Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Попит та пропозиція. Теорія рівноваги

Тип: реферат
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Міністерство освіти і науки УкраїниКиївський Національний Економічний УніверситетІм.Вадима ГетьманаРеферат на тему:Попит та пропозиція. Теорія рівноваги. Виконала: Студентка 3курсу,2-ої групи Факультету МЕіМ Спеціальності 6503 Мохіна Ю.В. Київ 2010План
  • Попит на товари.
  • Пропозиція товарів на ринку.
  • Діалектика залежності попиту і пропозиції. Теорія загальної рівноваги
  • Кон’юнктура ринку.
  • Список використаної літератури.1. ПОПИТ НА ТОВАРИЕКОНОМІЧНА ПРИРОДА ПОПИТУПопит виражає сформовану на ринку потребу в життєвих засобах, що визначається кількістю товарів і послуг, які споживачі можуть придбати за цінами, що склалися на ринку, та наявністю коштівПопит завжди конкретно виражений, динамічно змінюється під впливом ряду чинників.Розглянемо деякі положення, що уточнюють поняття «попит».По-перше, попит тісно пов'язаний з дійсними суспільними потребами, бажаннями, але не збігається з їхньої кількісною визначеністю. Порівняйте: ви маєте бажання купити ряд товарів, але коли оцінюєте свої фінансові можливості, то бачите, що ваше бажання значно випереджає ваші можливості, тому що останні залежать від платоспроможного попиту.По-друге, суб'єкт попиту репрезентує сферу споживання (виробничого чи особистого) і виступає на ринку покупцем. Об'єктами попиту можуть бути будь-які об'єкти ринкових відносин, що мають вартісну оцінку і певну корисність для споживання.Рис. 1. Система чинників, що визначають попитІноді чинники, що впливають на попит, зводяться лише до цінових, тобто визнається тільки вплив рівня цін на зміни у попиті. В реальному економічному житті все значно складніше. На попит впливає багато чинників (рис. 27), аналіз яких дає можливість визначити потреби людини в певних товарах і послугах.ЗАКОН ПОПИТУРух попиту об'єктивно регулюється законом попиту. Він відбиває причинно-наслідковий зв'язок між зміною ціни і зміною величини попиту. При цьому цей зв'язок має зворотний характер:підвищення ціни зумовлює зменшення попиту і навпаки — зниження ціни веде до його зростання.У законі попиту виявляється суперечність між ціною і платоспроможністю, а точніше — між зміною ціни і постійною на цей час величиною платоспроможного попиту населення.Якщо ціна зросла, то при тому самому платоспроможному попиті населення зменшуються можливості здійснення покупок. Вони скорочуються не в номінальному грошовому, а в натуральному вираженні. Інакше кажучи, замість якогось харчового продукту ви зможете придбати уже тільки 3-, або змушені будете купувати дешевший замінювач звичного для вас продукту. Наприклад, замість вищого сорту чаю купують нижчий, замість кави — чай.Вихід з цієї суперечності полягає у зменшенні попиту на товари, ціна на які зросла.Протилежна ситуація виникає тоді, коли ціна знизилася. Споживач має можливість придбати ті товари, продаж яких раніше стримувався через недостатню купівельну спроможність. У цьому разі попит зростає на більш дорогі товари.Форми вияву закону попиту найрізноманітніші.Якщо ціни зросли, реалізація їх може знизитися. Це станеться лише тоді, коли маса товарів залишиться незмінною. При скороченні товарної маси за допомогою ціни встановлюють нову пропорцію (новий баланс) між масою товарів і платоспроможним попитом.У конкурентній боротьбі виробник мусить реагувати на поведінку споживачів. При затримці реалізації товарів і створенні товарних запасів можуть бути вжиті заходи щодо зниження цін і зменшення товарних запасів.Формою вияву закону попиту є також ефект заміщення. Він полягає у переміщенні попиту на дешевші товари-замінники.Однією з форм вияву закону попиту є ефект доходу. Він спостерігається тоді, коли відбулось зниження ціни. Це призводить до того, що у споживача в результаті зниження ціни з 'явилась вільна сума грошей, яка може бути спрямована на придбання додаткових життєвих засобів.КРИВА ПОПИТУ ТА ЇЇ ЗМІНИЗале...
    Другие файлы:

    Попит та пропозиція. Ринкова рівновага
    Поняття попит і його сутність, закон, еластичність і детермінанти. Рівноважна ціна та її порушення під впливом нецінових факторів. Види рівноваги й мо...

    Макроекономічна рівновага в моделі "сукупний попит – сукупна пропозиція"
    Сукупний попит і його структура. Економічна сутність поняття попит, сукупного попиту. Сукупна пропозиція. Сутність поняття пропозиції. Сукупна пропози...

    Попит та пропозиція
    Поведінка споживача. Гранична корисність кожного товару на одну грошову одиницю. Функція граничної корисності товару. Попит, пропозиція та ринкова рів...

    Пропозиція і сукупний попит
    Рівновага між доходами та витратами. Значення психологічних факторів в економіці: схильність, перевага, очікування. Модель економічної рівноваги в кор...

    Сукупний попит та пропозиція
    Поняття та сутність сукупного попиту, особливості переміщення її кривої. Загальна характеристика сукупної пропозиції у довгостроковому та короткострок...