Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Политология

Політичне маніпулювання та можливості його обмеження

Тип: реферат
Категория: Политология
Скачать
Купить
Політичне маніпулювання та можливості його обмеженняЗМІСТВСТУП1. Поняття політичної комунікації2. Засоби політичної комунікації3. Політичне маніпулювання та можливості його обмеженняВисновокЛітератураВСТУПУ політичному житті велику роль грають комунікативні процеси, які наповнюють сенсом політичний процес, пов'язують між собою політичних авторів, інститути, забезпечують логічну послідовність політичних подій.Політична комунікація є соціальною взаємодією через повідомлення, яке стосується управління і здійснення влади в суспільстві. Вона може мати як формальний (офіційні політичні виступи, дискусії, дебати), так і неформальний характер (обговорення політичних подій за чашкою кави в кафе).Відправною точкою у вивченні політичної комунікації можна вважати 50-ті роки ХХ століття, коли почалися дослідження в галузі вивчення пропаганди в роки другої світової війни. Тоді ж і був сформульований сам термін "політична комунікація".Надалі дослідження в цій області оформилися в самостійний напрям, особливо у другій половині ХХ ст., У зв'язку з розвитком кібернетичної теорії, зростанням ролі нових комунікаційних систем і технологій.1. Поняття політичної комунікаціїУ сучасному політичному знанні існує кілька підходів до визначення політичної комунікації:1. Політична комунікація - це постійний процес передачі політичної інформації, за допомогою якого політичні тексти циркулюють між різними елементами політичної системи, а також між політичною і соціальною системами.2. Політична комунікація - це весь діапазон неформальних комунікаційних процесів у суспільстві, які надають саме різний вплив на політику.3. Політична комунікація - це безперервний обмін політичними смислами між індивідами і політичними силами суспільства з метою досягнення згоди.Політична комунікація має на увазі не односторонню спрямованість сигналів від еліт до маси, а весь діапазон формальних і неформальних комунікаційних процесів у суспільстві, які надають саме різний вплив на політику. Політичне життя в будь-якому суспільстві неможлива без усталених методів політичної комунікації. Кожній політичній системі відповідає своя система політичної комунікації, яка не в останню чергу залежить від рівня соціально-економічного прогресу, ступеня розвитку засобів масової інформації, домінуючого типу політичної культури. Хоча і сама комунікація надає неабиякий вплив на політичну культуру, відтворюючи норми і цінності, прийняті в даному суспільстві.Важливим аспектом політичної комунікації є взаємини між суб'єктами політики шляхом обміну інформацією в процесі боротьби за владу і її реалізацію. Даний обмін відбувається за рахунок передачі політичних повідомлень, які можуть бути трьох основних типів:- Спонукальні (наказ, переконання);- Інформативні (які можуть нести в собі як реальні, так і вигадані відомості);- Фактичні (відомості, пов'язані з встановленням і підтриманням контакту між суб'єктами політики).Інформаційні потоки політичної комунікації мають три рівні:1. Перший рівень - обслуговує органи влади і управління (на цьому рівні циркулює в основному службова інформація).2. Другий рівень - це інформаційне середовище діяльності партій, профспілок, громадських рухів (тут політична комунікація здійснюється шляхом проголошення і обговорення програм, статутів та іншої інформації).3. Третій рівень - це рівень громадської думки, масової свідомості та політичної поведінки.Агентами або авторами політичних комунікацій можуть бути громадяни, медіа - структури і всілякі політичні організації (партії, групи тиску, терористичні організації). Всі вони організують інститути і структури суспільства, по-різному включені в інформаційне поле політики. Російський політолог А.І. Соловйов пропонує в якості агентів політичних комунікацій розглядати:- Інформаційні структури держави (відділи та служби зв'язків з громадськістю різних відомств, прес - секретаріати тощо);- Різноманітні корпоративні структури (інформаційні відділи партій, суспільно-політичних рухів, оформлених груп інтересів);- Спеціалізовані інформаційні структури (консалтингові і рекламні агентства);- Засоби масової інформації в їх політичне призначення (незалежно від того, чи є вони самостійними учасниками ринку інформації, або ж виражають інтереси інших акторів);- Терористичні та інші організації, що займають в інформаційному просторі не визнані легально позиції;- Спонсори, рекламодавці та медіа - магнати, які мають специфічні установки та відповідні виходи на інформаційний ринок;- Різні (з точки зору участі в політичному житті) сегменти соціуму: "публіка", група політично активних громадян, які постійно перебувають в інформаційному контакті з владою; "громадськість", що вступає в контакт з владою в періоди гострого розвитку політичного процесу, і "суспільство ", тобто група громадян, практично не вступають у політичні контакти з владою.Дані автори можуть бути різною мірою представлені в інформаційних потоках, їх цілі і наміри можуть взагалі не проникати на інформаційний ринок або, потрапивши туди, не викликати належного політичного відповіді. Тому, з точки зору комунікації, державу можна розглядати як інститут влади і управління, якому властива відома неузгодженість дій його повноважних органів в інформаційному просторі. Враховуючи те, що держава в інформаційному полі представлена великою кількістю різних суб'єктів, можна стверджувати, що інформаційні продукти, вироблені цими суб'єктами, можуть суперечити одне одному, не тільки провокуючи різноспрямовані політичні реакції населення, а й заважаючи реалізації цілеспрямованої стратегії розвитку суспільства. Тому владним структурам доводиться вирішувати досить специфічні завдання на інформаційному ринку за погодженням політичної та інформаційної...
Другие файлы:

Нормативні межі маніпулювання електоратом у виборчому процесі
Чинники, які б перешкодили маніпулятивному впливу на суспільство. Визначення системи нормативних обмежень маніпулювання електоратом у виборчому процес...

Люстрація в аспекті порушення прав і свобод
Обмеження прав і свобод громадянина: загальні аспекти, межі і умови запровадження. Питання правомірності, доцільності і можливості застосування люстра...

Принцип свободи договору і його обмеження
Характеристика наукового підходу до визначення принципу свободи договору і його складових елементів. Розкриття змісту свободи укладення договору як пр...

Системний підхід і комп'ютерне моделювання в політичному прогнозуванні
Політичне прогнозування як процес розробки науково обгрунтованого судження про ймовірносний розвиток політичних подій, шляхи і терміни його здійснення...

Поняття про засоби масової інформації
Характерні риси засобів масової інформації. Сутність інформаційної, освітньої, мобілізаційної, оперативної функції. Поняття "політичне маніпулювання"....