Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Дослідження маркетингового мікросередовища фірми

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Дослідження, суть і поняття "маркетингове середовище". Підприємницька філософія, орієнтована на потреби і попит споживачів та побудована на інтегрованому маркетингу. Основні фактори мікросередовищ. Розмір та структура земельних угідь ДП ДГ "Каховське".
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Вступ

Актуальність теми. Маркетинг є однією з найважливіших різновидів економічної і суспільної діяльності, однак, його дуже часто неправильно розуміють. Ціль маркетингу - підвищення якості товарів і послуг, поліпшення умов їхнього придбання, що у свою чергу приведе до підвищення рівня життя в країні, підвищення якості життя.

Темою даної роботи є дослідження маркетингового середовища фірми, зокрема, мікросередовища. Актуальність теми для українських підприємств важко переоцінити. Можна скільки завгодно довго вивчати теоретичні джерела, що розповідають про маркетинг як інструменті підвищення прибутку, але знати - не значить уміти, а вміти - не значить робити.

Черговий етап розвитку української економіки впритул підвів українські підприємства до усвідомлення проблеми необхідності практичного застосування маркетингових принципів у своїй повсякденній діяльності. Однак, для цього потрібні не тільки підготовлені фахівці, а значні зусилля по створенню управлінських структур, у задачу яких входить аналіз, планування, організація і контроль маркетингової діяльності на підприємстві.

Мета і задачі дослідження. Мета даної роботи в теоретичному обґрунтуванні і методологічній розробці основних принципів і практичних етапів удосконалювання управління маркетинговою діяльністю на підприємстві шляхом вивчення і аналізу маркетингового мікросередовища.

Поставлена мета визначає головні задачі, що підлягають вирішенню в даній роботі:

? аналіз маркетингового середовища підприємства та ступеня готовності компанії до реалізації маркетингової стратегії;

? розробка й обґрунтування заходів щодо удосконалювання маркетингової діяльності;

? впровадження реальних кроків для всебічного використання маркетингових стратегій.

Об'єктом дослідження виступає маркетингове мікросередовище, його компоненти і складові. Предметом дослідження є аспекти організації маркетингової діяльності.

Методами дослідження підприємства виступають наступні:

? аналіз техніко-економічних показників діяльності і складових елементів макро- і мікросередовища підприємства;

? аналітико-синтетичний метод дослідження сильних і слабких боків діяльності;

? методи аналізу і синтезу, індукції і дедукції, порівняння.

Основними теоретичними і методологічними джерелами при написанні даної роботи були українські й іноземні видання, присвячені маркетингу і керуванню маркетинговою діяльністю на підприємстві. Практична частина роботи побудована на даних маркетингових досліджень і експертних опитувань співробітників компанії, клієнтів і фахівців ринку.

Практичне значення одержаних результатів. Одержані результати дають можливість реально оцінити ефективність виробництва на українських аграрних підприємствах на прикладі ДП ДГ «Каховське»; необхідність втілення новітніх підходів в формі маркетингових рішень, стратегій.

Структура роботи. В першому розділі «Дослідження, суть і поняття "маркетингове середовище"» розглянуто основні поняття маркетингу, його середовища, загальноприйняті визначення.

В другому розділі «Аналіз факторів мікро- та макро- середовища» детально проаналізовано компоненти маркетингового мікро- та макросередовищ. В наступному розділі мікросередовище маркетингу розглянуто на прикладі конкретного сільгосппідприємства. Розписано структуру і взаємозв'язки компонентів середовища в реаліях, а також вплив їх на кінцеві результати діяльності підприємства.

Третій розділ «Вплив організації мікросередовища на ефективність маркетингової діяльності» присвячений аналізу впливу організації мікросередовища фірми на результати всієї маркетингової діяльності підприємства.

1. Дослідження, суть і поняття "маркетингове середовище"

Маркетинг (англ. marketing) -- це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.

Маркетинг -- це планування і здійснення всебічної діяльності, пов'язаної з товаром, з метою здійснення оптимального впливу на споживача для забезпечення максимального споживання за оптимальної ціни та одержання в результаті цього довгострокового прибутку [2, c.12-87].

Маркетинг -- це діяльність щодо забезпечення наявності потрібних товарів і послуг для потрібної аудиторії, у потрібному місці, в потрібний час і за ціною, яка підходить, при здійсненні необхідної комунікації.

Маркетинг -- вид людської діяльності, направлений на задоволення потреб за допомогою обміну. Існує сотні визначень маркетингу. Одне з них наголошує на існуванні трьох вимірів у такому визначенні:

· маркетинг є філософією бізнесу,

· маркетинг є набором ефективних інструментів, які є необхідними для функціонування підприємства в умовах високої конкуренції,

· маркетинг є важливою частиною системи управління підприємством.

Маркетинг як теорія, як система теоретичних, методологічних і практичних знань, котра розроблялася в межах загального курсу комерційної справи й викладалася в різних вищих і середніх навчальних закладах Заходу, сформувався на початку XX століття.

На практиці ця теорія знайшла своє застосування наприкінці 50-х -- на початку 60-х років XX століття, коли окреслився новий підхід до підприємницької діяльності: коли на зміну ринку продавців прийшов ринок покупців і закріпилася думка, що надійною гарантією досягнення цілей підприємства є визначення потреб і бажань вибраних груп споживачів та задоволення їхніх потреб ефективнішими і якіснішими способами, ніж це роблять конкуренти. [29, c.89-117]

У західній економічній літературі існує не одна сотня визначень маркетингу. Так, один із засновників маркетингу, провідний фахівець Американської асоціації маркетингу, професор Північно-Західного Університету США Філіп Котлер дає таке визначення: "Маркетинг - це вид людської діяльності, спрямованої на задоволення попиту й потреб за допомогою обміну"[19, c. 3-4].

Теодор Левіт - один із відомих американських теоретиків сучасного маркетингу - зазначає: "... Комерційні зусилля зі збуту - це турбота про інтереси продавця щодо перетворення його товару на готівку, а сучасна маркетингова орієнтація - турбота про задоволення потреб споживача шляхом надання йому затребуваного товару та цілої низки додаткових послуг, пов'язаних зі створенням, постачанням і споживанням цього товару"[18].

Відомий німецький фахівець у галузі маркетингу X. Нефферт відзначає: "Маркетинг -- це координація, планування і контроль на фірмі з метою утримання наявних ринків і завоювання потенційних".

Професор Гарвардського університету Пітер Друкер характеризує маркетинг таким чином: "Маркетинг - це концепція управління фірмою, в центрі якої перебуває покупець, клієнт з його потребами та запитами, і вся фірма, її відділення, ланки й ділянки націлені на те, щоб якнайкраще ці потреби задовольнити". Відтак він підкреслює, що на підприємстві, справді орієнтованому на маркетинг, неможливо зробити просте розмежування, виділивши тих, хто працює у галузі маркетингу, оскільки кожен, приймаючи своє рішення, думає про результати впливу на покупців і ринки.[25, с. 57-96]

Отже, ми можемо дати таке визначення маркетингу: "Маркетинг, у першу чергу, є способом мислення і дії всіх співробітників і функціональних відділів організації".

По своїй суті, концепція сучасного маркетингу -- це нова підприємницька філософія, орієнтована на потреби і попит споживачів (клієнтів), побудована на інтегрованому маркетингу, націленому на забезпечення задоволення споживачів як основу для досягнення цілей підприємства. Маркетинг як філософія підприємництва відображає прихильність підприємства до теорії і практики суверенітету споживача. Підприємство виробляє те, що необхідно споживачеві, й отримує прибуток за рахунок якнайповнішого задоволення його потреб. [11]

Будь-які зміни в навколишньому середовищі призводять до порушення рівноваги бізнесу, яка потім досягається на іншому якісному рівні розвитку підприємства. У зв'язку з цим можна говорити про об'єктивну необхідність впровадження в практику підприємництва маркетингу як концепції управління підприємством. Зовнішня рівновага в умовах реалізації маркетингової концепції досягається завдяки забезпеченню відповідності інтересів покупця і продавця за допомогою конкурентного обміну.

Сучасний маркетинг - порівняно молода науково-прикладна дисципліна, яка формувалася поетапно впродовж десятиліть під впливом зміни умов функціонування ринку, а також інструментів, методів, принципів ведення господарської діяльності.

Маркетинг як філософія спрямовує розвиток підприємства, а інструменти маркетингу дозволяють це успішно реалізувати. Найбільший ефект досягається, якщо маркетинг працює як цілісна концепція та система управління компанією.

Інструментарій маркетингу - різноманітні інструменти впливу на ринкове середовище, які основані на знанні психології споживача та закономірностей економічних процесів.

Слово «маркетинг» походить від англ. market, що означає «ринок», «базар», «збут», «торгівля», «ціна», «курс», у США ще «продовольчий магазин», це слово співзвучне виразу англ. market getting -- «оволодіння ринком».

Ефективність діяльності фірми на ринку залежить не тільки від протиборства комплексу маркетингу, що...

Другие файлы:

Вплив факторів макросередовища та мікросередовища на маркетингові рішення фірми на прикладі ТОВ "Рута-Плюс"
Загальна характеристика ТОВ "Рута-Плюс", аналіз та напрямки його діяльності. Сутність макро – та мікросередовища фірми, його значення, етапи вивчення....

Розробка інноваційної стратегії фірми "Радмір"
Оцінка організаційного, виробничого, маркетингового і фінансового зрізів підприємства "Радмір". Визначення впливу чинників макро- та мікросередовища н...

Маркетингові дослідження діяльності фірми
Маркетингові дослідження - це збір, обробка і аналіз даних про ринки, конкурентів, споживачів, ціни, ринкові можливості фірми з метою зниження підприє...

Оцінювання макро- та мікросередовища фірми

Короткострокова і довгострокова рівновага фірми
Дослідження короткострокової і довгострокової рівноваги фірми. Аналіз розділення витрат на постійні і змінні у короткостроковому періоді функціонуванн...