Стан та розвиток професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні в 1958-2008 рр.
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Размещено на
ЗМІСТ
Вступ
розділ 1. Науково-дослідницька частина
1.1 Визначення етапів та особливостей функціонування професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в контексті розвитку професійно-технічної освіти в Україні (1958-2008 рр.)
1.2 Управління професійно-технічними навчальними закладами швейного профілю
1.3 Інженерно-педагогічні кадри професійно-технічних навчальних закладів (1958-2008 рр.)
1.4 Матеріально-технічне забезпечення навчального процесу у професійно-технічних навчальних закладах (1958-2008 рр.)
1.5 Виховна робота в професійно-технічних навчальних закладах (1958-2008 рр.)
1.6 Аналіз змісту підготовки майбутніх робітників в професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю (1958-2008 рр.)
1.7 Характеристика навчально-виховного процесу в професійно-технічних закладах швейного профілю (1958-2008 рр.)
1.8 Рекомендації щодо використання прогресивних ідей вітчизняного досвіду в сучасних умовах
розділ 2. Методичний частина
2. 1 Розробка дидактичного проекту факультативного заняття з теми: Стан та розвиток професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю в Україні (1958-2008 рр.)
2.2 Назва теми факультативного заняття
2.3 Літературні джерела з теми
2.4 Конструювання дидактичних матеріалів
2.5 Аналіз базових умов навчання
2.6 Проектування поточної мотивації
2.7 Проектування технологій поетапного формування навчальної діяльності
2.8 Розробка роздавального матеріалу
2.9 Розробка бінарних дій викладача і тих, хто навчається
Висновки до другого розділу
Загальні висновки
Список використаних джерел
Вступ
Актуальність теми дослідження. Сучасне суспільство, побудоване на принципово нових соціально-економічних та правових засадах потребує системної підготовки висококваліфікованих, конкурентоспроможних та мобільних на ринку праці робітників, зокрема швейного профілю. Це значною мірою залежить від стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладах в Україні. Від правильної організації навчально-виховного процесу, управління професійно-технічними навчальними закладами та їх матеріально-технічного забезпечення залежить якість підготовки фахівців.
У зв'язку з цим ґрунтовне вивчення існуючого історико-педагогічного досвіду щодо стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів в Україні (1958-2008 рр.) дозволить, по-перше, довести, що існує певна структура управління професійно-технічними закладами, по-друге, подолати суперечність між високими вимогами до організації навчально-виховного процесу у професійно-технічних закладах, по-третє, дозволить простежити послідовність впровадження і використання у навчальному процесі методів навчання, особливості організації теоретичного та практичного навчання, застосування методів контролю.
У історико-педагогічному плані питання стану стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів висвітлено у багатьох працях як українських, так і російських вчених. Так, розвиток професійно-технічних навчальних закладів відображені в працях С.Я. Батишева, В.О. Скакуна, О.О. Булгакова та ін. Однак, процес розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю у роботах вчених не був вивчен та розкрит.
Таким чином, актуальність даної проблеми в сучасних умовах, наявність накопиченого досвіду щодо стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні, а також відсутність цілісного праць історико-педагогічного напряму, де б цілісно розглядався стан професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю, зумовили вибір теми дослідження “Стан та розвиток професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні (1958-2008 рр.)”.
Об'єкт дослідження - процес розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю.
Предмет дослідження - професійно-технічні навчальні заклади швейного профілю в Україні.
Мета дослідження - на основі аналізу педагогічної, історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів систематизувати теоретичні ідеї та узагальнити досвід стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні.
Завдання дослідження:
1. Визначити етапи та особливості функціонування професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в контексті розвитку професійно-технічної освіти в Україні (1958-2008 рр.).
2. Виявити особливості управління професійно-технічними навчальнми закладами швейного профілю в Україні.
3. Охарактеризувати рівень підготовки інженерно-педагогічних кадрів професійно-технічних навчальних закладах.
4. Охарактеризувати розвиток матеріально-технічного забезпечення навчального процесу у ПТНЗ.
5. Розкрити виховну роботу в ПТНЗ.
6. Проаналізувати навчально-програмну документацію професійно-технічних навчальних закладів.
7. Охарактеризувати особливості навчально-виховного процесу в ПТНЗ.
8. Розробити рекомендації щодо використання вітчизняного досвіду стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні в сучасних умовах.
Методологічну основу дослідження складають теорії, пізнання, загальнонаукові положення про взаємозв'язок предметів та явищ та необхідність їх вивчення у конкретно-історичний період. У ході дослідження враховувались методологічні положення, що містилися в в нормативних документах про освіту, а також загальні закони розвитку суспільства.
Теоретичну основу дослідження становлять наукові праці з питань теорії та історії педагогіки, психології та матеріали науково-періодичних видань та періодичної преси з 1958 - 2008 рр. У ході дослідження були проаналізовані:
- ідеї та положення видатних вітчизняних і зарубіжних педагогів, філософів щодо стан та розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні (С.Я. Батишев, О.О.Булгаков, В.В.Чебишева, Є.Г. Осовський);
- висновки, рекомендації педагогів та діячів освіти щодо управління, матеріально-технічного забезпечення, організації навчально-виховного процесу у професійно-технічних навчальних закладах (С.Я. Батишев, В.О. Скакун, Г.Т. Грецька);
- положення, концепції вчених щодо розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні у досліджуваний період (О.О. Булгаков, Н.О. Падун, Є.Г. Осовський).
Методи дослідження. У процесі роботи використовувалась традиційна для історико-педагогічних досліджень методика, яка ґрунтується на різних методах: загальнонаукових (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, зіставлення, узагальнення); історичних (порівняльно-історичний, історико-типологічний, історико-структурний); соціологічних (відбір, фіксація фактів, узагальнення, систематизація та аналіз вихідних даних джерел, журнальних публікацій). Це дало можливість простежити в динаміці стану та розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні (1958-2008 рр.)
Практичне значення одержаних результатів дослідження визначається тим, що отримані в ході наукового пошуку теоретичний матеріал, висновки, ідеї педагогів досліджуваного періоду втілено в розробку рекомендацій щодо використання прогресивних ідей вітчизняного досвіду в сучасних умовах.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в роботі вперше виявлені та схарактеризовані етапи розвитку професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в Україні 1958-2008 рр., здійснено аналіз змісту підготовки майбутніх робітників, охарактеризовано особливості навчально-виховного процесу, розглянуто особливості управління ПТНЗ, розвитку матеріально-технічне забезпечення навчального процесу, розкрита виховна робота в ПТНЗ), розроблено рекомендації щодо використання вітчизняного досвіду в сучасних умовах.
Структура та обсяг роботи. Дипломна робота складається з вступу, з двох розділів, висновків до розділів.
Розділ 1. Науково-дослідницька частина
1.1 Визначення етапів та особливостей функціонування професійно-технічних навчальних закладів швейного профілю в контексті розвитку професійно-технічної освіти в Україні (1958-2008 рр.)
Навчання швейній справі має не досить глибокі корені. Так, ще в матеріалах Міністерства народної осв...
Організація професійного виховання
Сутність та роль професійного виховання в професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю. Етапи та особливості організації професійного вих...
Особливості бюджетного фінансування професійно-технічних закладів
Стан підготовки спеціалістів робочих спеціальностей в Україні, існуючі заклади та визначення їх якісного рівня за світовими критеріями. Особливості та...
Державне регулювання системи професійно-технічної освіти в Україні
Сутність та особливості державного регулювання системи професійно-технічної освіти, складові механізму багатоканального фінансування. Розвиток структу...
Конструювання швейних виробів
Підручник розроблено для учнів професійно-технічних навчальних закладів-майбутніх фахівців швейного профілю. Матеріал підручника викладено до програми...
Трактори
Навчально-наочний посібник для професійно-технічного навчання трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва категорії А. Призначено на до...