Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Маркетингова стратегія Sales orientation

Тип: контрольная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Огляд маркетингових стратегій, орієнтованих на збут. Методи стимулювання покупців до придбання товару. Правила поведінки торгового представника. Сегментування ринку за групами споживачів. Складання сегментарного рейтингу ринкових пріоритетів банку.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

1. Орієнтація на збут -- Sales orientation

Виходячи з принципів, покладених в основу ціноутворення, розрізняють стратегії, які грунтуються на:

- збуті, вони полягають у орієнтації на збільшення обсягів реа­лізації та максимізації своєї частки ринку у боротьбі з конкурентами;

- прибутку, вони полягають в орієнтації на отримання підприємством цільової норми та маси прибутку з кожної одиниці товарів, що реалізуються;

- ринковій ситуації, яка склалася. Вони полягають у визначенні рівня ціни, виходячи з кон'юнктури ринку, що склалася.

Орієнтація на збут (Sales orientation) - це орієнтація маркетингу, при якій основна увага спрямована на активні дії з продажу продукту. Це комплекс заходів направлених на приваблення інтересу клієнтів до товару. Поділяється на стимулювання підприємств каналів розподілу і стимулювання споживачів.

Орієнтація, характерна для періоду 1930-х років, при якій реклама не просто інформує споживача, а носить активний початок, виходячи з принципу, що продукт не куплять без значних зусиль, спрямованих на рекламу і організацію продажів. Післяпродажне обслуговування споживача, тим не менш, не цікавить продавця і створює погану репутацію підприємству.

Компанія з орієнтацією на продажу є структурою бізнесу, яка фокусує свої зусилля на функції продажів. Тому основним питанням стає не те, як виробляти, і наявність продуктів, а як гарантувати, щоб зроблене було продано. Базовою філософією щодо споживачів при бізнес, орієнтованому на продажу, є ідея, що залишені самі по собі споживачі при здійсненні покупок будуть нерішучими. У будь-якому випадку навіть ті споживачі, які активно шукають якийсь продукт або послугу, щоб купити їх, зіткнуться з широким діапазоном пропозицій потенційних постачальників. Ця ситуація може ускладнитися, коли при достатній потужності поставок спостерігається депресія попиту. Саме це і сталося в багатьох розвинених країнах у 1930-ті роки, і саме в цей період були розроблені багато хто з так званих прийомів «жорсткого продажу». Безперечно, багато з що з'явилися прийомів були сумнівними в моральному плані, якщо не сказати ганебними, і багато негативні прояви, пов'язані з продажами, які обговорювалися вище, зародилися саме в той час.

Навіть в даний час багато компаній, що займаються бізнесом, беруть на озброєння підхід, орієнтований на продажу, так як сьогодні споживачі набагато краще захищені від негативних сторін, характерних для такого підходу

Одним з методів стимулювання покупців до придбання є пряме спілкування з покупцем (Особистий продаж (personal selling, detailing)). Особистий продаж це безпосередній контакт між продавцем і потенціальними клієнтами. Перевагою такої форми просування (збуту) товару є прямі контакти продавців і споживачів, індивідуальна робота з ними, що стимулює збут продукції з врахуванням індивідуальних особливостей споживачів. Крім того, персональний продаж слугує важливим джерелом інформації про ринок і є каналом прямих і зворотних зв'язків між фірмою і споживачем.

З точки зору бізнесу продавці можуть відігравати різні ролі в залежності від організаційної структури компанії, її розмірів, особливостей продаваємих товарів і характер клієнтури. Найчастіше торговий персонал розбивають на три основні категорії у відповідності з кругом виконуваних ними обов'язків:

1. Продавці, що добувають закази - це продавці, відповідальні за приведення нових покупців і збільшення об'єму продажу існуючим клієнтам. Добування заказів називають творчою продажею, особливо якщо продавець тратить багато часу на вияснення потреб клієнта і на розробку стратегії по їх задоволенню, що в кінцевому підсумку призводить до здійснення клієнтом покупки. Творчий прдаж потребує особливих навиків продавця, який бере на себе роль консультанта в довгострокових відносинах з клієнтом.

2. Продавці, що приймають закази (order, takers) - продавці, що виконують отримані замовлення звичайно без застосуванням методів творчого продажу, їх функція зводиться до простого виконання заказів. В істинному смислі продавці, що приймають замовлення, відіграють в компаніях важливу роль по забезпеченню їх виконання.

3. Персонал підтримки продажу (sales support personnel) - продавці, в обов'язки яких входить полегшення процесу продажу шляхом виявлення потреб клієнта, представлення їм необхідної інформації і сервісного обслуговування.

Орієнтація на збут передбачає використання техніки переконання покупців “заставляють” купувати пропоновані товари. Технології торгових представників орієнтованих на збут, включають перебільшення характеристик товару, критику продукції конкурентів, використання старанно приготовлених презентацій і пропозиції скидок для того, щоб здійснити угоду негайно.

Цей підхід підрозуміває, що споживачі не бажають придбати товар інакше, як під тиском зі сторони продавця, що вони піддані сильним враженням від гладкої презентації і що вони не будуть жаліти потім про здійснену покупку.

В багатьох країнах відбулася зміна законодавства на більш суворе, що регулює питання рекламування товару і роботу торгового персоналу. Сьогодні деякі методи і технології продаж орієнтовані на збут, вважаються незаконними. Так, в США торговим робітникам заборонено обманювати покупців або вводити їх в оману відносно властивостей товару, що продається. Твердження торгових працівників повинні співпадати з рекламними заявами. При продажі товарів підприємствам торгові агенти не мають права використовувати підкуп осіб, відповідальних за покупку, або осіб, що впливають на неї. Вони не можуть отримувати або використовувати технічні і комерційні секрети конкурентів посередництвом подачок і промислового шпіонажу.

Всі ці тенденції призвели до переорієнтації торгового персоналу зі збуту на споживача.

Орієнтація на споживача заключається у виявленні його потрібностей і знаходження вигідних для виробника і споживача шляхів їх задоволення. Подібна орієнтація потребує від персоналу нових навиків.

По-перше, допомогти покупцю чітко сформулювати його потрібності.

По-друге, продавець повинен продемонструвати покупцю цінність товару, що пропонує, яка може бути як економічно, так і психологічної.

По-третє, продавець покликаний знаходити таке вирішення проблеми, яке відповідає вимозі споживача. Продавець пропонує споживачу реальну цінність, підкреслюючи, що його товар порівняно з продукцією конкурентів викликає велике задоволення.

По-четверте, продавець створює основи для довготермінових ділових відносин з клієнтом.

Перший етап процесу продажу - визначення перспективних споживачів. На цьому етапі продавець проводить відбір потенційних покупців.

В процесі відбору продавець повинен відповісти на два питання:

1. чи вигідна споживачу покупка, що її пропонує продавець;

2. чи є гроші у покупця для покупки.

Психологи встановили, що враження про незнайому людину формуються на протязі перших 10 с. знайомства. Торговий представник повинен знати, як вести себе з клієнтом для того, щоб благополучно розпочати взаємовідносини. За короткий час першого знайомства (за дослідженням психологів - це 2 хв.) продавець повинен переконати клієнта, що він зробив правильний вибір і не тратить свій час на розмову з продавцем.

Крім того, за 2 хв. продавець повинен зробити все можливе, щоб залишити добре враження і створити атмосферу взаємного комфорту.

Після встановлення контакту торговий представник приступає до презентації товару. Торговий представник повинен пригорнути увагу до товару, підтримати інтерес до нього, пробудити бажання і добитися дії, тобто покупки товару. Під час презентації продавець підкреслює споживацькі вигоди товару, приваблює увагу до його властивостей, підтверджуючи ці вигоди. Вигодою може бути яка-небудь перевага товару.

Не треба забувати, що споживач купує не товар, а вигоду від його застосування.

Для проведення успішних презентацій потрібно пам'ятати про наступні основні принципи:

1. Уникати перебільшення, використання зовнішнього ступеню, модних слів.

2. Постарайтеся приложити всі зусилля, щоб перетворити слабкі сторони вашої презентації в сильні. В якому-небудь товарі, з точки зору споживача, є свої сильні і слабкі сторони. Ваші шанси продати підвищуються, якщо ви представити клієнту той недолік, про який він сам хоче сказати або спитати. В цьому випадку знижується ймовірність заперечення і підвищується довіра до вас. Зрозуміло, недолік товару не повинен бути вирішальним для клієнта, про що слід на перед впевнитися.

3. Важливо продумати тактику поведінки по відношенню до конкурентів. По можливості не слід говорити по них або старатися їх дискредитувати. Однак у більшості випадків виникає питання про вибір між двома альтернативними - питання про вибір між важливим товаром і товаром конкурента.

4. Піднімайте проблеми, що викликають інтерес або неспокій клієнта, і показуйте йому, що ви про них знаєте.

5. Оточуйте свою компанію і товар ореолом рекомендацій.

6. Доказуйте все, що висуваєте в якості аргументів.

7. Не зловживайте спеціальними і технічними термінами. Це серйозна і несуча шкоду помилка, оскільки цим ми найчастіше налаштовуємо проти себе клієнта. Він часто боїться визнати, що він не розуміє, про що йде мова. Крім того не розуміння спеціально технічних термінів, які використовуєте може зачепит...

Другие файлы:

Маркетингова стратегія банку

Стратегії проникнення на ринок
Формування і реалізація цінової політики. Маркетингова стратегія проникнення на ринок з новим товаром. Стратегія повільного одержання прибутку у випад...

Виробництво та реалізація кетчупу
Маркетингова товарна політика. Місто товару у класифікаторі. Розробка товару, його життєвий цикл. Маркетингова цінова політика. Вибір типу ринку, визн...

Маркетингова стратегія збуту
Аналіз проблеми реалізації політики маркетингу - товарної, цінової, комунікаційної та розподілу для товарів пилососів марок BOSCH BSG 6208, ROWENTA RO...

Транснаціональні корпорації в економіці розвинутих країн
Сутність транснаціональних корпорацій, їх роль та значення в сучасному світі. Діяльність ТНК в економічно розвинутих країнах, їх переваги та недоліки....