Соціальна технологія проведення анкетного опитування в рамках навчальної дисципліни ММТСД
Русинов Л. А. Кириченко Є. К. АМ-74Соціальна технологія проведення анкетного опитування в рамках навчальної дисципліни ММТСД.Суспільна потреба: Виникнення складностей у студентів при підготовці, проведенні анкетного опитування та обробці даних, через брак теоретичних знань, навичок та практичного досвіду.Ціль: Розробка програми дослідження, складання анкети (опитувальника) проведення польового етапу та аналіз, отриманих даних у відповідності до вимог навчальної дисципліни ММТСД.Проблеми , які будуть вирішені :можливі помилки в розробці програми дослідження;неправильне складання анкети;нераціональний розподіл часу при проведенні дослідження;недостатня проінформованість студента стосовно стадії та їх послідовності при проведенні опитування.Суб'єкт : група студентів (2 чол. або більше) Об'єкт : написання програми дослідження, складення анкети, проведення опитування, обробка, інтерпретація та презентація отриманих даних.Предмет : вчасне, методологічно обґрунтоване, якісно проведене анкетне опитування.Сфера застосування :сфера вищої освіти;сфера науково-дослідницької діяльності. Плановий і підсумковий стан :правильно сформульована програма;якісно підготовлена анкета;організований та вчасно проведений польовий етап;виконання етапу розшифровки первинної інформації;об’єктивно інтерпретовані результати досліджень та їх презентація.Джерела отримування інформації :навчальні посібники з соціологічної методології;приклади вже готових робіт інших студентів;консультації з науковим керівником;ресурси глобальної мережі Інтернет.Методи отримання та обробки інформації:метод опитування;метод аналізу; порівняльний метод; метод синтезу;метод інтерпретації обробленої первинної соціологічної інформації.Час, необхідний для розробки соціальної технології – один тиждень.Кваліфікація (характеристики) членів дослідницької команди, що будуть організовувати та впроваджувати функціонування соціальної технології.Інтерв’юер – об’єктивність, комунікативні здібності, відповідна зовнішність, бажаний наявний професійний досвід спілкування з людьми.Аналітик соціальної інформації – глибокі знання з соціальної методології, вміння правильно скласти програму дослідження, побудувати анкету, обробити, інтерпретувати та презентувати отримані дані.Етап 1: Підготовчий етапП1.1. Пошук інформації (кожен член дослідницької команди має виконувати наступні процедури незалежно від інших у будь-якій послідовності) (протягом 1-2 днів після отримання завдання):П1.1.1. Ознайомитися з методичною базою процесу дослідження (прочитати Методичні рекомендації з ММТСД, підручники з соціологічної методології та інші ресурси, що містять інформацію щодо проведення анкетного опитування)П1.1.2 Звернутися до осіб, які можуть надати готові зразки подібних робіт для ознайомлення, наприклад до студентів старших курсів; П1.1.3. При необхідності звернутися до наукового керівника з проханням роз’яснити...