Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Маркетинг персоналу

Тип: реферат
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
ЗмістВступ2Сутність маркетингу персоналу та його складові4Визначення потреби підприємства у персоналі, оцінка майбутніх співробітників6Джерела і шляхи покриття потреб у персоналі. витрати підприємства на маркетинг10Аналіз маркетингу персоналу на деяких підприємствах13Аналіз отриманих результатів дослідження функціонування механізму маркетингу персоналу на підприємствах наукоємної галузі17Висновки19Література22ВступВ останні роки помітною стала тенденція до розвитку маркетингу як науки, а також його окремих галузей. Але поряд з їх розвитком почали зявлятися нові проблеми, які потребують обовязкового рішення. Його можна знайти, якщо звернутися до найновіших напрямків досліджень науки і застосувати їх доробки безпосередньо на практиці. На сьогоднішній день, мабуть, майже на кожному підприємстві, організації, фірмі і т.д. стоїть проблема планування потреби і підбір персоналу, яка вже отримала назву – маркетинг персоналу. Основними передумовами маркетингу персоналу можна вважати організаційну структуру управління, стан кадрового потенціалу організації, наявність вакансій у штатному розкладі, фірмовий стиль управління. Зараз цим напрямком зацікавилася велика кількість економістів, спеціалістів по кадрам, психологів та інших вчених. Але маркетинг персоналу як напрямок маркетингу виник зовсім недавно, тому однозначного розуміння і чітких характерних рис ще не сформовано. Проте завдяки розробкам окремих авторів можна виділити основні відносно самостійні задачі цього напрямку: 1) визначення витрат на залучення і розвиток персоналу; 2) вибір шляхів покриття потреб у персоналі; 3) розповсюдження знань про маркетинг персоналу серед керівників підприємств; 4) участь у створенні і підтримці регіональної інформаційної мережі у регіоні, яка дозволяє виявити попит і пропозицію, ступінь конкуренції на ринку робочої сили, вимоги, які ставлять роботодавці. Актуальність маркетингу персоналу обумовлена: а) необхідністю взаємодії між ринками робочих місць, покупців робочої сили і самої робочої сили; б) потребою внутрішньо фірмового кадрового регулювання і раціональним використанням потенціалу кадрів. Ціль нашого дослідження: узагальнення накопиченої інформації, яка стосується маркетингу персоналу, та її систематизація у першій (теоретичній) частині роботи. У другій (практичній) частині проаналізувати на прикладі декількох підприємств механізм функціонування і дії цього напрямку, виявити недоліки і помилки, зробити потрібні висновки і запропонувати заходи щодо удосконалення підбору персоналу і визначення потреби підприємства у додатковій робочій силі. Для досягнення поставлених цілей ми використаємо методи аналізу і синтезу, експертних оцінок, трудових балансів і інші.Сутність маркетингу персоналу та його складовіМаркетинг – це вид діяльності, спрямований на задоволення потреб людини за допомогою обміну. Обєктами його виступають вивчення ринку та виробництво продукції з урахуванням ринкового попиту. На сьогоднішній день набув актуальності один з його напрямків – маркетинг персоналу, в його основі лежить філософія маркетингової діяльності. Об’єктами дослідження цього напрямку виступають, з одного боку, задоволення якісних і кількісних потреб організації у персоналі, а з іншого – людина як потенційній працівник. Кожна організація зацікавлена в залученні висококваліфікованого персоналу. З цією метою поряд з функцією планування потреби в кадрах, їх забезпечення та використання здійснюється маркетинг персоналу. Розглянемо визначення поняття „маркетинг персоналу” деяких авторів (табл.1.1) Таблиця 1.1Визначення поняття маркетинг персоналуУсі розглянуті визначення поняття „маркетинг персоналу” обєднує те, що автори трактують його як вид управлінської діяльності, спрямований на забезпечення потреб організації у персоналі. Але, на наш погляд, найбільш вичерпно це поняття розкрито у А. Железнова, оскільки акцентується увага на якостях майбутніх робітників, тобто на самій людині, й на якісних та кількісних потребах підприємства у персоналі, а саме на оптимальному поєднанні рівня кваліфікації та кількості робітників. Маркетинг персоналу включає такі складові, як: дослідження ринку робочої сили,дослідження якостей кандидатів, а також їх вимог та можливостей,вплив на субєктивне сприймання кандидатом переваг робочого місця в організації (т. з. „реклама посад”),проведення сегментації ринку робочої сили (інженери, економісти, робітники) і вибір шляхів їх залучення,формування потенційних кандидатів до резерву всередині організації. В основі концепції маркетингу персоналу знаходяться принципи ясності цілі, рішучості дій і терпимості до результату. Ділова оцінка робітників – цілеспрямований процес установлення відповідності професійних і особистих якостей (компетенції) співробітників вимогам до посади за допомогою певних критеріїв. Ділова оцінка є однією з найважливіших складових стратегії управління трудовими ресурсами та їх розвитком. Особисті якості – це група показників оцінки, пов’язаних з існуючими проблемами при їх відборі, формуванні й обліку, що обумовлено різноманітністю особистих якостей людини. Отже, маркетинг персоналу на підприємстві має бути орієнтованим на залучення робітника, котрий своєю працею здатен створити споживчу вартість, яка характеризується більшою міновою вартістю, ніж його робоча сила. Визначення потреби підприємства у персоналі, оцінка майбутніх співробітників Підбір персоналу – це процес відбору підходящих кандидатур на вакантні робочі місця виходячи з існуючого резерву кадрів на біржі праці й на підприємстві. Підбір і оцінка робітників складають важливий розділ системи роботи з персоналом і мають здійснюватися на наукових засадах. По-перше, враховуючи особливості конкретного підприємства і його підрозділів, підбираються робітники, які здатні вирішувати існуючі задачі. Найчастіше цей підбір здійснюється керівником або спеціалістом кадрової служби на основі якісних методів. По-друге, підбір персоналу здійснюється...
Другие файлы:

Сутність лізингу персоналу
Лізинг персоналу як ефективний шлях вирішення потреб у тимчасовому персоналі. Види лізингу персоналу, його переваги. Міжнародна та національна практик...

Менеджмент персоналу ПАТ "Фольксбанк"
Формування кадрової політики організації. Організація роботи з персоналом. Набір, випробування та відбір персоналу. Кадрове планування потреби у персо...

Планування роботи з персоналом організації
Види планів з питань персоналу. Організація та джерела залучення персоналу. Вимоги до організаційно-економічного забезпечення менеджменту персоналу. О...

Особливості планування і формування персоналу на підприємстві
Дослідження принципів та етапів планування персоналу підприємства. Характеристика структури персоналу та кадрової політики. Розрахунок планової чисель...

Методологічні аспекти менеджменту персоналу
Менеджмент персоналу як об'єктивне соціальне явище і сфера професійної діяльності. Зміст, форма, функції, принципи та засоби менеджменту персоналу. Ор...