Синтез параметрів двоконтурної системи підпорядкованого керування електроприводом
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Размещено на
Розрахунково-пояснювальна записка до курсової роботи
з дисципліни Системи керування електроприводів
тема : Синтез параметрів двоконтурної системи підпорядкованого
керування електроприводом
1. Вибір функціональної схеми СКЕП
1.1 Обґрунтування вибору функціональної схеми СКЕП
Залежно від технологічного процесу СКЕП можуть переважно працювати або в режимі стабілізації заданої швидкості (статичний режим роботи), або в режимі регулювання швидкості відповідно до сигналу управління, який змінюється (динамічний режим роботи). Для одержання високої моторності в режимах зміни швидкості необхідно забезпечити рух з максимально припустимим рушійним або гальмівним моментом. Для забезпечення необхідної похибки стабілізації швидкості механічні характеристики СКЕП повинні мати достатню жорсткість. Отже в СКЕП має виконуватись керування як мінімум двома координатами - моментом і швидкістю виконавчого двигуна. У деяких СКЕП необхідно здійснювати керування третьою координатою, а саме положенням вала ЕД або положенням робочого органу механізму. Для цього в СКЕП застосовуються регулятори відповідних координаті. На входи цих регуляторів подаються сигнали завдання і сигнали зворотних зв'язків по регульованих координатах.
Залежно від кількості застосованих регуляторів і підведених до них сигналів СКЕП поділяють на дві основні групи: СКЕП з підсумовуючим підсилювачем і СКЕП з контурними регуляторами.
У СКЕП з підсумовуючим підсилювачем на вхід єдиного пропорційного регулятора-підсилювача подають сигнали завдання і сигнали жорстких і гнучких зворотних зв'язків по регульованих координатах. Для виключення взаємного впливу зворотних зв'язків по регульованих координатах у них вводять нелінійні елементи. Основна перевага СКЕП із підсумовуючим підсилювачем є наявність одного пропорційного регулятора-підсилювача. До недоліків можна віднести використання одного регулятора з незмінними параметрами для керування різними координатами, що потребує компромісного вибору його параметрів і обмежує статичні і динамічні характеристики СКЕП. Тому ці СКЕП можуть застосовуватися в технологічних процесах, де не потрібна висока моторність і точність регулювання координат.
Особливістю СКЕП з контурними регуляторами є застосування окремих регуляторів для керування кожною з регульованих координат. Регулятори одночасно виконують функції коригувальних ланок, оскільки їх передатна функція визначається при синтезі контуру регульованої координати за умовами забезпечення необхідних динамічних і статичних характеристик.
Для забезпечення заданої точності регулювання більш доцільно використовувати СКЕП з контурними регуляторами. Відповідно до цього я обираю електропривід ЕТ - 6, який повністю задоволняє вимогам технічного завдання.
1.2 Призначення і склад приводу ЕТ-6
ЕП постійного струму серії ЕТ6 призначений для регулювання частоти обертання валу двигуна в широкому діапазоні і застосовується в якості приводу для механічної подачі металообробних верстатів.
ЕП складається з тиристорного перетворювача (ТП), ДПС, тахогенератора, узгоджуючого силового трансформатора, струмообмежуючого дроселя і задатчика частоти обертання. В якості ДПС в складі ЕТ6 можуть застосовуватись двигуни серії 2П, ПБСТ, ПГТ, ПБВ.
Електропривід ЕТ6 забезпечує регулювання швидкості в 4-х квадрантах механічної характеристики при зміні керуючої напруги від -10 В до +10В. ЕП конструктивно уявляє собою комплектний пристрій відкритого виконання (ступінь захисту ІР - 00). ТП призначений для вбудови в шафу і має блочну конструкцію, яка забезпечує оперативну зміну блоків, а також можливість ремонту або зміни окремих елементів.
1.3 Функціональна схема ЕП ЕТ-6
Размещено на
Размещено на
Рисунок 1. Функціональна схема ЕП ЕТ-6
СОМКР - схема обмотки мінімального кута регулювання;
СС - схема струмообмеження;
СТ - силовий трансформатор;
ДЖ - джерело живлення;
ДС - датчик струму;
ДШ - датчик швидкості;
РШ - регулятор швидкості;
РС - регулятор струму;
СЗ - схема захисту;
КВ - керований випрямляч;
СІФК - система імпульсно - фазового керування;
ДПС - двигун постійного струму.
1.4 Опис роботи електроприводу
ЕП виконаний за двоконтурною структурою підпорядкованого регулювання з регуляторами струму РС і швидкості РШ, які являють собою ПІ - регулятори. Робота ЕП відбувається наступним чином. При наявності розбіжності за швидкістю ДUш між сигналами завдання Uзш й зворотного зв'язку за швидкістю Uдш на виході РШ з'являється керуюча напруга Uрш , яка порівнюється з наругою Uос , пропорційною поточному значенню струму якоря електродвигуна. Напруга розбіжності за струмом ДUс поступає на вхід регулятора струму РС, що викликає появу на його виході відповідної керуючої напруги Uрс , яке керує схемою імпульсно - фазового регулювання (СІФК). СІФК забезпечує формування та розподіл імпульсів керування силовими тиристорами керуємого випрямляча (КВ). СІФК і КВ входять до складу тиристорного перетворювача (ТП). В ході зменшення розбіжності (за рахунок дії від'ємного зворотнього зв'язку за швидкістю) відбувається стабілізація частоти обертання - електродвигуна n на рівні, який пропорційний значенню напруги завдання Uзш.
Для забезпечення надійності і безпеки роботи електродвигуна передбачена наявність: схеми обмеження струму якоря двигуна в динамічних режимах; схеми обмеження мінімального кута керування КВ; схеми захисту від неправильного чередування фаз живлячої мережі або їх обриву, зникнення напруги стабілізованого джерела живлення і т.п.. Силова частина являє собою керуємий випрямляч, виконаний по шестипульсній реверсивній зустрічно - паралельній схемі, і складається з силового узгоджувального трансформатора, власно випрямляча і струмообмежуючих дроселів. Трифазний трансформатор ТР 13 здійснює узгодження напруги електродвигуна з напругою живлячої мережі і містить первинну, дві силові вторинні обмотки і окрему обмотку для живлення ланцюгів керування. Обмотка керування відділені від силових обмоток екраном. Первинна обмотка з'єднана в трикутник, вторинні в шестифазну зірку з нульовим виводом, обмотка керування в зірку. Випрямляч виконаний на тиристорах VS1, VS2. Для захисту тиристорів від перенапруги паралельно їм ввімкнені захисні RC - кола. Керування групами тиристорів - спільно узгоджене. Для обмеження зрівнюючого струму ввімкнені дроселі L1 і L2.
Силова частина являє собою керований випрямляч виконаний за шестипульсною реверсивною нульовою зустрічно - паралельною схемою, складається з силового узгоджуючого трансформатора, власне випрямляча, та зрівнювальних реакторів L1, L2 і якірного дроселя L3. Трифазний трансформатор TV здійснює узгодження наруги ЕД з напругою живлення і має первинну, дві силові вторинні обмотки і окрему обмотку для живлення схеми керування, яку відокремлено від силових екраном.
Первинна обмотка з'єднана в трикутник, вторинні в шестифазну зірку з нульовим виводом, а обмотка керування в зірку.
Размещено на
Размещено на
Рисунок 2. Векторна діаграма напруги вторинних силових обмоток
КВ виконано на тиристорах VS1 - VS12. Для захисту тиристорів від занадто великих пульсацій напруги, паралельно їм ввімкнено захисні RC-кола. Керування групами тиристорів сумісно - узгоджене. Для обмеження зрівнювального струму ввімкнені дроселі L1, L2, а для обмеження пульсацій струму якоря L3.
Рисунок 3. Схема силової частини перетворювача
2. Вибір і визначення параметрів силового кола схеми КЕП
2.1 Вибір і визначення технічних параметрів електродвигуна
Згідно з технічними даними обираємо двигун типу 2ПБ90LУХЛ4 зі слідуючими параметрами:
Таблиця 3.1- Технічні дані двигуна тину 2ПН90МГУХЛ4
Потужність ЕД |
Напруга |
Частота обертання |
ККД |
Момент інерції |
Опір обмоток при 150С, Ом |
Індуктивність якоря |
||||
ном. |
макс. |
якоря |
доб. полюсів |
збудж. |
||||||
Рн, кВт |
Uн, В |
nном ,об/хв |
nмакс ,об/хв
Другие файлы:
Синтез системи керування електроприводом технологічної установки Система підпорядкованого регулювання швидкості ТП-ДПС Розробка, дослідження системи керування на основі нейронної мережі Модернізація системи кеування електроприводом стрічкового конвеєра Розробка системи автоматичного керування буферного насоса |