Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Урок по темі "Основи овочівництва"

Тип: разработка урока
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Мета, методи проведення та обладнання уроку з теми "Основи овочівництва". Мотивація навчальної діяльності учнів, сприймання і усвідомлення нового матеріалу, розробка структури уроку та домашнього завдання, форми контролю засвоєння та знань учнів.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Урок з предмета: «Технологія галузі»

Тема уроку: Основи овочівництва

Мета: Дати учням поняття про овочеві культури. Вивчити класифікацію їх та значення для життєдіяльності людини. Розглянути сорти овочевих культур, які найбільше поширені в нашій зоні. Розвивати інтерес до галузі рослинництва овочівництва, розширювати загальну ерудицію учнів.

Тип уроку. Урок формування нових знань.

Методи проведення уроку. Різні види ігор - «Пароль», «Мозковий штурм»; «Робота в парах, в групах»; проблемні виробничі ситуації.

Обладнання уроку. Зразки овочевих культур різних виробничих груп, сортів, а також продукти їх переробки, плакати - овочеві культури «групи капуст», «Овочеві культури родини пасльонових», таблиці «Споживання овочів на душу населення в рік (кг)», «Поділ овочевих культур за енергонасиченістю (кДж)», «Виробнича класифікація овочевих культур (за В.І. Едельштейном)»; «Класифікація овочевих рослин за тривалістю життя», «Класифікація овочевих рослин за органами, що використовують у їжу»; «Групи овочевих рослин за продуктивними. Матеріали ігрового характеру, тестові завдання.

Структура уроку

І. Організаційна частина

З метою швидкого залучення учнів до роботи використовую гру «Пароль». Кожен учень називає, не повторюючись, ланцюжком один за одним, суттєве для уроку слово - назву овочевої культури.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку.

Овочівництво - це галузь рослинництва, яка забезпечує населення продуктами харчування і переробну промисловість сировиною.

Овочі - це соковиті органи трав'янистих рослин (коренеплоди, бульбоплоди, пагони, стебла, листки, бруньки, суцвіття, плоди, цибулини та інше.)однорічних, дворічних та багаторічних культур, які використовують як продукти харчування у свіжому чи переробному вигляді.

Вам, як майбутнім працівникам с/г виробництва, дуже важливо знати як найбільше видів овочевих рослин

Тема нашого сьогоднішнього уроку саме і є «основи овочівництва».

План вивчення тем:

1. Значення овочів, їх ефективність.

2. Класифікація овочевих культур.

3. Сорти овочевих культур.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Учні записують тему та план її вивчення в зошити.

Викладач. У нас на уроці присутні учні-аматори овочевої справи, які допоможуть вам вивчити дану тему.

1) Учні-аматори висвітлюють питання «Значення овочів їх ефективність».

Перший учень. Із овочевих культур найбільше ми використовуємо: огірки, помідори, капусту, моркву, столові буряки, цибулю, часник, кабачки та ін.

Овочеві культури можна споживати, як в свіжому, так і в переробному вигляді. У свіжому вигляді можна споживати - огірки, помідори, цибулю, часник, капусту, моркву тощо. Інші види частіше споживають у їжу після теплової переробки (варка, смаження) - картопля, кабачки, баклажани, цукрова кукурудза, зелений горошок, перець.

Для продовження терміну споживання у сирому вигляді застосовують соління і квашення - капуста, огірки, помідори.

Для консервування придатні майже всі види овочевих культур.

Продукти переробки - соки, пасти, пюре, цукати.

Другий учень. Овочі цінний дієтичний продукт. Вони містять увесь комплекс поживних речовин, а саме:

- вуглеводи;

- білки;

- жири;

- вітаміни;

- органічні кислоти;

- мікроелементи.

Раціональне харчування здорової людини повинне відповідати правильному співвідношенню енергії споживаної та витратної. На підтримку життєдіяльності організму витрачається різна кількість енергії в залежності від віку, статі, професії людини.

Поповнити поживними речовинами наш організм можливо тільки за рахунок споживання овочевих культур.

Після цього сказаного, учні відкривають папки «Вчись, вчитися» і слідкують за таблицею «Споживання овочів на душу населення в рік».

Викладач наголошує, що людині в рік за статистичними даними Міністерства охорони здоров'я необхідно спожити овочів в межах 160кг. і самої картоплі 110кг.

Серед овочів людина найбільше з'їдає помідор - 40-45кг;

Капусти - 30-35кг;

Огірків - 11-13кг;

Моркви - 11-13кг;

Столові буряки - 11-13кг;

інші овочі складають 27-30кг.

Третій учень. За енергонасиченістю овочі поділяють на дві групи:

1) Високоенергетичні - це овочі, що мають високу калорійність, підвищений вміст вуглеводів і білків.

2) Викладач дає запитання учням, а тепер згадайте з курсу фізики, які одиниці характеризують енергетичну цінність овочів? Енергетична цінність характеризується одиницею - Джоуль.

Після сказаного учні слідкують за даними таблиці «Поділ овочевих культур за енергонасиченістю (кДж)».

Із таблиці видно, що найбільш калорійним є часник 444кДж;

Після нього йдуть:

Картопля 348кДж;

зелений горошок - 301кДж;

хрін - 297кДж;

боби - 244кДж;

петрушка - 189кДж;

цибуля ріпчаста - 180кДж.

2.Низькокалорійні:

Патесони- 67кДж;

Огірки-63кДж;

Салат - 69кДж.

Вони містять велику кількість сухих речовин, білку, а основним компонентом є вода. Низька калорійність овочів набуває особливого значення в останнє десятиліття. Людині, що веде малорухомий спосіб життя і схильній до повноти важлива можливість одержати відчуття системності (об'ємні овочеві блюда швидко насичують), у той же час не перевищують добове споживання, запропоноване медициною.

Достатньо з'їсти 150 - 200г овочів, як добова потреба у вітамінах буде забезпечена. Саме завдяки малій калорійності овочі знаходять широке застосування в лікувальному харчуванні людей з надлишковою масою. Незважаючи на низьку енергетичну цінність, значення цієї групи дуже високе і полягає в постачанні необхідних речовин, які відсутні в інших продуктах харчування.

Четвертий учень: Овочі є джерелом вітамінів, які позитивно впливають на обмін речовин, фізіологічні функції й підвищення захисних властивостей організму.

Аскорбінова кислота підвищує стійкість до багатьох хвороб, цинги (ясен зубів), зменшує вміст холестерину в крові.

Вітамін А (каротин) нормалізує зір і процеси росту.

Вітаміни групи В дуже важливі для вагітних жінок.

Вітамін РР (нікотинова кислота) стимулює роботу органів травлення, нервової системи.

Овочі є джерелом біологічно активних речовин. Ефірна олія поліпшує смак, підвищує апетит, покращує травлення. Пектинові речовини мають радіопротекторні властивості. Клітковина покращує процес виведення шкідливих речовин з організму. Мінеральні солі, зокрема заліза, входять до складу крові (капуста, шпинат, морква); кальцій зміцнює скелет (кріп, капуста, морква).

Систематичне вживання овочів має також профілактично - лікувальну роль, а саме:

- цибуля, часник, хрін, редька містить фітонциди, які вбивають шкідливі мікроорганізми;

- капуста, зелені овочі - корисні при лікуванні недокрів'я, атеросклерозу, ожиріння, онкологічних хвороб;

- коренеплоди регулюють кров'яний тиск (соловий буряк який містить антоціан).

«В овочі сили великі» - так визначено їхнє значення в «Ізборнику Святослава» - творі, що вважається першою енциклопедією. Сказано це ще ХІ столітті, однак останні дослідження вчених цілком підтверджують правоту стародавнього трактату.

Мінімум калорійності плюс максимум біологічної цінності - говорить одна з перших заповідей сучасної науки про раціональне харчування.

ІІІ 1. Контроль знань учнів з питання «Значення овочів, їх ефективність» проводиться у формі гри «Робота в малих групах».

Учні задають один одному питання і виставляють відповідно бали за одержанні відповіді.

Я використовую на даному етапі групи із двох осіб, тут високий рівень обміну інформацією і менше розбіжностей, але й вища ймовірність виникнення напруженості.

Викладач

Відомо понад 120 видів овочевих культур. Найбільш поширеними є 70 видів. Відкриваємо папку, де є таблиця «Виробнича класифікація овочевих культур (за В.І. Едельштейном) і слідкуємо, як класифікуються овочеві культури за виробничими групами.

П'ятий учень. Доповідає класифікацію овочевих культур.

За виробничими групами овочеві культури класифікуються:

1) Овочеві рослини капустяної групи - капуста білокачанна і червонокачанна, савойська, кольрабі, цвітна, брюссельська.

2) Коренеплідні рослини - морква, пастернак, петрушка, редька буряк столовий.

...
Другие файлы:

Сучасний рівень розвитку та характер овочівництва в Україні
Аналіз розвитку овочівництва в сучасній Україні сільського господарства. Дослідження ефективності та рівня продуктивності даної галузі, визначення зна...

Урок систематизації та узагальнення знань по темі Квадратні рівняння

Економіка овочівництва
Показники економічної ефективності овочівництва та методика їх визначення. Особливості виробництва овочів у закритому ґрунті. Виробничі ресурси господ...

Особливості вивчення теми "Гідросфера" в початковому курсі загальної географії
Методичний аналіз теми. Тематичне планування. Основні завдання теми. Методи вивчення теми. Особливості формування понять і уявлень в темі. Основні фор...

15 уроков фотографии
15 потрясающих уроков фотографии, из которых Вы узнаете об освещении и композиции, о выборе камер и объективов, о разных жанрах фотосъемки.Содержание:...