Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Журналистика

Використання електронного посібника як електронного видання

Тип: дипломная работа
Категория: Журналистика
Скачать
Купить
Актуальність використання електронних посібників у процесі інформатизації суспільної діяльності. Їх використання в системі підтримки навчального процесу. Основні формати електронного видання. Структурні елементи електронних посібників як політексту.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

Розділ 1. Теоретичні та методологічні аспекти використання електронного посібника як різновиду політексту

1.1. Актуальність використання електронних посібників у процесі інформатизації суспільної діяльності

1.2. Електронний посібник як складова інформаційних технологій

Розділ 2. Класифікація та структурний аналіз посібника як виду електронного видання

2.1. Класифікація електронних видань

2.2. Основні структурні елементи електронних посібників як політексту

2.2.1. Текст як основна інформаційна складова електронних видань

2.2.2. Ілюстративний матеріал

2.2.3. Гіпертекстові документи

2.2.4. Звукова інформація

2.2.5. Анімація та відео

2.3. Найпоширеніші формати електронного видання

Розділ 3. Практичне провадження електронного посібника як різновиду політексту на сучасному етапі

3.1. Аналіз та значення електронного посібника

3.2. Електронні посібники та системи підтримки навчального процесу

3.3. Сучасний стан і перспективи розвитку видання електронних посібників

Висновок

Список використаної літератури

Вступ

Суперечність між невпинно зростаючим інформаційним потенціалом суспільства і обмеженими можливостями його використання зумовлює необхідність розробки нових, більш ефективних методів і засобів інформаційних комунікацій. Проблема їх створення має особливу актуальність для бібліотек -- найстаріших соціальних інститутів, що забезпечують кумуляцію, збереження й розповсюдження документованих знань. У них на сучасному етапі невідповідність обсягів інформаційних ресурсів можливостям доведення останніх до читачів виявляється найбільш гостро.

Необхідність інтеграції України у світовий соціальний простір, зміни в ринку праці потребують перегляду підходів до підготовки спеціалістів у вищій школі, зокрема у педагогічних вищих навчальних закладах. Випускники педагогічних вузів становлять собою духовну еліту країни, а тому саме від їх підготовки, загального рівня розвитку залежатиме ступінь їх професійної віддачі. Відомо, що на педагогів та викладачів покладається велика відповідальність - виховання дітей і молоді - майбутнього нашої країни. Звичайно, що від рівня професійної підготовки та загальноосвітнього рівня розвитку, зокрема рівня володіння електронними інформаційними системами, майбутнього педагога залежить духовне майбутнє нації.

Актуальність дослідження. Соціально-культурна та економічна трансформація українського суспільства передбачає послідовне вирішення найбільш важливих і актуальних питань. Широка громадськість наполегливо прагне внести суттєві зміни у сферу матеріального й духовного виробництва, акумулюючи при цьому увагу на проблемі розвитку особистості, її ціннісних відносин до навколишньої дійсності. На думку політологів, культурологів, психологів, педагогів, потрібні рішучі дії, які б допомогли сучаснику у самовизначенні, ствердженні духовних орієнтацій, ствердженні духовних орієнтацій та ідеалів, знаходженні шляхів для утворення і збагачення власної системи цінностей. Саме тому впровадження сучасних інформаційних технологій, а також електронного посібника, є досить актуальною проблемою.

У Національній доктрині розвитку освіти України у XXІ столітті зазначено, що українська система освіти зорієнтована на створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління, яке здатне володіти останніми досягненнями у галузі інформаційних технологій, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.

Тому величезна роль як у теоретичному, так і в практичному аспектах належить проблемі використання електронних посібників як різновиду політексту.

Психолого-педагогічні аспекти проблеми формування ціннісного ставлення студентів до вітчизняних культурно-освітніх традицій розкриваються в роботах А.І. Кучменко, А.Н. Лука, А.Р. Лурія й ін.

Об'єкт дослідження - електронний посібник як різновид політексту.

Предмет дослідження - умови використання електронного посібника як електронного видання.

Мета дослідження - на основі вивчення сутності поняття “електронний посібник” дослідити, схарактеризувати та класифікувати шляхи використання електронного посібника.

Завдання дослідження:

розкрити теоретичні та методологічні аспекти використання електронного посібника як різновиду політексту;

охарактеризувати посібник як складову інформаційних технологій;

надати класифікацію електронним виданням;

проаналізувати основні напрямки використання електронних посібників;

показати методичні проблеми використання електронного посібника та основні заходи, що удосконалюють роботу з ним.

Теоретичною основою дослідження стали ідеї видатних вітчизняних і зарубіжних педагогів з проблеми використання електронного посібника: В.А. Вуль, В.М. Гасов, А.М. Циганенко, С.А. Панащук та ін.

Методи дослідження:

теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення наукових джерел з проблеми);

емпіричні;

статистичний метод.

Провідна ідея дослідження втілена в гіпотезі про те, що ефективність формування знань у молоді, що навчається, можна підвищити, якщо використовувати електронні посібники.

Наукова новизна магістерської роботи полягає в тому, що було здійснено системний аналіз як теоретичних питань використання електронного посібника, так і способів та шляхів розробки проблем практичного та експериментального характеру; досліджено електронний посібник як засіб підтримки навчального процесу.

Теоретичне і практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати сприятимуть подальшому розвитку й розробці електронних посібників. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані для написання друкованих посібників для спецкурсів, для безпосереднього ознайомлення з означуваною проблемою, як теоретична база для створення електронних видань на різних носіях інформації або в мережі Інтернет.

Структура магістерської роботи: робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Робота викладена на сторінках друкованого тексту. Містить малюнка, таблиць. Список використаних джерел нараховує найменувань.

Розділ 1. Теоретичні та методологічні аспекти використання електронного посібника як різновиду політексту

1.1 Актуальність використання електронних посібників у процесі інформатизації суспільної діяльності

Важко назвати іншу сферу людської діяльності, яка розвивалася б так стрімко й породжувала б таку різноманітність проблем, як інформатизація і комп'ютеризація суспільства.

Історія розвитку інформаційних технологій характеризується швидкою зміною концептуальних уявлень, технічних засобів, методів і сфер уживання.

Ще десять років тому безперечним здавалося гасло "Програмування - друга письменність", під яким малося на увазі уміння кожної освіченої людини створювати алгоритми і програмувати в своїй наочній галузі на мовах FORTRAN, BASІC тощо, у сучасних реаліях вельми актуальним для більшості людей стало не стільки програмування (в старому значенні слова), скільки уміння користуватися промисловими інформаційними технологіями.

Проникнення комп'ютерів у всі сфери життя суспільства переконує в тому, що культура спілкування з комп'ютером стає частиною загальної культури людини - терміни "Word", "Excel", "Іnternet" стали такими ж буденними, як "телефон" або "шахи".

Перспективи розвитку нашої цивілізації багато в чому залежать від того, наскільки швидко й адекватно людство проникне в сокровенні таємниці інформації, усвідомлюючи переваги і небезпеки, пов'язані із становленням суспільства, заснованого на виробництві, розповсюдженні та споживанні інформації.

Суть змін, які охопили сфери діяльності людини, в найзагальнішому вигляді полягає в тому, що матеріальна складова в структурі життєвих благ поступається місцем інформаційної.

І хоча ми за інерцією все ще продовжуємо підраховувати складові основи традиційного багатства тонни, метри, декалітри вироблюваної продукції, стає очевидним, що економічна потужність держави визначається вже далеко не цими показниками.

Швидкий розвиток телекомунікаційної галузі в даний час обумовлений, з одного боку, значним незадоволеним попитом на встановлення домашніх телефонних апаратів, а з іншою - виникненням сегменту новітніх високотехнологічних послуг - передачі даних, стільникового зв'язку і послуг за поданням доступу в мережу Інтернет. Тому розвиток телекомунікаційної галузі відбувається в контексті двох тенденцій - екстенсивного (насичення попиту на установку телефонів) і інтенсивного зростання (освоєння нових ринків і сучасних видів послуг).

Інформаційна технологія - це процес, що включає сукупність процедур збору, зберігання, обробки і передачі інформації, реалізовуваної за допомогою засобів обчислювальної техніки. Його призначення полягає в перетворенні інформації у форму, придатну для ухвалення на її основі від...

Другие файлы:

Використання WEB-сервера та браузера для налагодження електронного документообігу
Створення електронного та WEB-документів. Програмування WEB-версії електронного документа. Можливості оформлення тексту і використання мультимедіа. Ви...

Правові основи використання електронного цифрового підпису в цивільному обігу
Електронний цифровий підпис та документообіг в цивільному праві України, їх поняття та переваги. Регулювання електронного цифрового підпису нормами мі...

Застосування електронного цифрового підпису
Особливості електронного документообігу. Специфіка укладення договорів в електронній формі. Затвердження договору електронним цифровим підписом. Стано...

Організація системи електронного діловодства
Аналіз електронних документів, як виду документації у фірмі, їх ролі у системі електронного діловодства. Застосування універсальних інформаційних техн...

Розробка мультимедійного навчального комплексу з дисципліни "Теорія кольору"
Значення розвитку інформаційних технологій, що надав нову можливість проведення занять – впровадження дистанційної форми навчання. Поняття електронног...