Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Информатика

Функціонування системи інформаційного обслуговування користувачів бібліотек у сучасних умовах

Тип: дипломная работа
Категория: Информатика
Скачать
Купить
ЗМІСТВСТУПРОЗДІЛ 1. Інформаційні потреби користувачів та їх вплив на організацію інформаційного обслуговуванняРОЗДІЛ 2. Бібліотечно-інформаційний сервіс: сучасний стан і можливості вдосконалення2.1 Довідково-інформаційне обслуговування користувачів у режимі “запит-відповідь” в системі інформаційного забезпечення користувачів Сарненської ЦСПШБ2.2 Інформування користувачів як вид інформаційного обслуговування: стан і новаціїРОЗДІЛ 3. Ресурси Інтернет і трансформація системи інформаційного обслуговування у Сарненській ЦСПШБ3.1 Роль Інтернет-центру Сарненської ЦСПШБ у вирішенні завдання розширення доступу користувачів до інформаційних ресурсів3.2 Популяризація Інтернет–ресурсів в Сарненській ЦСПШБВИСНОВКИСПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИСПИСОК СКОРОЧЕНЬ СЛІВ ТА СЛОВОСПОЛУЧЕНЬБД– база данихВРІ – вибіркове розповсюдження інформаціїДБА – довідково-бібліографічний апаратДБІ– довідково-базова інформаціяДІО – довідково-інформаційне обслуговування ДПА – довідково-пошуковий - апарат ДЗК – диференційоване забезпечення керівництваІП – інформаційна потребаІР - інформаційні ресурсиІТ – інформаційні технологіїЦСПШБ – централізована система публічно-шкільних бібліотекВСТУППроцеси інформатизації, що мають місце в сучасному суспільстві, вимагають суттєвої корекції інформаційної діяльності. Теоретичне осмислення і розробка прикладних аспектів розв’язання цієї проблеми потребують системного дослідження середовища користувачів інформаційних установ, інформаційних ресурсів, формі методів інформаційного обслуговування. Зміни в інформаційному суспільстві та все більше розповсюдження нових інформаційних технологій, продуктів, послуг призводять до зменшення ролі традиційних форм інформаційного обслуговування. Виходячи з цього умовою підвищення ефективності функціонування системи інформаційного обслуговування сьогодні є інноваційні процеси впровадження нових інформаційних технологій.Модернізація інформаційного обслуговування можлива лише за умови зміни пріоритетів, пов’язаних із доступом до знань і розширенням номенклатури послуг інформаційно-бібліотечного сервісу, це й обумовлює актуальність дослідження аспектів функціонування системи інформаційного обслуговування у сучасних умовах.Стан наукової розробленості теми: Різноманітні аспекти функціонування інформаційних установ викликають значну зацікавленість дослідників. Так, проблеми соціокультурного обслуговування досліджувались М. Дворкіною, зміст та можливості вдосконалення забезпечення ІП користувачів С.Д. Коготкова. Питання довідково-інформаційного обслуговування в режимі “запит-відповідь” за умов інформатизації суспільства вивчала Т. Добко. Тенденції розвитку інформаційного обслуговування в онлайновому режимі розглядались Є.Жабко. Інновації у сфері бібліотечного сервісу складають предмет наукового інтересу для М. Нещерет, Т. Коаль, Д. Солов’яненко, Н. Каліберди, інші. Однак незважаючи на безперечне теоретичне і практичне значення сформованого масиву профільних публікацій, проблеми інформаційного обслуговування розглядаються науковими переважно в контексті діяльності наукових бібліотек, органів НТІ тощо. В той же час питання інформаційного обслуговування користувачів публічно-шкільних бібліотек потребують системного дослідження.Мета роботи полягає в узагальнення існуючого досвіду функціонування інформаційних установ у сучасних умовах та встановленні на цій основі можливих напрямків, вдосконалення інформаційного обслуговування користувачів Сарненської ЦСПШБ.Досягнення зазначеної мети забезпечується виконанням таких завдань:
  • розглянути зміст та особливості вивчення ІП користувачів інформаційних установ як суб’єктів обслуговування;
  • дослідити сучасний стан провідних напрямків інформаційного обслуговування у вітчизняних інформаційних установах;
  • розглянути інноваційні аспекти функціонування інформаційних установ в сучасних умовах;
  • дослідити напрямки діяльності новітніх структурних підрозділів інформаційних установ;
  • Інтернет-центрів по забезпеченню ІП користувачів;
  • здійснити моніторинг використання користувачами Інтернет-центру Сарненської ЦСПШБ його послуг.
  • Об’єкт дослідження: система інформаційного обслуговування користувачів, а предметом є напрямки і форми інформаційного обслуговування читачів Сарненської ЦСПШБ. База дослідження: Сарненська ЦСПШБ.Методологічну базу допломної роботи склав комплекс загальнонаукових (аналіз, синтез) та спеціальних методів дослідження (моніторинг), об’єднаних системно-функціональним підходом до об’єкту дослідження.Наукова і практична значущість роботи полягає в узагальненні інформації щодо системи обслуговування користувачів Сарнеської ЦСПШБ та визначенні перспективних напрямків її вдосконалення.Структура дипломної роботи обумовлена комплексним характером досліджуваної проблеми і передбачає освітлення в першому розділі аспектів впливу ІП користувачів інформаційної установи на організацію інформаційного обслуговування. Другий розділ розкриває сучасний стан і можливості вдосконалення бібліотечно-інформаційного сервісу. Третій розділ стосується трансформації системи інформаційного обслуговування у Сарненській ЦСПШБ в умовах впровадження Інтернет-технологій.РОЗДІЛ 1. ІНФОРМАЦІЙНІ ПОТРЕБИ КОРИСТУВАЧІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ОРГАНІЗАЦІЮ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯПоняття «Інформаційна потреба» (ІП) стало одним з центральних в теорії науково-інформаційної діяльності. Задоволення ІП розглядається в теперішній час як основна мета діяльності інформаційних установ — засіб реалізації своїх суспільних функцій. Працівники інформаційних установ у своїй роботі постійно мають справу з ІП...
    Другие файлы:

    Мережа Інтернет як джерело інформаційного обслуговування користувачів
    Сутність інформаційного обслуговування користувачів. Створення веб-сайту та віртуальної виставки інформаційної установи, за допомогою яких відбуваєтьс...

    Нові технології в інформаційному обслуговуванні бібліотек
    Основні напрямки бібліотечно-інформаційного обслуговування, електронний каталог. Перспективи модернізації обслуговування по МБА. Інноваційні процеси в...

    Розробка системи інформаційного обслуговування автопаркінгу
    Вибір моделі задачі інформаційної підтримки сучасних автопаркінгів. Постановка задачі та вибір структур даних. Здійснення замовлень в системі. Перевір...

    Особливості обслуговування однієї із читацьких груп (спеціалістів)
    Створення системи диференційованого інформування споживачів. Особливості інформаційного забезпечення фахівців у галузі бібліотекознавства (на прикладі...

    Моніторинг інформаційних потреб споживачів як необхідна умова організації інформаційного обслуговування
    Зміни у соціальному, політичному та економічному житті України певним чином вплинули на якість задоволення ІП користувачів, розширення інформаційних п...