Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Маркетингова концепція та життєвий цикл товару

Тип: контрольная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
З погляду маркетингу товар (фізична одиниця або процес) — це сукупність матеріальних і нематеріальних характеристик, які пропонуються для задоволення потреб і забезпечують очікувані вигоди як для споживачів, так і для товаровиробників. Для товаровиробників вигода від товару полягає в отриманні доходів та прибутку, або в досягненні інших ринкових цілей у тому разі, зрозуміло, коли товар буде проданий. Для споживачів товар — це сукупність властивостей, яка здатна задовольняти їхні потреби, розв'язувати певні конкретні проблеми.Здебільшого товари поділяють на групи за такими критеріями (див. рис. 1):• сфера використання (товари споживчого попиту, або споживчі товари, та товари промислового призначення);• тривалість використання(товари короткочасного використання і товари тривалого використання);• матеріальність (товари та послуги).Товар може бути як матеріальний, так і нематеріальний (послуги). Товар, який на ринку і задовольняє потреби на 100 %, називається ідеальним. Цілком природно, що ідеального товару не існує, оскільки потреби споживачів постійно змінюються. На розробку і виробництво товару потрібний час. Тому на момент виходу на ринок товар не задовольнятиме потреби на 100 %. Він може лише максимально наближатися до ідеального.Товари широкого вжитку — товари, призначені для власного споживання, а не для подальшої переробки. До них належать товари повсякденного попиту, тобто ті, що життєво необхідні щодня. Здебільшого це основні товари постійного попиту, тобто першої необхідності .Товари імпульсивної купівлі людина купує під впливом якогось імпульсу, незаплановано (шоколадні батончики, газети, часописи). Здебільшого вони продаються на зупинках громадського транспорту, поблизу вузлів зв'язку і мають яскраву упаковку.Товари для екстрених випадків потрібні разово в якийсь певний момент (поліетиленові пакети, парасольки, таблетки від головного болю).Рис. 1. Класифікація товарівТовари попереднього вибору — ті, на придбання яких покупець певний час збирав гроші, добирав фірму-виробника, марку та модифікацію товару .Перш ніж купувати товари особливого попиту, споживач не лише збирає певну суму грошей, а й попередньо вирішує, товар якої марки і якої фірми йому потрібний. Товари пасивного попиту — це здебільшого новинки, попит на які ще не сформувався.За тривалістю використання товари поділяються на товари тривалого користування, які не можна використати за один раз, і короткочасного користування.Споживчі послуги — послуги, які надаються споживачам. Особисті послуги передбачають безпосереднє спілкування між людьми при наданні послуг. Надання послуг з орендуванням товарів пов'язане з використанням будь-яких засобів виробництва. Послуги, спрямовані на власність споживача, передбачають роботу з особистим майном споживачів.Основна вигода чи послуга — це серцевина товару, навколо якої виробники мають створити дві системи захисту від конкурентів. Чим досконаліший товар з погляду покупця, тим сильніші позиції фірми на ринку. При цьому йдеться про три рівні товару, або фактори, за якими споживач оцінює товар, обираючи його серед подібних, і які мають бути передбачені фірмою:• товар згідно із задумом;• товар у реальному виконанні;• товар з підсиленням.Залежно від ринкової ситуації та наявності конкурентної продук-ції товар можна пропонувати на ринку на одному з цих рівнів, до того ж розробник має планувати всі рівні одночасно.Рис. 2. Рівні пропозиції товаруОсобливе місце серед чинників, що впливають на рішення про купівлю, посідає товарно-знакова символіка, яка міститься на упаковці. До товарно-знакової символіки, або ринкової атрибутики, товару належать:• товарна марка — ім'я, знак, малюнок, необхідні для того, щоб розрізнити товари різних виробників;• фірмове ім'я (марочна назва) — буква, слово, група букв або слів, які пов'язуються у свідомості споживачів з певною фірмою або товаром. • фірмовий знак — символ, малюнок, колір або поєднання кількох кольорів, а також інша відмінність • товарний знак — товарна марка або її частина, яка захищена чинним законодавством.Асортиментна політика підприємства передбачає певний курс дій або наявність заздалегідь запланованих принципів, які б забезпечували спадкоємність рішень та заходів у галузі формування товарного асортименту.Концепція товару – письмовий опис фізичних та інших характеристик товару, які сприймаються споживачем, і набору вигод, які він обіцяє певній групі споживачів.Найпростіший підхід до розуміння концепції товару (рис. 3) вбачає в ньому тільки набір фізичних параметрів.Рис. 3. Спрощена концепція товару.За Т. Левітом, існує також розширена концепція товару, яка включає заходи, котрі допоможуть товару перевершити очікування споживачів, а отже, забезпечити для них додаткову цінність. Усе це створює потенціал товару або все те, що може привабити споживача чи допомогти підприємству втримати його як свого клієнта (рис. 4).Рис. 4. Розширена концепція товаруКожному товару, який з’являється на ринку, як і людині протягом життя, судилося пройти кілька етапів життєвого циклу від „народження” до „смерті” – з моменту виведення товару на ринок до зняття з виробництва. Життя товару на ринку називається “життєвим циклом товару” (ЖЦТ). Різні товари мають різний життєвий цикл: від декількох днів до десятків років.ЖЦТ складається з етапів, кожний з яких вимагає від підприємства відповідної стратегії і тактики ринкової поведінки.Життєвий цикл товару, як правило, включає декілька етапів (стадій) дослідження і розробку товару;
  • впровадження;
  • ріст об’єму продажу;
  • зрілість;
  • спад.
  • Динаміка збуту, представлена на рис. 5, пояснюється, з одного боку, поведінкоюПродавців і є результатом маркетингової діяльності фірми, а з іншого – поведінкою покупців.
    Другие файлы:

    Виробництво та реалізація кетчупу
    Маркетингова товарна політика. Місто товару у класифікаторі. Розробка товару, його життєвий цикл. Маркетингова цінова політика. Вибір типу ринку, визн...

    Складання та реалізація мікрохвильових печей (LG)
    Маркетингова товарна політика. Місце товару у класифікаторі. Життєвий цикл товару та конкурентоспроможність мікрохвильових печей LG. Аналіз цін і това...

    Поняття товару у маркетингу
    Економічна природа товару. Товарна номенклатура та асортимент товару. Життєвий цикл товару: виробник-покупець. Підходи до оцінки (дослідження) товару....

    Розробка та впровадження нового товару
    Сутність товарної політики. Етапи та процес створення нового товару та розробка його дизайну. Концепція життєвого циклу товару. Маркетингова стратегія...

    Життєвий цикл товару