Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Дослідження ринку цукру

Тип: контрольная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Дослідження ринку цукру на базі м. Умань. Основні фактори, які впливають на існуючу ситуацію на ринку і заходи щодо покращення ситуації. Дослідження пропозиції (кількість виробників та ціни). Виробники, які представленні на ринку цукру м. Умань.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

УМАНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ САДІВНИЦТВА

Кафедра маркетингу

Проект дослідження на тему:

«Дослідження ринку цукру»

Умань 2011

Зміст

Резюме

Вступ

Основна частина

Висновки та пропозиції

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Додаток А

Додаток Б

Додаток В

РЕЗЮМЕ

Складна економічна ситуація, що склалась в Україні, скорочення посівів усіх культур та зниження їх урожайності призвело до підвищення цін на продукти харчування. Не винятком стала і продукція рослинництва.

Найскладніші періоди свого розвитку переживає цукрова промисловість, яка безпосередньо призводить до негативних наслідків на ринку цукру. Виходячи з цього, досить важливо провести дослідження, в ході якого можна встановити чи існує пряма залежність між змінами в зовнішньому середовищі та попитом на продукцію.

Дослідження ринку цукру проводилось на базі м. Умань.

В результаті дослідження було отримано наступні результати:

основними фірмами, що пропонують цукор на ринку є торгові марки: «Хуторок», «Такі справи», «АТА», «Август», а також цукор ваговий;

середня ціна за 1 кг. цукру становить 9,61грн.;

основними споживачами цукру є жінки віком від 25 до 60 років (78%) з середнім рівнем доходів (69%). Частота покупки становить приблизно 2 раз на місяць із незначними коливаннями у більшу сторону.

Основними факторами, які впливають на існуючу ситуацію на ринку є: погані технологій виробництва, недосконала державна політика в галузі аграрного господарства та ціноутворення на цукрову продукцію.

Основними заходами, щодо покращення ринкової ситуації можна вважати:

державне заохочення вітчизняних товаровиробників продавати цукор на вітчизняних ринках;

підвищення державних дотацій на виробництво цукру для розширення та підвищення виробництва цукру, а також удосконалення технологій виробництва;

для забезпечення максимальних обсягів продажу товаровиробникам варто переглянути ціноутворення на свою продукцію, а також проводити заходи по стимулюванню збуту в місцях торгівлі самостійно.

ВСТУП

Харчування - основний біологічний процес у життєдіяльності людини, в процесі якого вона поновлює функції організму і здатність до пра-ці. Харчові продукти забезпечують організм матеріа-лом для будови і оновлення його тканин, енергією, необхідною для життєдіяльності та біологічно-активними речовинами, котрі регулюють обмінні про-цеси, беруть участь у формуванні імунітету.

У сучасному світі вимоги до науки про харчування змінилися. Це пов'язано з тим, що людство все біль-ше замислюється як продовжити тривалість життя. Турбота про власне здоров'я сьогодні стала модою. А здоров'я - це, передусім, здорове харчування - повноцінне, збалансоване, ра-ціональне.

Для нормального харчування на добу людина в се-редньому потребує близько 637.7 г. корисних речовин.

Цукор займає значну частку в раціоні харчування людини. Завдяки цінним харчовим, смаковим і фізичним власти-востям цукор є харчовим продуктом першої необ-хідності. Крім приємного смаку, він є високоефек-тивним джерелом енергії для організму людини. Цукор у харчових продуктах виконує роль не лише носія солодкого смаку, а й структуроутворювача та на-повнювача маси. Він надає харчовим продуктам гарного зовнішнього вигляду, збільшує терміни їх зберігання.

При відсутності цукру в раціоні харчування лю-дини в крові з'являються кетонові тіла, порушуєть-ся функція центральної нервової системи, м'язів, послаблюється розумова і фізична діяльність, ско-рочується тривалість життя.

Експерт Міжнародної організації по цукру (ISO) в Лондоні доктор Мартін Єванс наголосив, що цукор має розглядатися як один із основних продуктів харчування населення кожної держави. Наявність цього товару на ринку та ціна на нього - це пряме свідчення турботи держави про на-селення своєї країни, особливо про найбільш незахищену його частину [4].

Скільки цукру потрібно Україні? Відповідь на запитання є: за підрахун-ками фахівців річна потреба України в цукрові складає 1850 тисяч тонн. Проте складана економічна ситуація, що склалася протягом останніх років в Україні, призвела до того, що малозабезпечене населення нашої країни не в змозі задовольнити свої потреби в цукрі [1].

Дослідження споживачів показало, що «середній клас» нашого населення (громадяни з доходом 1500-2500 грн./міс.) віднедавна скоротили вживання цукру як такого (в напоях, в продуктах харчування). Деякі, взагалі відмовились від цукру спираючись на його високу вартість.

Донедавна вартість цукру за 1 кілограм коливалась в середньому 10-12 гривень, а влітку 2010 року ціна була ще вища.

Виходячи з цього, досить важливо провести дослідження, в ході якого можна встановити чи існує пряма залежність між економічними змінами на ринку та попитом на продукцію.

Для отримання таких результатів для проведення дослідження, було обрано продукцію рослинництва. А саме, предметом дослідження обрано цукор. Об'єктами дослідження стали торгівельні точки, які пропонують дану продукцію та її споживачі у м. Умань.

Результати дослідження є досить важливими, оскільки з них можна знайти шляхи зниження цін, розширення ринків збуту, ліквідації існуючих та попередження майбутніх негативних факторів на ринку цукру.

Цілі дослідження полягали в наступному:

дослідження зовнішнього середовища ринку;

дослідження та аналіз реальних і потенційних споживачів;

дослідження і планування товарообороту і збуту;

дослідження попиту та стимулювання збуту;

планування маркетингових рішень на ринку цукру м. Умань.

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Дослідження ринку цукру в м. Умань полягало у наступних завданнях:

визначити асортимент продукції та торгівельних точок, які формують пропозицію на ринку;

виявити відмінності ціни у різних торгівельних точках;

визначити, які фактори впливають на вибір споживачами продукції тієї чи іншої фірми;

на основі отриманих результатів дати загальну характеристику ситуації, що склалась на ринку цукру м. Умань.

Дослідження ринку було здійснено за допомогою retail audit (аудиту торгових точок), який включав:

Спостереження. У його процесі були реєстровані торгівельні точки та виробники, які пропонують свій товарна ринку, а також факти поведінки людей, які впливали на вибір продукції.

Опитування. Даний метод проводився способом особистого інтерв'ювання, який дав змогу виділити сегмент існуючих споживачів продукції.

Дослідження проводилось протягом 1 місяця (березень 2011 року).

Весь процес дослідження складався з декількох етапів.

На першому етапі було визначено проблему та актуальність даного дослідження. Було складено програму дослідження, його основні завдання, цілі дослідження та вибрано найбільш прийнятні методи для збору інформації.

Другий етап позначився збором вторинної інформації що стосувалась предмету дослідження - цукру.

Розробка анкет та формування вибіркової сукупності було здійснено на третьому етапі.

Основним етапом дослідження став четвертий, який включив у себе:

збір первинної інформації, що стосувалась виробників цукру;

збір первинної інформації щодо торгівельних точок, які формують пропозицію на ринку цукру в м. Умань;

проведення опитування споживачів продукції.

Завершальним, п'ятим, етапом дослідження став аналіз отриманих результатів, формування висновків та написання власне самого звіту.

Дослідження зовнішнього середовища.

Виробництво цукру в Україні на 2011 рік прогнозується на рівні 1,6 млн. тонн. Це менше ніж у 2010 році, проте цієї кількості цукру достатньо не лише для внутрішнього споживання, а й для його експортування. Для забезпечення роздрібної торгівлі достатньо всього 150-200 тисяч тонн цукру на рік. Проте, виробникам цукру є не вигідним продавати цукор Аграрному фонду України. Оптова ціна на цукор регулюється державою волюнтаристськими методами. При собівартості продукції 6,7 грн./кг. держава встановлює максимальний рівень оптової ціни на цукор за 1 кг. У розмірі 6,5грн.

Потенціал українських виробників цукру є досить високим. Потужності цукрових заводів України дозволяють за 90 діб сезону переробки виробляти 3,5 мільйона тонн цукру, проте для за діяння цього потенціалу зараз недостатньо коштів.

Державна дотація на вирощування цукрових буряків в Україні становить 500 грн. за гектар посівів, в Європі ж, кошти державної підтримки складають до 500 євро на гектар.

Виходячи з цього, можна зробити висновок, що потенціал виробництва цукру в Україна є досить високим, проте, док...

Другие файлы:

Особливості державного регулювання ринку цукру в Україні
Суть державного регулювання економіки. Основні критерії формування аграрної політики в Україні. Державне регулювання ринку цукру. Рентабельність вироб...

Укладання зовнішньоторгівельного контракту з експорту цукру
Аналітична маркетингова оцінка ринку цукру. Аналіз світового ринку, обсяги українського експорту-імпорту. Правове обґрунтування можливості здійснення...

Підготовка та укладання зовнішньоторговельної угоди на експорт цукру
Динаміка ринку цукру, його роль в зовнішньоторговельній діяльності України. Аналітична маркетингова оцінка ринку. Правове обґрунтування можливостей зд...

Особливості технології виробництва цукру-піску в промислових умовах
Коротка історія цукроварної справи. Реальний стан ринку цукру на Україні. Органолептичні і фізико-хімічні показники цукору-піску. Аналіз технології ви...

Дослідження сировинних матеріалів для виробництва халви
Споживчі властивості, асортимент халви, характеристика основної сировини для її виробництва. Методика визначення вологості та сахарози цукру. Дослідже...