Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Побудова моделі оцінки конкурентного середовища

Тип: дипломная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Маркетингові дослідження як основа аналізу конкурентного середовища. Розробка та впровадження вибіркового плану дослідження. Розвиток фармацевтичного ринку в Україні. Аналіз економічної діяльності ПП "Здоров'я міста". Оцінка конкурентного середовища.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

  • ЗМІСТ
  • Вступ
  • 1. Теоретичні аспекти конкурентного середовища підприємства
    • 1.1 Маркетингові дослідження як основа аналізу конкурентного середовища
    • 1.2 Розробка та впровадження вибіркового плану дослідження
    • 1.2 Особливості дослідження конкурентного середовища підприємства
  • 2. Загальний аналіз фармацевтичного ринку україни
    • 2.1 Розвиток фармацевтичного ринку в Україні
    • 2.2 Загальна характеристика ПП «Здоров'я міста»
    • 2.3 Оцінка і аналіз економічної діяльності ПП «Здоров'я міста»
  • 3. Модель оцінки конкурентного середовища
    • 3.1 Види стратегій поведінки на конкурентних ринках
    • 3.2 Багатовимірний статистичний аналіз в досліджені конкурентного середовища фармацевтичного ринку України
    • 3.3 Групування об'єктів конкурентного середовища
    • 3.4 Модель кластеризации районів Донецької області
    • 4. Охорона праці і навколишнього середовища
    • 4.1 Загальні питання охорони праці
    • 4.2 Управління охороною праці на підприємстві
    • 4.3 Перелік небезпечних і шкідливих виробничих факторів
    • 4.4 Промислова санітарія
    • 4.5 Електробезпека
    • 4.6 Пожежна безпека
    • 4.7 Охорона навколишнього середовища
  • Висновки
  • Список джерел інформації
  • ВСТУП
  • Фармацевтичний ринок є потужним промисловим сектором, що входити в п'ятірку найбільш прибуткових областей світової економіки. Так, за останні десять років приріст світового фармацевтичного ринку склав 196 млрд. дол., і його обсяг досяг майже 385 млрд. дол. Згідно з прогнозами, аж до 2009 р. світовий фармацевтичний ринок буде розвиватися особливо інтенсивно - темп росту обсягу продажів лікувальних засобів у середньому складе 10,2% на рік. Для підприємств різних галузей і сфер діяльності першорядною проблемою стає забезпечення зростання обсягів продажів готової продукції. В умовах ринкових відносин аналіз попиту, пропозиції та конкурентів стає однієї з найважливіших напрямків діяльності кожного підприємства. Тема даної дипломної роботи є дуже актуальною, тому що з загостренням конкуренції на фармацевтичному ринку необхідно впроваджувати нові методи аналізу і оцінки діяльності підприємства з метою досягнення максимальної ефективності в роботі на цьому ринку.
  • Метою дипломної роботи є побудова моделі оцінки конкурентного середовища підприємства. Об'єктом дослідження в даній роботі виступає економічна діяльність фармацевтичного підприємства та його конкурентне середовище. Предметом дослідження є комплекс моделей управління та аналізу конкурентного середовища.
  • Для вирішення поставлених цілей необхідно вирішити такі задачі:
  • 1 Проаналізувати тенденції розвитку ринку фармацевтичної продукції в Україні;
  • 2 Застосувати існуючи методи і моделі оцінки економічної діяльності підприємства;
  • 3 Дослідити поняття конкурентного середовища підприємства;
  • 4 Проаналізувати і оцінити діяльність фармацевтичного підприємства;
  • 5 Розробити моделі оцінки конкурентного середовища підприємства.

1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА

1.1 Маркетингові дослідження як основа аналізу конкурентного середовища

Дослідницька (аналітична) функція маркетингу являє собою фундамент усієї маркетингової діяльності підприємства та охоплює всю підготовку, що передує прийняттю будь-якого рішення щодо кожного елементу комплексу маркетингу. Без ґрунтовного дослідження стану та перспектив розвитку зовнішнього середовища, без аналізу внутрішнього середовища підприємства практично неможливо провадити господарську та комерційну діяльність, змінювати на користь підприємства контрольовані чинники зовнішнього середовища.

Маркетингові дослідження -- це систематичний збір та аналіз, пов'язаних з наявною ситуацією даних щодо маркетингової діяльності підприємства чи організації.

Мета маркетингових досліджень -- виявити можливості підприємства для оволодіння конкурентними позиціями на конкретному ринку, знизити рівень невизначеності та комерційного ризику, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності підприємства на ринку. Результатом маркетингових досліджень є обґрунтоване планування маркетингової діяльності підприємства або організації, ідентифікація маркетингових можливостей та загроз, а також формування гнучкої системи реагування на зміни чинників зовнішнього середовища.

Низка наукових і комерційних проблем, пов'язаних з маркетинговими дослідженнями, виникає внаслідок кількох причин. По-перше, на рівні територіальних меж ринку зникає безпосередній контакт між виробником і споживачем товару, що зазвичай призводить до відсутності у виробника достовірної інформації. По-друге, внаслідок глобалізації ринків, загострення конкуренції, диференціації товарів і зростання кількості виробників, у покупця збільшується кількість варіантів вибору між продавцями, які функціонують на ринку, та їхніми товарами. По-третє, потрібен попередній прогноз щодо змін ситуації на ринку впродовж певного періоду для ухвалення обґрунтованих маркетингових рішень, що дає змогу досягти більшої узгодженості між потенціалом виробника та потребами споживачів.

Потреба у маркетингових дослідженнях зумовлена також тим, що керівництво будь-якої організації чи підприємства, ухвалюючи маркетингові рішення, повинно обрати найефективніші з них з погляду прибутковості та рівня ризику. Одержуючи достовірну інформацію, можна уникнути помилок, здатних призвести до збитків, до того, як витрати стануть відчутними, вчасно відреагувати на дії конкурентів, припинити виробництво неперспективного або занадто дорогого товару тощо.

Характер маркетингових рішень зумовлений великою низкою чинників, а визначення ступеня та інтенсивності їхнього впливу пов'язане як з кількістю цих чинників, так і з труднощами щодо передбачуваності дії більшості з них. Підпорядкування всіх аспектів діяльності підприємства завданням прибутковості бізнесу робить вивчення широкого спектру чинників ринку і проявів їхньої дії вихідним пунктом для ухвалення будь-якого господарського рішення.

Ухвалюючи маркетингові рішення, доцільно спиратися на результати маркетингових досліджень тільки за умови їхньої достовірності, забезпечуваної кількома складниками. По-перше, систематичністю, або періодичною повторюваністю, процедур дослідження, що дає змогу відстежувати тенденції розвитку процесів, явищ, об'єктів. По-друге, етапністю і логічною послідовністю виконуваних на кожному етапі дій, що сприяє ідентифікації та поступовому пізнанню процесів, явищ, об'єктів. По-третє, використанням арсеналу наукових методів пізнання, що дає змогу методологічно обґрунтувати результати дослідження та аналітично довести потребу в ухваленні маркетингових рішень.

Основними напрямами маркетингових досліджень є:

-- чинники макросередовища (демографічні, економічні, науково-технічні, природні, політико-правові, культурні);

-- чинники мікросередовища (конкуренти, постачальники, посередники, споживачі);

-- комплекс маркетингу (товарна політика, цінова політика, політика розподілу та маркетингових комунікацій);

-- саме підприємство чи організація (ефективність організаційної структури, виробничі можливості, професійна кваліфікація працівників тощо).

Правильно проведене маркетингове дослідження дає змогу суб'єкту підприємництва ефективніше виконувати завдання свого бізнесу. Методика та техніка маркетингових досліджень суттєво залежать від конкретних цілей та завдань маркетингу, що, своєю чергою, визначається загальною маркетинговою стратегією підприємства, ринковою ситуацією, тиском конкурентів тощо. Водночас існують усталені підходи до проведення маркетингових досліджень, що виражаються певною послідовністю етапів (див. рис. 1.1), які в сукупності забезпечують їхню належну ефективність.

Рисунок 1.1 - Процес маркетингових досліджень

Отже, першим етапом, який необхідно виконати досліднику чи спеціалістам підприємства, є визначення проблеми, цілей та завдань дослідження. Визначення проблеми та цілей дослідження часто вважають найскладнішим завданням у всьому процесі дослідження. Тільки після чіткого встановлення проблеми та цілей маркетингове дослідження може бути розроблено і проведено відповідним чином. Усі зусилля, час і гроші будуть витрачені даремно, якщо проблему неправильно зрозуміли або визначили.

На другому етапі здійснюють вибір проекту дослідження, який суттєво залежить від того, що вже відомо про проблему. Якщо майже нічого не відомо про досліджувану проблему, найефективнішим буде пошукове дослідження. Якщо проблему дослідження сформульовано досить чітко, однозначно, проводять описові або каузальні дослідження. В описовому дослідженні визначають частоту появи або можливий ступінь коваріації двох змінних. Каузальний проект використовує експеримент для встановлення причинно-наслідкових зв'язків між змінними.

Третій етап -- визначення методу збору даних. Часто необхідна інформація вже існує у формі вторинної інформації, зібраної раніше для інших цілей. Вторинну інформацію поділяють на внутрішню, що міститься в матеріалах звітів, доповідних тощо підрозділів підприємства, та зовнішню, яку одержують із зовнішніх джерел (друковані видання, довідники, Інтернет тощо). Якщо потрібна інформація відсутня або є непридатною для вирішення проблеми, дослідники збирають первинну інформацію, тобто таку, що вперше збирають відповідно до визначених цілей дослідження. На цьому етапі також визначають методи, які використовуватимуть для збору інформації. Так, для збору вторинної інформації...

Другие файлы:

Побудова моделі оцінки житлового фонду міста
Аналіз чинників, що роблять вплив на формування ціни житлового фонду. Аналіз існуючих моделей оцінки нерухомості. Побудова економетричної моделі оцінк...

Система показників оцінки конкурентного середовища підприємства
Конкурентне середовище підприємства, його економічна сутність, особливості. Ринкові фактори формування конкурентного середовища підприємства. Аналіз г...

Розробка моделі функціонування конкурентного середовища транспортного ринку вантажних перевезень
Структурно-логічна схема розробки моделі функціонування конкурентного середовища транспортного ринку вантажних перевезень. Аналіз існуючих методів і м...

Дослідження конкурентного середовища підприємства
Теоретичний аналіз конкурентоспроможності підприємства. Організаційно-економічна характеристика туристичної фірми ЗАТ "Донецьк Тур". Модель оцінки кон...

Визначення конкурентоспроможності оптового торгівельного підприємства "Авіс"
Загальне поняття та види конкуренції. Процес формування стратегії конкурентоспроможності фірми. Методи оцінки конкурентного середовища та її різновиди...