Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Журналистика

Репортаж на сторінках газети "Вечірні вісті"

Тип: контрольная работа
Категория: Журналистика
Скачать
Купить
Газета "Вечірні вісті" як всеукраїнське видання, що виходить 5 раз на тиждень і орієнтоване на аудиторію в зрілому віці, що цікавиться політичними подіями і економічним станом справ в країні, його інформаційна політика. Репортаж як жанр журналістики.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Вступ

Первинні процеси інформаційного обміну між людьми розпочалися ще в сиву давнину. По суті, спілкування, обмін інформацією і перетворили людську спільноту в соціум. Різні способи передачі актуальної, суспільно значимої інформації, що використалися в древні часи, ми маємо право вважати пражурналістськими явищами. Мабуть, журналістику метафорично називають другою прадавньою професією ще і в хронологічному відношенні.

Журналістика (від фр. Journal - щоденник, jour - день; сходить до лат. Diurna - щоденний) - одне з найважливіших соціальних явищ сучасного життя, вид масово-інформаційної діяльності, що забезпечує безперебійну взаємодію між особистістю, групою людей і суспільством в цілому, а також між різними суспільними сферами і навіть між поколіннями.

Журналістика - це вид творчої діяльності людини, де основою професії є осягнення життя, об'єктивне висвітлення будь-яких сторін реальної дійсності, осмислення різноманіття людського буття, а також специфічна форма неособистого спілкування.

Журналістика, інформуючи суспільство, одночасно бере на себе обов'язок повчати людей. Не випадково девіз Британської мовної корпорації (Бі-Бі-Сі) звучить так: «Інформувати. Повчати. Розважати».

Дана робота присвячена дослідженню такого жанру як репортаж на сторінках суспільно-політичного видання «Вечірні вісті»

Реалізація мети передбачає розв'язання таких завдань:

1. визначити поняття «репотаж»;

2. розглянути принципи подання репортажу в газеті «Вечірні вісті»;

3. проаналізувати особливості висвітлення репортажу на шпальтах «Вечірні вісті».

У першому розділі науково-дослідницької роботи ми звертаємось до інформаційної політики видання «Вечірні вісті». Це дало змогу нам більше дізнатися про видання та ознайомитися з інтернет-виданням газети.

У наступному розділі ми досліджували типологічні ознаки репортажу, своєрідність жанру та види репортажу, що надалі полегшило нашу дослідницьку працю.

В останньому розділі ми дослідили як жанр репортаж висвітлений на шпальтах видання «Вечірні вісті». Проаналізувавши деякі репортажі ми зможемо визначитися з об'єктивністю та з правильністю написання даного жанру.

1. Інформаційна політика видання

Газета «Вечірні вісті» - всеукраїнське видання, що виходить 5 раз на тиждень і орієнтоване на аудиторію в зрілому віці, що цікавиться політичними подіями і економічним станом справ в країні. Газета була заснована в 1998 році і за свою більш ніж 10-річну кар'єру досягла чималих успіхів, а також заслужила на репутацію серйозного видання, що відноситься до своєї справи відповідально і з належною увагою.

«Вечірні вісті» виходять на російській і українській мовах по буднях, займають 16 друкарських сторінок і поширюються по всій Україні. Газета «Вечірні вісті» присвячена суспільно-політичному життю і пропонує увазі читачів безліч фактів і подій, що щодня відбуваються в нашій країні. Журналісти газети «Вечірні вісті» завжди знаходяться в потрібному місці в потрібний час, тому найактуальніші і свіжіші новини практично з перших рук читачеві гарантовані.

«Вечірні вісті» мають багато рубрик, в яких відображаються події не лише у сфері суспільно-політичного життя, але і в області економіки, культури, спорту, краси і здоров'я. Існує також в газеті рубрика «Задзеркалля», де увага обернена у бік держави, що є сусідами з нами, - Росії: зрозуміло, цей розділ представляє чималий інтерес для аудиторії України, що читає. Події і факти, що відбуваються в житті українців, які не відносяться ні до однієї з вищезгаданих категоріям газети «вечірні вісткі», зібрані в розділі «Калейдоскоп». Аудиторія газети близько 575 000 чоловік [1]

Також у газети є персональний сайт заснований в 2007 році. Після реорганізації в листопаді 2010 року, сайт переріс в окремий проект ЗМІ - gazetavv.com.

Правовласник - компанія «Інформальянс». gazetavv.com - новинний суспільно-політичний сайт, в який закладена модель спільної творчості людей. Це універсальний багатовекторний засіб для всіх представників нового покоління засобів масової інформації. Спільно з редакцією gazetavv.com люди наповнюють сайт життям і сенсом: вони пишуть в колективні і персональні блоги, беруть участь в публікації статей, і, звичайно ж, спілкуються з іншими людьми, об'єднаними загальними ідеями і цілями.

Аудиторія проекту - прогресивно мислячі люди, що цікавляться світовими новинами, майбутнім України в цілому і демократією зокрема. gazetavv.com буде однаково цікавий діячам мистецтва і аналітикам, політикам і бізнесменам, власникам крупних компаній і невеликих фірм, а також всім тим, для кого свобода думки і слова - це не просто коментар до статті. [2]

Сайтом газети є справжній новинний портал - адже кількість інформації, зібраної на сайті, настільки велика, що просто захоплює дух. Фото, відео з місця подій, репортажі і коментарі найвідповідальніших осіб держави - наявність всієї цієї інформації викликає пошану до роботи газети. Сайт газети «Вечірні вісті», окрім всього іншого, надає увазі читачів форум газети, а також блоги журналістів, що працюють в редакції газети.

«Всеукраїнське видання «Вечірні звістки» більше одинадцяти років існує в Україні і завжди працює в рамках правового поля і професійної етики. За цей час видання завоювало передові позиції на ринку, завоювало довіру читачів, чим дуже дорожить», - про це говориться в переданому УНІАН заяві прес-служби медіакомпанії «Інформальянс» до складу якої входить газета «Вечірні звістки».

З квітня 2011 року газета «Вечірні Звістки» виходить в новому форматі двічі в тиждень. Як повідомляє прес-служба медіакомпанії «ІнформАльянс», номер четверга з телепрограмою - це «Тижневик корисних новин» пізнавально-розважального вмісту: актуальні зарубіжні події, новині культури, світському життю, ексклюзивні інтерв'ю із зірками і популярними людьми, корисні ради, таємниці історії і багато що інше.

В п'ятницю - підсумковий «Суспільно-політичний тижневик», в якому увазі читачів буде надана аналітика по ключових подіях, політичні і економічні прогнози з коментарями відомих аналітиків. Поновлюється спецпроект «Антикорупція по-українськи».

«У сучасних реаліях, коли щоденні новини пішли в інтернет і на радіо, термін здобуття свіжою інформації постійно скорочується, - говорить в.о. головного редактора газети «Вечірні Звістки» Дмитро Бровкин. - Саме у зв'язку з новими реаліями на ринку ЗМІ і було прийнято рішення про перехід на щотижневий формат, який дозволить подавати більше аналітичної і прогнозної інформації, зробить видання пізнавальним, глибоким і сучасним. Завдяки зміні формату ми сподіваємося перейти з аутсайдерів ринку в його лідери».

В травні 2010 року газета «Вечірні вісті» перейшла на кольоровий друк, змінила логотип і дизайн. «Ми вивчили динаміку зростання популярності масових видань з врахуванням запитів і побажань аудиторії, економічні, регіональні і соціально-політичні умови формування брендів, а також власні помилки, що заважали розвитку проекту впродовж декількох минулих років», - відзначила Альбіна Трубенкова (головний редактор).

репортаж журналістика газета видання

2. Репортаж як особливий жанр журналістики

Поняття репортаж утворилося від латинського слова «reportare» і буквально означало «передавати», «повідомляти». [3] На початку XIX століття, коли в Європі і в Росії розвивається щоденна періодична преса, а жанрова палітра не відрізнялася різноманіттям форм, під репортажем малися на увазі будь-які оперативні повідомлення із залів суду, міських зборищ, засідань парламенту. М.М. Кім у свої книзі «Репортаж: технологія жанру» пише що «за своєю формою початкові репортажі більше були схожі на сучасні звіти, в них переважно відбивалися основні моменти зборів та їх підсумки» [4]. Якщо говорити про власне історичному становленні репортажу, то слід зазначити, що дана жанрова форма перш за все «відливалася» у кращих творах російських журналістів. Овсепян Р.Г. писав, що «саме в репортажах публіцистів і журналістів XIX-XX ст., як В. Гіляровський, М. Кольцов, Л. Рейнснер, даний жанр набуває свої індивідуальні ознаки і риси, які й дали підставу для створення теорії сучасного репортажу» [5].

Так яке ж можна дати визначення репортажу? Теоретики журналістики відповідають на це питання по-різному. Наприклад, А.А. Тертичний стверджує, що репортаж все-таки схиляється до художньо-публіцистичного жанру, так як при створенні репортажу «використовується метод наочного зображення дійсності, але як самоціль, а не засіб узагальнення або» оживлення» тексту» [6].

А ось С.М. Гуревич виділяє репортаж як один з інформаційних жанрів, хоч і не заперечує його «спорідненість з деякими іншими жанрами (особливо художньо-публіцистичними)» [7].

Мета репортажу в порівнянні зі звітом ускладнюється. Репортер прагне якомога швидше показати читачеві картину події на всіх етапах його розвитку - від початку до завершення, оперативно відтворити «історію події» як його очевидець або учасник. Це - жанр-розвідник, до нього звертаються журналісти, прагнучи повідомити про те, що відбувається в нашій країні та за її рубежами.

Предметом репортажу завжди є хід події, що поєднує візуальну і усну форму вираження його змісту. Тому автор репортажу повинен організувати збір матеріалу таким чином, щоб мати можливість особисто с...

Другие файлы:

Газета "Сільські вісті" як об’єкт висвітлення проблеми сільського господарства України
Дослідження проблематики сільського господарства України через її відображення та об’єктивну оцінку в матеріалах газети "Сільські вісті". Характеристи...

Аналітика на сторінках газети
Особливості використання аналітичного жанру в газеті: поняття, принципи створення, структура. Вимоги та стилі подання аналітичних матеріалів, визначен...

Заголовковий комплекс на сторінках газети "Запорізька Правда"
Особливості структури та засоби виразності газетних заголовків та їх шрифтове оформлення. Заголовок як самостійна мовна одиниця. Поняття, суть, розмі...

Фотожурналістика як новий вид інформування суспільства
Виникнення фотожурналістики. Використання фотографій у різних жанрах як самостійного матеріалу. Відображення зовнішнього світосприйняття автора. Фотож...

Зображальна журналістика в районних газетах
Вивчення техніки графічного оформлення та випуску газети. Порівняльна характеристика зображальних матеріалів у газетах "Рівне вечірнє" і "Панорама". А...