Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Дослідження вікових особливостей пам'яті учнів молодшого шкільного віку

Тип: Курсовая
Категория: Педагогика
Скачать
Купить

Багато відомих психологів займалися даною темою вивчаючи пам‘ять. Проблемами пам‘яті займалися нейрофізіологи та біохіміки, медики та зоологи. Питаннями: "Що таке пам‘ять?", "Як вона діє?", "Як її покращити?" – людство займалось давно. Вже в Древній Греції була розроблена мнемонологічна система. З древніх часів до нас надійшли поради щодо покращення пам‘яті. А.О. Смирнова, З.М. Істоміна, М.М. Шардакова, О. М. Леонтєва, П.І. Зінченко у своїх працях говорили, що запам‘ятовування не є відбитком предмета [3;42]. В.І. Самофанова, З.М. Істоміна, П.П. Пальцева, С.Г. Бархотова показали, що є певні відношення між повнотою, швидкістю і міцністю запам‘ятовування [2;114].

За даними С. Г. Бархатової міцність запам‘ятовування зростає в період від 2 до 5 класу. За А .Біне, А.А. Смірновим, Є.Мейманом, О.П. Нечаєвим змістова пам‘ять має великі переваги порівняно з механічною. Мене зацікавили такі аспекти вивчення даної теми, як опосередкована та короткочасна пам‘ять учнів молодшого шкільного віку. Так як ці процеси пам‘яті широко вивчено, але з більш старшими дослідженими.

Мета. Проводячи методики для дослідження особливостей короткочасної та опосередкованої пам’яті у різних вікових групах молодших школярів (2 – 4 класи) порівняти їх результативність та зробити висновки. Виявити порушення пам’яті у її прийомах та функціях (якщо можливо, надати консультативну допомогу і зробити висновки щодо цього). Дослідити зорову, слухову, словесно логічну, емоційну та інші види пам’яті та запам’ятовування (зосереджуючи увагу на різні вікові групи молодших школярів, тобто з 2 по 4 класи). Розглянути в загальному форми і процеси пам’яті людини (короткочасну та довготривалу пам’ять; запам’ятовування, збереження і відтворення).

Другие файлы:

Організація дослідження рівня пам‘яті учнів початкових класів
Проблема вікових особливостей пам‘яті молодших школярів у психолого–педагогічній літературі. Загальна характеристика пам’яті у дітей молодшого шкільно...

Методика розвитку м’язової сили у дітей шкільного віку
Теоретичне дослідження і способи практичного вживання методик розвитку мускульної сили у дітей шкільного віку різних вікових груп. Методичні засоби вд...

Особливості розвитку дітей молодшого шкільного віку
Анатомо-фізіологічні та психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Характеристика вікових груп шкільного періоду дитинства. Вироблення у...

Індивідуальні властивості пам’яті у дітей молодшого шкільного віку та їх врахування у навчальному процесі
Поняття про пам’ять, її види та методи впливу. Пізнавальні процеси молодшого школяра, індивідуальні особливості пам’яті дітей. Методики і процедури до...

Психологічні особливості агресивної поведінки дітей молодшого шкільного віку
Аналіз психологічних особливостей та причин виникнення агресивності. Агресивність як прояв емоційної сфери. Вплив чинників мікро- та макросередовища н...