Відображення на екрані дисплея графічної інформації
Житомирський Військовий ІнститутНаціонального Авіаційного УніврситетуРеферат на тему:Відображення на екрані дисплея графічної інформаціїЖитомир 2010ПланГрафічний режим роботи дисплейних адаптерів. Типи драйверівМодуль GRAPH. Ініціалізація і завершення графічного режимуСтруктура графічної Паскаль-програмиПомилки ініціалізації графічного режиму та їх обробкаПроцедури та функції роботи з відеорежимами Побудови графічних об’єктівГрафічні режими роботи дисплейних адаптерів. Типи драйверівПочинаючи з версії 4.0 у склад ТР входить бібліотека графічних підпрограм (модуль GRAPH).,яке забезпечує керування режимами різних адаптерів дисплеїв; вона містить 80 графічних процедур та функцій а також стандартних констант і описів типів даних.Стандартний стан ПК після його вимикання, а також до запуску Паскаль-програм відповідає роботі режиму у текстовому режимі. Для виконання графічних засобів потрібно ініціалізувати графічний режим режим роботи дисплейного адаптера. Настройка графічних процедур на роботу з графічним адаптером досягається шляхом підключення відповідного графічного драйвера. Таким чином графічний драйвер керує графічним адаптером в графічному режимі роботи.Основні характеристики моніторів та адаптерів:розмір екрану по діагоналі (9, 14, 15, 17, 20, );розмір мінімального елементу зображення (0,25..,28 мм). Для кольорових – моніторна група – 3 зерна;роздільна здібність – це кількість точок (пікселів) по горизонталі та вертикалі;об’єм відеопам’яті (16 Кб – 1 Мб).Графічні можливості адаптерів визначаються загальною кількістю пікселів (роздільна здібність) та кількістю кольорів (відтінків) кожного пікселя.Крім того деякі графічні адаптери мають можливість працювати з декількома графічними сторінками – це область ОЗП, яка використовується для створення "карти" екрана (тобто інформація про світимість кожного пікселя).Графічні драйвериПредставляють собою файли з розширенням .BGI, які забезпечують взаємодію програм з графічними пристроями і містяться в окремому каталозі (BGI). {*BGI – Borland Graphics Interface – графічний шнтерфейс фірми Borland}. В процесі ініціалізації визначеного графічного режиму вмикається відповідний драйвер.В таблиці 1 приведені приклади графічних адаптерів та драйверів:Таблиця 1В комплект поставки ТР входить обмежена кількість драйверів, який може підтримувати один, або декілька відеорежимів. Тип драйвера і режим можна задавати у вигляді числа або у вигляді символьної константи. Ці константи визначені у модулі GRAPH:Таблиця 2Указані в таблиці 2 константи типів драйверів та режими використовують як параметри процедур керування графічними режимами.2. Модуль GRAPH. Ініціалізація і завершення графічного режимуЯк відмічено на початку лекції, для створення графічних зображень в мові ТР призначений спеціальний стандартний бібліотечний модульGRAPH, який підключається стандартним способом: USES GRAPH;Модуль GRAPH представляє собою окремий файл GRAPH.TPU і містить набір процедур і функцій.Процедура ініціалізації графічного режиму:InitGraph (var Driver, Mode : integer; path : string);Змінні Driver i Mode задають драйвер і режим роботи адаптера, path – визначає ім’я файлу драйвера і можливий шлях до файлу.Перші дві змінні задаються константами таблиці 2, іменем або числовим значенням.Приклад 1:Нехай драйвер EGAVGA.BGI знаходиться в каталозі TP\BGI диска С і встановлює режим VGAHI (640*480, 16 кольорів). Фрагмент використання процедури в програмі:Begin…Driver := VGA;Mode :=