Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Українська мова - серця мого подих

Тип: разработка урока
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Розробка сценарію відкритого уроку-свята на честь дня рідної української мови. Вибір і побудова загального плану вступних і лекційних віршованих матеріалів в системі "учень-вчитель" по розкриттю багатства, мелодійності і різноманітності української мови.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

7

Самбірський державний педагогічний

коледж імені Івана Филипчака

Сценарій свята

На тему.

Українська мова - серця мого подих

Підготувала

Студентка групи ПН-42

Тепла Ярина

Володимирівна

Самбір,2011

Вчитель.

- шановні батьки,гості,діти!21 лютого - Міжнародний День рідної мови. Сьогодні ми зібрались,щоб вшанувати нашу рідну українську мову,таку багату,таку прекрасну, мелодійну і гнучку.

Українська мова-серця мого подих,

Ти-небесна ласка,ясна височінь.

Ти для мене мово,як ковток повітря.

Ти - моє майбутнє й синя далечінь!

Кожному як дар Божий дано мову. Наша мова -Українська. Навчився її наш народ від землі-матінки,створив,слухаючи шум гаїв та дерев, Дніпра - Славути,спів калинової сопілки та колискову неньки. Рідна мова -це не просто слова-в них сила і велич землі Української, мудрість предків.

Учень.

Ну що б, здавалося слова…

Слова та голос-більш нічого

А серце б'ється -ожива ,

Як їх почуєш!... Знать від Бога

І голос той,і ті слова ідуть меж люди.

Ведучий.

-Це слова Тараса Шевченка,які він записав на далекому Уралі,почувши звуки рідної мови.

Ведуча.

-Український поет П.Тичина писав: «А вкраїни мова-мов те сонце дзвін котюче,мов те золото блискуче».

Учень.

В нас українська мов промениста!

Доступна,лагідна,весела і дзвінка.

Багата,як земля джерельно чиста

І тепла наче мамина рука.

Учень.

Велична,щедра і прекрасна, прозора й чиста,як гірська вода.

Це України мови барвінкова,така багата й вічно молода.

Учень.

О,мово,ти як дивная сопілка,

То звеселяєш,то хвилюєш нас.

Тобі вклонились Леся Українка

Й благословенний батько наш Тарас.

Учень.

Із слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Моя ласкава,мамина,єдина.

Щебече соловейком на весь світ.

Учень.

Бентежна,ясна,калинова.

Не випитане вибрана до дна.

Моя вкраїнська,свята наша мова,

Бринить,як бандури струна.

Пісня. «Україна моя,рідний краю»

Ведучий.

-В1934 році у Парижі на конкурсі мов,українська мова посіла||| призове місце після французької та італійської.

Ведуча.

-І справді,наша мова, наче діамант,міниться міріадами відтінків.

Учень.

Ой,яка чудова українська мова,

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс-лісок-лісочок,пуща,гай,діброва

Бір,перелісок,чорноліс,є і ще й байрак.

Учень.

І така ж розкішна і гнучка як мрія,

Можна «звідкіля», «звідки», можна і «звідкіль»

Є в ній і хурделиця,віхола,завія,завірюха,

Хуртовина,хуга,заметіль.

Учень.

Рідна мова-то розпис перлинний,

Серед темряви промінь ясний,

Рідна мова-щебет пташиний,

В люту стужу,то подих весни.

Учень.

Мово рідна!Колискова.

Материнська ніжна мова!

Мова сили й простоти,

Гей,яка ж прекрасна ти!

Учень.

Ти велична і проста,

Ти стара і вічно молода,

Ти могутня-рідна мово!

Мова-пісня колискова,

Мова-матері уста.

Ведучий.

-Француз П'єр Шевальє, який у 1663 році відвідав нашу землю,писав: «Мова козаків …дуже ніжна і сповнена пестливих та незвичайних зворотів…»

Учень.

Рідна мова моя поетична,пісенна,

Пелюсткова і ніжна,як спів солов'я,

Як народу душа:щира,добра,натхненна,

Ти найкраща у світі,бо рідна моя!

Пісня. «Полька»

Ведуча.

-В історії нашого народу були важкі часи неволі, коли українську мову забороняли,нищили. Закривали українські школи, забороняли друкування українських книжок.

Учень.

Циркуляри, накази та постанови,

В кайдани забили паростки мови,

Мовляв,українська-лише жаргон,

Або діалект,що тримає фасон.

Бо знає кожен ворог у світі

Щоб згубити народ,треба мову убити.

Учень.

Та Україна катам не скорилась, її мова в піснях відродилась.

Пісня. «Ой зелене жито,зелене»

Ведучий.

-Сьогодні нам слід згадати тих славних синів та дочок України,які боронили,возвеличали і берегли нашу рідну мову.

Ведуча.

-Присвятили себе служінню українській мові чимало діячів літератури чи культури. Серед них Тарас Шевченко,Леся Українка, Іван Франко, Микола Лисенко, Соломія Крушельницька, Михайло Грушевський, Олександр Олесь, Василь Стус, Василь Симоненко, Ліна Костенко та багато-багато інших геніальних творів української мови.

Вчитель.

-Прислухаймось до слова великого Кобзаря. Ми ще раз переконаємось, яка прекрасна,милозвучна,проста,задушевна,сумна і велична наша українська мова.

Учні читають вірші Тараса Шевченка.

1. «Садок вишневий коло хати»

2 «.Реве та стогне Дніпр широкий»

3. «Тече вода з-під явора»

4. «Сонце гріє вітер віє»

5. «Зоре моя вечірняя»

6. «Вітер з гаєм розмовляє»

7. «Зацвіла в долині»

8. «Світає»

Пісня. «Летіла зозуля»

Вчитель.

-25 лютого минає 140 років від Дня народження Лесі Українки, геніальної поетесси, мужньої жінки, яка з 42 прожитих років 33 роки плідно працювала на літературній ниві. Незважаючи на щоденні муки і страждання через важку хворобу,Леся була щирою, ніжною у своїх поезіях, казках, поемах. Це свідчить про те, що поетеса до глибини душі любила свою рідну мову

Учні читають вірші Лесі Українки.

1. «Надія»

2. «На зеленому горбочку»

3. «Тішся дитино,поки ще маленька»

Ведучий.

-«Слово-моя ти єдиная зброя,- писала Леся Українка. Більше 10 мов знала вона, але не було для неї кращої за рідну - українську.

Ведуча.

-Бо мова,то душа народу, хіба відчуєш так чужу думку,як свою?Хіба можна німецькою чи англійською описати красу української землі, її душу, силу,своєрідність. Чи є достеменний переклад слів: «матінка», «матуся», «ненька», «ненечка», «земелька», «землиця», «ластів'ятко».?Ні! Ці слова-сама Україна. Її душа, сила,характер, голос,суть.

Учень. Тож вивчаймо мову українську

Дзвінкоголосу, ніжну,чарівну,

Величну, гарну і чудову…

Як солов'їну пісню,

Як гілку калинову,

Наказ батьківський,

Материнське слово.

Учень.

Народів на землі є так багато

І мова кожного своя.

Для мене українська - в будні й свята,

Горджуся тим,що українець я.

Учень.

Рідна мово материнська,

Ти - душа мого народу,

Будь від роду і до роду,

Рідна мово материнська.

Учень. «Матусин заповіт»

Учень.

Серце народу-це мова, це слово,

Нації гордість, культура,престиж,

Той,хто цурається рідної мови,

Ранить народ в саме серце,як ніж.

Учень.

Мова загине-народ оніміє,

Світ відверне від такої юрби.

Поки є мова - в людині є надія,

Є пісня радості і пісня журби.

Учень.

Мово моя - ти чарівна зірниця,

Що освітлює шлях в майбуття,

Дорога, рідна,мила душі українця,

Ми з тобою ідемо в життя.

Тож розп...

Другие файлы:

Мова як засіб і матеріал формування та становлення особистості людини
Мова в житті людини. Функції мови. Українська мова серед інших мов. Сучасна українська літературна мова. Основні стилі сучасної української літературн...

Українська літературна мова: формування, норми та стилі. Ділова українська мова.
Засіб формування, оформлення та існування думки. Формування української мови. Норми української літературної мови. Стилі сучасної української мови. Ді...

Новітній повний довідник школяра. Том 1
У довіднику подана повна інформація з основних шкільних предметів: математика, фізика, хімія, біологія, географія, українська мова, українська літерат...

Новітній повний довідник школяра. Том 2
У довіднику подана повна інформація з основних шкільних предметів: математика, фізика, хімія, біологія, географія, українська мова, українська літерат...

Державна мова та регіональна мова
Закріплення державної мови традицією або законодавством. Українська мова - мова корінного населення України. Поширення викладання мови в навчальних за...