенсусу при розробці й твердженні нових стандартів.

Завдання ISO - сприяти розробці повсюдно визнаних стандартів, правил і інших аналогічних документів з метою полегшення міжнародного обміну товарами й послугами. Усі стандарти ISO є добровільними; вони можуть затверджуватися як обов'язкові на національному рівні або в рамках окремих підприємств, організацій і т.п.

Передбачається, що система стандартів буде забезпечувати зменшення несприятливих впливів на навколишнє середовище на трьох рівнях:

Організаційному - через поліпшення екологічного "поведінки" корпорацій.

Національному - через створення істотного доповнення до національної нормативної бази й компонента державної екологічної політики.

Міжнародному - через поліпшення умов міжнародної торгівлі.

Діяльність по розробці міжнародних стандартів проводиться технічними комітетами ISO. Будь-який член організації, зацікавлений у діяльності, для якої був створений технічний комітет, має право бути представленим у цьому комітеті. Урядові й неурядові міжнародні організації, що мають зв'язки з ISO, також беруть участь у роботі.

Проекти міжнародних стандартів, прийняті технічними комітетами, розсилаються членам організації на схвалення перед затвердженням їх радою ISO як міжнародних стандартів.

Актуальним завданням є скорочення строків підготовки міжнародних стандартів ISO, тому що в цей час розробка їх займає в середньому чотири-п'ять років. Тенденція до скорочення строків морального старіння продукції, необхідність оперативного реагування на запити міжнародної торгівлі в стандартах ставлять завдання різкого скорочення строків розробки міжнародних стандартів. Усе частіше починає практикуватися процедура обговорення проектів МС у рамках телеконференцій. На відміну від традиційних засідань робочих органів зі стандартизації, на які відряджаються фахівці з різних країн, телеконференції можуть проводитися частіше, організованіше й оперативніше. По оцінках фахівців, проведення телеконференцій заощаджує 80% коштів і 60% часу, що витрачаються на розробку МС у рамках традиційних процедур.

Глобалізація світового ринку, що характеризується стиранням меж на шляху вільного переміщення людей, товарів, капіталу й інформації, вимагає переходу країн на єдині стандарти. Поки середній показник використання країнами -- членами ISO міжнародних стандартів у загальному числі національних -- 22%, у країнах з більш високим рівнем розвитку -- 40%. Як ідеал пропонується принцип єдиного стандарту; єдиних випробувань; сертифікатів, визнаних усюди. Цей принцип пропонується в проекті ISO в 2001 р. як «Мрія 1/1/1» (1/1/1 «Dream», ідея Маріо Джильберто Картопассі, президента ISO). Зміст проекту -- в усуненні різноманітності в стандартах, у виключенні повторів у випробуваннях і процедурах підтвердження. Є приклади втілення «Мрії» на світовому ринку такі об'єкти стандартизації, як контейнерні перевезення, кредитні картки, кораблебудування, відповідають стандартам і оцінюються по єдиних процедурах відповідності.

Організаційно в ISO входять керівні й робочі органі. Керівні органи: Генеральна асамблея (вищий орган), Рада, Технічне керівне бюро. Робочі органи -- технічні комітети (ТК), підкомітети, технічні консультативні групи (ТКГ).

Генеральна асамблея -- це збори посадових осіб і делегатів, призначених комітетами. Кожний комітет має право представити не більш трьох делегатів, але їх можуть супроводжувати спостерігачі. Члени-кореспонденти й члени-абоненти беруть участь як спостерігачі.

Рада керує роботою ISO у перервах між сесіями Генеральної асамблеї. Рада має право, не скликаючи Генеральної асамблеї, направити в комітети-члени питання для консультації або доручити комітетам-членам їх розв'язок. На засіданнях Ради рішення ухвалюються більшістю голосів присутніх на засіданні комітетів Ради. У період між засіданнями й при необхідності Рада може ухвалювати рішення шляхом переписки.

Раді ISO підкоряється сім комітетів: ПЛАКО (технічне бюро), ПРОФКО (методична й інформаційна допомога); КАСКО (комітет з оцінки відповідності); ИНФКО (комітет з науково-технічної інформації); ДЕВКО (комітет з надання допомоги країнам, що розвиваєтеся); КОПОЛКО (комітет із захисту інтересів споживачів); РЕМКО (комітет зі стандартних зразків).

ПЛАКО (PLACO - Planning Committee) підготовляє пропозиції по плануванню роботи ISO, по організації й координації технічних сторін роботи. У сферу роботи ПЛАКО входять розгляд пропозицій по створенню й розпуску технічних комітетів, визначення області стандартизації, якою повинні займатися комітети.

ПРОФКО зобов'язано виявляти методичну й інформаційну допомогу Раді ISO по принципах і методиці розробки міжнародних стандартів. Силами комітету проводяться вивчення основних принципів стандартизації й підготовка рекомендацій з досягнення оптимальних результатів у даній області. ПРОФКО займається також термінологією й організацією семінарів по застосуванню міжнародних стандартів для розвитку торгівлі

КАСКО (CASCO - Committee on conformity assessment) займається питаннями підтвердження відповідності продукції, послуг процесів і систем якості вимогам стандартів, вивчаючи практику цієї діяльності й аналізуючи інформацію. Комітет розробляє посібника з випробувань і оцінці відповідності (сертифікації) продукції, послуг, систем якості, підтвердженню компетентності випробувальних лабораторій і органів з сертифікації. Важлива область роботи КАСКО - сприяння взаємному визнанню й прийняттю національних і регіональних систем сертифікації, а також використанню міжнародних стандартів в області випробувань і підтвердження відповідності. КАСКО разом з IEC підготовлений цілий ряд настанов по різних аспектах сертифікації, які широко використовуються в країнах-членах ISO і IEC: принципи, викладені в цих документах, враховані в національних системах сертифікації, а також є основою для угод по оцінці відповідності взаємопостачальної продукції в торгово-економічних зв'язках країн різних регіонів. КАСКО також займається питаннями створення загальних вимог до аудиторів по акредитації випробувальних лабораторій і оцінці якості роботи органів, що акредитують; взаємного визнання сертифікатів відповідності продукції й систем якості й ін.

ДЕВКО (DEVCO - Committee on developing country matters) вивчає запити країн, що розвиваються в області стандартизації й розробляє рекомендації зі сприяння цим країнам у даній області. Головні функції ДЕВКО: організація обговорення в широких масштабах усіх аспектів стандартизації в країнах, що розвиваються, створення умов для обміну досвідом з розвиненими країнами; підготовка фахівців зі стандартизації на базі різних навчальних центрів у розвинених країнах; сприяння ознайомлювальним поїздкам фахівців організацій, що займаються стандартизацією в країнах, що розвиваються; підготовка навчальних посібників зі стандартизації для країн, що розвиваються; стимулювання розвитку двостороннього співробітництва промислово розвинених держав, що розвиваються, в області стандартизації й метрології. У цих напрямках ДЕВКО співробітничає з ООН. Одним з результатів спільних зусиль стало створення й функціонування міжнародних центрів навчання.

КОПОЛКО (COPOLCO - Committee on consumer policy) вивчає питання забезпечення інтересів споживачів і можливості сприяння цьому через стандартизацію; узагальнює досвід участі споживачів у створенні стандартів і розробляє програми по навчанню споживачів в області стандартизації й доведенню до них необхідної інформації про міжнародні стандарти. Цьому сприяє періодичне видання Переліку міжнародних і національних стандартів, а також корисних для споживачів настанов: «Порівняльні випробування споживчих товарів», «Інформація про товари для споживачів», «Розробка стандартних методів вимірювань експлуатаційних характеристик споживчих товарів» і ін.

КОПОЛКО брав участь у розробці настанов ISO/IEC по підготовці стандартів безпеки.

РЕМКО (REMCO - Committee on reference materials) надає методичну допомогу ISO шляхом розробки відповідних настанов із питань, що стосуються стандартних зразків (еталонів). Так, підготовлений довідник по стандартних зра...

Другие файлы:

Міжнародні і європейські організації з акредитації
Поняття органу з акредитації, його права і обов'язки. Системи рівноправної оцінки. Заснування, цілі діяльності, організаційна структура Європейської о...

Міжнародні стандарти ІSО
Роль і значення стандартизації й сертифікації в системі менеджменту. Сутність і зміст системи якості за стандартами ISO. Особливості застосування стан...

Роль і значення системи технічного регулювання
Сучасна ситуація на світовому ринку. Захист внутрішніх ринків. Міжнародні організації із стандартизації. Встановлення обсягів поставок на внутрішній р...

Міжнародні природоохоронні організації
Зміни в навколишнім середовищі. Усвідомлення необхідності захисту природи й перші кроки в цьому напрямку. Розвиток природоохоронної діяльності на суча...

Правові організаційно-методичні основи національної системи стандартизації
Додержання єдиних обов’язкових норм, правил та вимог для усіх підприємств і організацій незалежно від форми власності. Основні положення Національної...