Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Характеристика асортименту, конкурентоспроможність та логістичне дослідження товароруху чаю чорного байхового (за матеріалами СПД фізична особа "Коротич" м. Києва)

Тип: дипломная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Сучасний стан світового виробництва та ринку чаю. Вимоги до якості, пакування та зберігання чорного байхового чаю. Дослідження якості чорного байхового чаю, що реалізується в СПД "Коротич". Організація закупівлі, доставки, зберігання та продажу чаю.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Кафедра товарознавства та експертизи продовольчих товарів

ДИПЛОМНА РОБОТА

з теми: «Характеристика асортименту, конкурентоспроможність та логістичне дослідження товароруху чаю чорного байхового»

(за матеріалами СПД фізична особа «Коротич» м. Києва)

Київ 2012
ЗМІСТ
ВСТУП
Розділ 1. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД ЛІТЕРАТУРИ
1.1 Сучасний стан світового виробництва та ринку чаю

1.2 Споживання чаю в світі

1.3 Ринок чаю на Україні

1.4 Вимоги до якості чорного байхового чаю

1.5 Вимоги до пакування та зберігання чаю

1.6 Фальсифікація чаю та методи її визначення

Розділ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ АСОРТИМЕНТУ, ЯКОСТІ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЧАЮ, ЩО РЕАЛІЗУЄТЬСЯ В СПД «КОРОТИЧ»

2.1 Асортимент чаю

2.2 Дослідження якості чорного байхового чаю, що реалізується в СПД «Коротич»

2.2.1 Матеріал та методи дослідження

2.2.2 Дослідження органолептичних та фізико-хімічних показників

2.3 Конкурентоспроможність чорного байхового чаю

2.3.1 Визначення показників якості чаїв та побудова типового дерева властивостей

2.3.2. Розрахунок комплексних показників якості та інтегрального показника конкурентоспроможності чорних байхових чаїв

Розділ 3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТОВАРОРУХУ ЧАЮ

3.1 Організація закупівлі чаю торговельним підприємством

3.2 Організація доставки, зберігання та продажу чаю

3.3 Вивчення попиту та формування асортименту чаю

3.4 Ефективність торгівлі чаєм

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Вступ

Чай - один з найпоширеніших напоїв на земній кулі. Сьогодні його споживачами щоденно є біля трьох мільярдів чоловік. З китайської «ча» означає «молодий листочок», саме китайці відкрили світові кущ чаю ще майже 5 тисяч років тому.

Про корисні властивості чаю можна говорити годинами. У правильно приготованій заварці міститься біля 150-ти корисних речовин, більшість з яких не руйнується навіть у гарячій воді. Найбільш відомими з них є таніни та катехіни. Тонізуючу дію чаю обумовлює наявність у ньому алкалоїдів - кофеїну та теоброміну. Фтор, що міститься у чаї, зміцнює тверді тканини зубів, а глютамінова кислота заспокоює нервову систему. Чай виводить з організму важкі метали, оздоровлює нирки, шлунок і є чудовим стимулюючим засобом при застуді. Звісно, всі ці корисні речовини містяться лише у чаях високої якості.

Про те, що ринок чаю в Україні перестав рости, говорять практично з початку чайного сезону 2010-2011 р. Тенденція підвищення вагового показника, що намітилася в останні роки, завмерла на позначці 18-20 тис. тонн на рік. У той же час, грошовий показник продовжує збільшуватися, що зайвий раз підтверджує факт зміни споживчих пріоритетів на користь дорогого якісного чаю [38].

Таким чином, українець у середньому споживає близько 400-450 г чаю щорічно й витрачає більше однієї третини витрат на гарячі напої й близько 1% від всіх середньомісячних витрат - на продукти харчування й саме необхідне.

За відомостями операторів ринку, яких-небудь істотних змін у ринковій кон'юнктурі останнім часом не спостерігалося: чорний чай, як і раніше, міцно утримує лідерські позиції, але частка його знижується (у той же час сегмент чорного чаю з добавками збільшується). Також продовжує рости частка зеленого й трав'яного чаю. Відзначено й стрімке зростання частки чаю у пакетиках. За останні півтора року цей сегмент збільшився на 20% і сьогодні займає 20-25% ринку в кількісному й 35% - у грошовому вираженні. Частка гранульованого й змішаного чаїв залишилася колишньою.

Загалом ринок чаю останніми роками є майже стабільним, спостерігається лише невелике його зростання за рахунок збільшення вартості чаю та збільшення сегменту преміум-класу. Також розвивається сегмент пакетованих чаїв. Але спостерігаються і негативні тенденції ринкових змін. По-перше, ускладнило ситуацію на ринку зниження митних зборів на ввезення фасованого чаю в Україну. В результаті, зимою 2012 р. з'явилось ще більша кількість марок-одноденок, які, намагаючись якомога швидше збути свою продукцію, часто надають споживачам недостовірну інформацію, що псує репутацію марок-лідерів. Успішно працювати на ринку можуть лише ті компанії, що наділяють значної уваги рекламній та PR-підтримці продажу. Також внаслідок зміни митного законодавства знизилась інвестиційна привабливість українського чайного ринку. Оператори тепер менше зацікавлені створювати та розвивати виробництво чаю в Україні, надаючи перевагу ввозити фасований чай з-за кордону. Однак, незалежно від цього кількісний та якісний склад рейтингу чайних лідерів суттєвих змін не зазнав [36].

Станом на березень 2012 року співвідношення пакетованих та листових чаїв на українському ринку за різними оцінками складає від 30:70 до 40:60 відповідно. Частка пакетованих чаїв продовжує зростати, що пояснюється як збільшенням платоспроможності споживачів, так і розширенням асортименту зі сторони виробників.

Актуальність даної роботи полягає в тому, що чай є продуктом, попит на який постійно зростає, і асортимент його дуже широкий. Весь чорний байховий чай - це чай імпортного походження, що створює небезпеку появи великої кількості фальсифікованого товару. Тому нами розглянуто можливості фальсифікації чаю, що є актуальним через поширеність підробок в наш час [1].

Мета дипломної роботи - дослідити товарознавчі характеристики чорного байхового чаю, асортимент, якість, конкурентоспроможність, організацію товароруху чаю чорного байхового на прикладі в СПД «Коротич» м. Києва

Відповідно до мети роботи необхідно було вирішити наступні задачі:

провести аналітичний огляд літератури і освітити наступні аспекти чорного чаю, як цінного харчового продукту, так і товару на ринку.

провести аналіз світового та вітчизняного ринку чорного байхового чаю;

вивчити види та методи визначення фальсифікації чаю;

провести дослідження зразків чорного байхового чаю та оцінити їх якість та конкурентоспроможність;

дослідити організацію товароруху чаю в торговельному підприємстві.

Об'єктом досліджень є чорний байховий чай що реалізується на ринку м. Києва.

Предметом дослідження є товарознавчі характеристики чаю, експертиза якості, якість та конкурентоспроможність чаю, організація товароруху в торговельному підприємстві.

Методи досліджень: аналітичні, стандартні органолептичні, балова система оцінки якості, фізико-хімічні, економічні методи

Структура роботи: дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.

Розділ 1. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД ЛІТЕРАТУРИ

1.1 Сучасний стан світового виробництва та ринку чаю

В 2011 році всі країни продуценти чаю, крім Малаві й Зімбабве, збільшили обсяги виробництва чаю: виробництво чаю в Індії виросло на 3,9% (до 927,9 тисяч тонн), у Бангладеш - на 5,2% (до 58,6 тисяч тонн), в Індонезії - на 4,8% (до 80,4 тисяч тонн), у Шрі-Ланці - на 2,2% (до 318,8 тисяч тонн), у Кенії - на 1,2% (до 328,5 тисяч тонн). У Малаві й Зімбабве обсяги виробництва чаю скоротилися на 24,4% (до 37,9 тисяч тонн) і 20,6% (до 12,3 тисяч тонн) відповідно.

Світовий експорт чаю (без Китаю) збільшився на 2,76% (з 1016,3 тисяч тонн в 2010 році до 1044,4 тисяч тонн в 2011). Головним світовим експортером чаю залишається Кенія - в 2011 році ця країна продала 349,7 тисяч тонн чаю, майже на 21 тисячу тонн більше, ніж зробила (Кенія активно займається реекспортом чаю). Індію займає серед експортерів чаю четверте місце, експорт чаю із цієї країни знизився в 2011 році в порівнянні з 2010 на 5,1% (з 197,67 тисяч тонн до 187,6 тисяч тонн) [26].

За даними ФАО (Продовольчої і сільськогосподарська організація ООН ) світове виробництво чаю в 2010 році досягло обсягу в 3,2 млн. тонн, що на 2% більше, ніж у 2009 році, причому експорт зріс на 4,4% [25].

За даними Індійської Чайний Асоціації (ITA) обсяг виробництва чаю у світі (крім Китаю) в 2011 році перевищив обсяг виробництва чаю в 2010 році на 2,78 % і склав 1820,9 тисяч тонн.

На долю зеленого чаю приходиться до 20% загальносвітового виробництва сухих чаїв (0,64 млн. т), а на частку червоного -- лише 2,4% (76,8тис.т).

Як і в минулому сезоні, продовжував збільшуватися продаж зеленого чаю, причому за рахунок зменшення ринкової частки чорного чаю. Зараз у загальному обсязі споживання частка зеленого чаю становить 13-14% (у літній період вона зростає приблизно до 20%). Втім, слід зазначити, що, у порівнянні з попередніми роками, приріст продажів зеленого чаю...

Другие файлы:

Дослідження асортименту споживчих властивостей дитячих іграшок (за матеріалами підприємства ЧП Котванов мінімаркет "Атестат")
Стан виробництва іграшок в Україні, вимоги їх до якості та безпечності. Проблеми споживчого ринку іграшки в Україні. Експериментальне дослідження факт...

Дослідження асортименту, споживних властивостей та якості фарфорових виробів на прикладі Сумського фарфорового заводу
Аналіз стану ринку керамічних товарів в Україні. Характеристика властивостей фарфорових виробів, їх класифікація, суть технологічного процесу, особлив...

Виробництво, споживання та торгівля кавою та кавовими напоями
Характеристика асортименту кави та кавових напоїв, що реалізуються на ринку України. Дослідження якості та харчової нешкідливості кавових напоїв, що р...

Товарознавча характеристика вітчизняного шампанського та його конкурентоспроможність
Стан і перспективи розвитку виробництва шампанських вин в Україні. Класифікація та асортимент шампанського вітчизняного виробництва, вимоги до якості,...

Дослідження асортименту ножових виробів в Україні
Дослідження особливостей товарної пропозиції ножових виробів на вітчизняному ринку. Товарознавча характеристика асортименту кухонних, столових та госп...