Туристсько-спортивна підготовка майбутніх організаторів туризму у вищих навчальних закладах
Краткое сожержание материала:
Размещено на
ДИПЛОМНА РОБОТА
ТУРИСТСЬКО-СПОРТИВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ОРГАНІЗАТОРІВ ТУРИЗМУ У ВНЗ
Список умовних скорочень
ІФК - інститут фізичної культури
ВНЗ - вищий навчальний заклад
МСК - максимальне споживання кисню
ЧСС - частота серцевих скорочень
ФСТУ - федерація спортивного туризму України
СТ - спортивний туризм
ТСТ - техніка спортивного туризму
ЗФП - загальна фізична підготовка
ІП - інтегральна підготовка
СП - спеціальна підготовка
СТП - спеціальна туристська підготовка
СФП - спеціальна фізична підготовка
ТВТ - техніка водного туризму
ТПТ - техніка пішохідного туризму
С - степенний
КМС - кандидат в майстри спорту
МС - майстер спорту
ОТР - организатор туристської роботи
ФВ - фізичне виховання
Зміст
- Список умовних скорочень
- Вступ
- Розділ 1. Теоретичні основи туристсько-спортивної підготовки майбутніх організаторів туристичної роботи у вищих навчальних закладах
- 1.1 Сутність туристсько-спортивної підготовки
- 1.2 Основи формування професійної туристсько-спортивної підготовки майбутніх організаторів туристської роботи
- 1.3 Особливості професійної туристсько-спортивної підготовки організаторів туристської роботи у вищих навчальних закладах України
- 1.4 Основні завдання, принципи, методи спортивних тренувань організаторів туристської роботи
- Висновки по першому розділу
- Розділ 2. Методи та організація достідження
- 2.1 Методи досліджень
- 2.1.1 Вивчення й аналіз науково-методичної літератури
- 2.1.2 Вивчення досвіду практичної роботи шляхом опитування та анкетування спортсменів, які займаються спортивним туризмом
- 2.1.3 Педагогічні спостереження
- 2.1.4 Педагогічний експеримент
- 2.2 Організація дослідження
- Висновки до другого розділу
- Розділ 3. Обговорення експеременту та аналіз результатів дослідження
- 3.1 Побудова методики професійної туристсько-спортивної підготовки майбутніх організаторів туристської роботи в інституті фізичної культури
- 3.2 Зміст моделі туристсько-спортивної підготовки студентів спеціальності "Фізичне виховання" спеціалізації "ОРТ"
- 3.3 Результати дослідження
- Висновки
- Список використаної літератури
- Додатки
- Автореферат
- Відгук
- Рецензія
Вступ
Принципово нова політична, економічна і соціальна спрямованість України на сучасному етапі, її вихід як самостійного суб'єкта на міжнародний туристський ринок, створення рекреаційно-туристських зон для спорту, фізичної культури і відпочинку, організація спортивно-туристських заходів у державі та за її межами потребує якісно нового підходу до підготовки фахівців туристичної галузі і зокрема у сфері спортивного туризму. Підготовка кадрів зі спортивного туризму є складовою сучасної системи професійної освіти, концептуальні положення якої висвітлені у законах України "Про освіту", "Про вищу освіту" "Про туризм", Національній доктрині розвитку освіти, Державній національній програмі "Освіта" ("Україна XXI століття"), а також Державній програмі розвитку туризму на 2002-2010 роки [14].
Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців для сфери туризму схарактеризовано в працях російських вчених: І.В. Зоріна, В.О. Квартального; українських: В.К. Федорченка, А.П. Коноха.
Аналіз систем професійної підготовки фахівців зі спортивного туризму у вищих педагогічних навчальних закладах України показав, що цілеспрямованої багаторічної системи підготовки фахівців не існує [16]. Федерація спортивного туризму України розробила та прийняла комплексну систему підготовки кадрів зі спортивного туризму [74], але на сучасному етапі вона не працює.
Різноманітні види споживачів кадрів, різні системи підготовки кадрів та рекреаційна інфраструктура спортивно-оздоровчого туризму, яка перебуває у постійному розвитку потребує створення обов`язкового державного стандарту по підготовці фахівців з рекреації та спортивно-оздоровчого туризму. При цьому специфіка спортивно-оздоровчого туризму полягає у тому, що однією із основних цілей навчання є забезпечення безпеки туристського заходу. Останнє диктує наявність єдиного стандартизованого підходу до вивчення спеціальних дисциплін спортивно-оздоровчого туризму в усіх навчальних закладах та школах [57].
Функціонування та подальший розвиток самодіяльного туристичного руху неможливе без забезпечення достатньою кількістю підготовлених кадрів, здатних здійснювати організаційні функції на різних рівнях управління та самоуправління [36].
Вирішальне значення у цій відповідальній роботі має добре продумана і чітко спланована система поетапного навчання, виховання і тренування, яка розрахована на багаторічну туристську підготовку [38].
Велике значення у вирішенні питань спортивно-оздоровчого туризму та формуванні у населення стійкої зацікавленості до спортивно-оздоровчого туризму має якість туристської підготовки спеціалістів. На сучасному етапі специфіка підготовки кадрів зі спортивно-оздоровчого туризму полягає у тому, що має місце перехрестя завдань, цілей та потреб інфраструктури комерційного туризму (підготовка гідів-провідників, у тому числі для екстремальних і пригодницьких турів), системі рятувальних робіт (підготовка рятувальників), системі освіти (підготовка викладачів спортивного туризму у вузах), управлінської туристської інфраструктури (підготовка директорів туристських клубів, працівників туристських регіональних державних служб, директорів туристських притулків), туристських працівників національних та природних парків муніципальної влади (підготовка туристських організаторів) [57].
Результати здійсненого аналізу свідчать про відсутність в Україні фундаментальних теоретико-методологічних досліджень з проблем туристської підготовки спортсменів туристів.
На сучасному етапі розвитку спортивного туризму в Україні туристсько-спортивна потребує розробки моделі багаторічної туристсько-спортивної підготовки у ВНЗ.
Необхідність узагальнення, систематизації та осмислення вітчизняного досвіду і використання його у професійній підготовці фахівців з активного туризму, потреба обґрунтування туристсько-спортивної підготовки фахівців з фізичної культури, необхідність переосмислення традиційних уявлень про навчальний процес у вищих навчальних закладах фізкультурного профілю, обумовили вібір теми.
Мета роботи. Розробити та апробувати моделі туристсько-спортивної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури - організаторів туристської роботи.
Завдання:
1. На основі аналізу науково - методичної літератури обґрунтувати теоретичні засади формування професійної туристсько-спортивної підготовки майбутніх організаторів туристської роботи.
2. Розробити і експериментально перевірити модель туристсько-спортивної підготовки студентів п'ятого курсу - майбутніх вчителів фізичної культури, як організаторів туристської роботи.
Об'єкт дослідження - процес туристсько-спортивної підготовки майбутніх організаторів туристської роботи.
Предмет дослідження - методика формування професійної туристсько-спортивної компетентності майбутніх фахівців з туризму у навчально-педагогічному процесі вищого навчального закладу фізкультурного профілю.
Методи дослідження:
1. Вивчення й аналіз науково-методичної літератури.
2. Вивчення досвіду практичної роботи шляхом опитування спортсменів, які займаються спортивним туризмом.
3. Педагогічні спостере...
Підготовка фахівців у вищих навчальних закладах проблеми та шляхи оптимізації
Методична підготовка з легкої атлетики майбутніх учителів фізичної культури
Зміст викладання легкої атлетики у вищих навчальних закладах з фізичного виховання і спорту. Аналіз методичних підходів навчання техніки вправ і орган...
Загальна та спеціальна фізична підготовка працівників міліції
Підручник мас на меті систематизувати і поглибити знання курсантів з питань фізичної підготовки працівників правоохоронних органів. Розділи, присвячен...
Харчування в навчальних закладах
Порядок та регулювання надання послуг з організації харчування у навчальних закладах, вимоги до розробки меню та оцінки якості продукції. Удосконаленн...
Дослідження управління якістю підготовки фахівців у вищих навчальних закладах
Головні особливості Болонського процесу. Структурне реформування вищої освіти України. Нові інформаційні технології у навчанні. Кредитно-модульна сист...