Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Розвиток ринку алкогольних напоїв в Україні

Тип: реферат
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Роль ринку алкогольних напоїв у розвитку вітчизняної економіки. Тенденції розвитку ринку алкогольних напоїв в Україні, що сформувалися після початку кризи. Виявлення лідерів продажів на різних сегментах вітчизняного ринку. Чинники, що впливають на попит.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Розвиток ринку алкогольних напоїв в Україні

Ринок алкогольних напоїв, як один з сегментів товарного ринку харчової промисловості, відіграє важливу роль у розвитку вітчизняної економіки. Маючи достатньо високу ємність та стабільно високий попит на продукцію, сфера вино- та лікеро-горілчаних виробів є привабливим об'єктом для інвестування. Діяльність підприємств-виробників алкогольних напоїв, як правило, є високорентабельною, хоча і відбувається в умовах гострої конкуренції. Останнє, з одного боку, позитивно позначається на якості продукції, сприяє інноваціям у маркетинговій політиці підприємств, які реалізують алкогольні напої, та, як наслідок, підвищує рівень задоволення їх споживачів. Проте, з іншого боку, висока інтенсивність конкуренції актуалізує необхідність перманентного відстеження тенденцій на ринку алкогольних напоїв (особливо в умовах прояву в країні наслідків загальноекономічної кризи).

Деякі аспекти, пов'язані з ситуацією, що склалася на ринку алкогольних напоїв до 2011 р., наприкінці якого в Україні почали проявлятися перші наслідки загальноекономічної кризи, вже висвітлювалися у працях І. Матчина, А. Авідзба [1], О. Гаркуші [2], О. Філановського [3], В. Чабаненко [4], В. Загоруйко [5] та інших. Але тендеції, що склалися на вітчизняному ринку алкогольних напоїв останнім часом та перспективи його майбутнього розвитку, зважаючи на специфіку державного регулювання вино - та лікеро-горілчаної сфери в Україні й сучасні тенденції розвитку світового ринку алкогольних напоїв тощо, до цього часу ще глибоко не вивчалися.

Цілями нашого дослідження є, по-перше, визначення тенденцій розвитку ринку алкогольних напоїв в Україні, що сформувалися після початку кризи; по-друге, виявлення лідерів продажів на різних сегментах вітчизняного ринку алкогольних напоїв; по-третє, встановлення чинників, що можуть суттєво вплинути на розвиток ринку алкогольних напоїв у майбутньому.

В Україні впродовж 2008-2010 рр. щорічні обсяги легального виробництва алкогольних напоїв в цілому мали тенденцію до зростання. Проте у 2011 р. на цьому ринку були зафіксовані ознаки стагнації, які особливо проявилися у сегментах горілки та вин (табл. 1). Причинами формування такої ситуації на ринку алкогольних напоїв України, на наш погляд, могли стати, по-перше, збільшення обсягів нелегального виробництва (тобто зростання тіньового ринку алкоголю), по-друге, активізація імпорту алкогольних напоїв на фоні ймовірного скорочення експорту, по-третє, цінова кон'юнктура, по-четверте, негативний вплив наслідків загальноекономічної кризи на формування споживчого попиту.

ринок алкогольний продаж попит

Таблиця 1. Динаміка виробництва алкогольних напоїв в Україні впродовж 2008-2011 рр.

Найменування напоїв

Обсяги виробництва напоїв, млн. дал

Темп приросту (скорочення) виробництва, %

Абсолютне відхилення обсягів виробництва 2011 / 2010, млн. дал

2008

2009

2010

2011

2009 / 2008

2010 / 2009

2011 / 2010

Горілка, інші міцні спиртові напої

39,96

42,33

42,38

33,25

5,93

0,12

-21,54

-9,13

Лікери, солодкі наливки, спиртові настоянки, інші спиртові напої

21,72

13,12

11,75

11,99

-39,61

-10,44

2,06

0,24

Коньяк

3,89

3,13

3,35

4,29

-19,58

7,30

28,01

0,94

Вино «Шампанське»

4,05

4,23

4,21

3,73

4,47

-0,49

-11,33

-0,48

Вина ігристі (крім вина «Шампанське»)

1,75

1,53

1,81

1,72

-12,21

18,41

-5,40

-0,10

Вина виноградні

21,05

23,10

29,11

17,00

9,75

26,00

-41,58

-12,10

Вермут та аналогічні вироби

0,36

0,58

0,92

0,98

63,59

57,74

6,36

0,06

Напої ферментовані, напої змішані, з вмістом алкоголю

4,35

3,26

1,99

1,00

-24,99

-39,04

-49,87

-0,99

Напої слабоалкогольні

11,40

7,90

9,66

10,40

-30,70

22,29

7,66

0,74

Пиво 2

320,0

300,0

309,9

305,2

-6,25

3,30

-1,52

-4,71

2. Включаючи пиво безалкогольне і пиво з вмістом алкоголю менше 0,5%.

Тіньовий ринок алкоголю в Україні, за оцінками експертів [8], на початку квітня 2012 р. вже складав більше 40% і мав передумови для подальшого зростання. У якості основної причини збільшення тінізації виробництва алкогольної продукції, передусім, називають плани Кабінету міністрів України підняти мінімальну ціну на горілку до 33 грн. Зауважимо, що постановою Кабміну №819 від 3 серпня 2011 р. [9], вже було встановлено нові мінімальні ціни на алкоголь. Зокрема, на горілку і лікеро-горілчані вироби міцністю 40% в пляшках об'ємом 0,5 л нова оптово-відпускна ціна склала 17,7 грн., роздрібна - 26,1 грн., мінімальна роздрібна ціна за пляшку 0,5 л коньяку «три зірки» - 33,08 грн., «чотири зірки» - 37,16 грн., «п'ять зірок» - 41,10 грн.

Аналіз показників імпорту різних алкогольних напоїв на територію України свідчить, що після падіння його обсягів у 2009 р. порівняно з 2008 р. (як у натуральних, так і грошових одиницях виміру) протягом наступних двох років намітилась тенденція до зростання імпорту в Україну горілки, лікеро-горілчаних виробів, вин, пива тощо (табл. 2).

Таблиця 2. Зміни у імпорті алкогольних напоїв в Україну впродовж 2008-2011 рр.

Найменування товару, що імпортується

Темпи приросту (скорочення), %

Абсолютне відхилення імпорту напоїв 2011 / 2010

кількісних обсягів

вартісних обсягів

2009 / 2008

2010 / 2009

2011 / 2010

2009 / 2008

2010 / 2009

2011 / 2010

тис. дал

млн. дол. США

Горілка, тис. дал 100% спирту 2

-41,07

Другие файлы:

Традиційне виробництво алкогольних напоїв України
Стан лікеро-горілчаної промисловості України. Основні вітчизняні виробники алкогольних напоїв. Фінансовий результат основних вітчизняних виробників ал...

Ринок алкогольної продукції
Поняття та класифікація алкогольних напоїв і особливості ринку алкогольної продукції. Територіальне розміщення лікеро-горілчаних виробництв в Україні....

Розвиток ринку страхових послуг в Україні
Страховий ринок та його структура. Роль посередників на страховому ринку. Аналіз функціонування страхового ринку в Україні на сучасному етапі. Зарубіж...

Виробництво, споживання та торгівля кавою та кавовими напоями
Характеристика асортименту кави та кавових напоїв, що реалізуються на ринку України. Дослідження якості та харчової нешкідливості кавових напоїв, що р...

Стан і перспективи розвитку страхового ринку України у регіональному аспекті. Страховий ринок у Львівській області
Розвиток страхового ринку в Україні. Оцінка діяльності страхових компаній Львівщини. Перспективи розвитку ринку страхових послуг у Львівській області....