Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Политология

Лобізм та його регулювання

Тип: научная работа
Категория: Политология
Скачать
Купить
Національний банк УкраїниУкраїнська академія банківської справиХарківська філіяНаукова роботаз дисципліни "Політологія"на тему:"Лобізм та його регулювання"Виконала: студентка Марчук ІринаПеревірила: викладач Топалова С.О.Харків2008ЗмістВступ1. Визначення, форми та методи лобізму1.1 Визначення лобізму1.2 Механізм виникнення лобізму1.3 Форми і методи лобіювання1.4 Умови і структури лобіювання1.5 Плюси й мінуси лобізму1.6 Два основні типи представництва інтересів2. Законодавче регулювання лобізму2.1 Контроль за лобізмомВисновокСписок літературиВступТеорія держави і права вивчає державу і право як явища громадського життя, закономірності їхнього виникнення, функціонування, їхню класово-політичну і загальнолюдську сутність, зміст і форми, юридичні відносини і зв'язки, особливості правової свідомості і правової культури. Дана наукова праця ставить перед собою задачу дослідити і проаналізувати лише дуже невелику частину одного з явищ громадського життя - лобізму в правотворчій діяльності.У ліберально-демократичному суспільстві, яким ми прагнемо стати, визнано, що всілякі соціальні групи, класи, нації мають свої законні інтереси і право захищати їх всіма законними способами. При розглянутому політичному режимі одним з найдійовіших способів є право зазначених суб'єктів суспільних відносин брати участь у формуванні державної влади, приводячи до неї, з тим чи іншим ступенем успіху, своїх представників. За рідкісними винятками, ці представники інтересів, одержавши посаду в державному апараті, зв'язану з прийняттям рішень і правових норм, прагнуть приймати їх на користь груп, що привели їх до влади. Таким чином, держава і його апарат виступають у ролі соціального арбітра, тенденційність рішень якого складається в процесі демократичного формування влади. У демократичному суспільстві вищевказаний спосіб є основним, однак існує також безліч інших, що анітрошки не суперечать духу демократичного закону, способів захищати свої інтереси, впливаючи на прийняті державною владою рішення, у тому числі й у нормотворчому процесі. Одним з них є процес лобіювання, що є предметом даної наукової роботи.Тобто лобізм як би доповнює конституційну систему демократичного представництва, дозволяючи брати участь у прийнятті і реалізації політичних рішень тим групам, що не мають іншої такої можливості. Через систему і практику лобізму одержують своє вираження і представництво в загальнонаціональному масштабі інтереси, що в іншому випадку залишилися б невираженими. У цьому змісті лобізм відповідає духу демократичної політики.В Україні, як такого, законодавства, що регулює лобізм не існує, але сам лобізм вживається. І тому коли лобізм не регулюється він перетворюється в корупцію. Тому уряд України повинен створити прийняти певні закони, що вміло б контролювали розвиток лобізму.В своїй роботі я намагалася підкреслити значення контролю лобізму у будь якій країні.1.1 Визначення лобізмуЯкби в нас були дані про всі держави всіх часів, ми, імовірно, знайшли б, що лобізм у тій чи іншій формі - неминучий супутник урядів. Термін виник в американському політичному житті близько 1830року. Представники різних зацікавлених груп проводили багато годинник у кулуарах (lobby - кулуар, хол, вестибуль) залів засідань законодавчих органів Сполучених Штатів, сподіваючись поговорити з законодавцями і, тим самим, спробувати вплинути на їхні рішення. Поступово термін ввійшов у політичний жаргон і придбав більш широкий зміст, ставши відноситися до усіх, хто так чи інакше намагається вплинути на урядові рішення. Термін часто використовується дуже вільно для позначення усіх видів політичного впливу.Лобізм – це агітація представлення і “продавлювання” чиїх не будь політичних чи економічних інтересів. Умови виникнення:Багатоманітність інтересів, які виникають в суспільстві в наслідок постійної соціальної диференціації.Розширення доступу до влади, що характерно для демократичних режимів.Незважаючи на явну неточність сучасного використання терміна, можна окреслити деякі строгі границі цього поняття. 1) Лобіювання зв'язане лише з прийняттям державних рішень. Рішення, прийняті приватними особами, організаціями чи корпораціями, можуть також бути піддані впливу інтересів визначених зацікавлених груп, однак такий вплив не прийнято називати лобізмом; 2) Усі види лобізму мотивовані бажанням уплинути. Багато подій можуть впливати на процес прийняття урядових рішень, але якщо вони не викликані бажанням уплинути, те це не лобізм. 3) Лобіювання має на увазі наявність посередника чи представника як сполучної ланки між групою громадян країни і державних офіційних осіб. Громадянин, що по своїй влас...
Другие файлы:

Континентальна модель правового регулювання лобістської діяльності (на прикладі Франції, ФРН)
Лобізм як засіб впливу груп інтересів на курс, що проводиться законодавчою та виконавчою владою і провідними політичними партіями. Характеристика лобі...

Механізм правового регулювання
Поняття та мета правового регулювання, його предмет та методи, засоби та типи. Співвідношення правового регулювання та правового впливу. Складові елем...

Регулювання лізингового та валютного ринку в Україні
Роль кредиту в становленні ринкової економіки України. Аналіз ринку лізингових послуг, сучасний стан та перспективи його розвитку. Шляхи державного ре...

Правове регулювання
Поняття, предмет і юридична природа правового регулювання. Соціальна суть і основні ознаки правової поведінки. Засоби, способи і механізм правого регу...

Ефективність правового регулювання і шляхи її підвищення
Сучасний зміст і значення елементів та механізму правового регулювання, його сфери та межі. Характеристика методів і типів правового регулювання в Укр...