Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Розвиток художньо-творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях з малювання

Тип: курсовая работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Значення малювання для всебічного розвитку дітей. Види нестандартних технік малювання. Методи і прийоми навчання дітей нестандартним технікам на заняттях з малювання. Виявлення динаміки показників вмінь та навичок з малювання нестандартними техніками.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

Розділ І. Розвиток художньо-творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях з малювання

1.1 Значення малювання для всебічного розвитку дітей

1.2 Види нестандартних технік малювання

1.3 Матеріали та обладнання

1.4 Завдання навчання з малювання в старшій групі

1.5 Методи і прийоми навчання дітей нестандартним технікам на заняттях з малювання

Розділ ІІ. Експериментальне дослідження

2.1 Констатуючий етап. Виявлення рівня вмінь та навичок малювання нестандартними техніками малювання у дітей старшого дошкільного віку

2.2 Формуючий етап. Формування вмінь та навичок малювання нестандартними техніками у дітей старшого дошкільного віку

2.3 Констатуючий етап. Виявлення динаміки показників вмінь та навичок з малювання нестандартними техніками дітей старшого дошкільного віку

Висновки

Список використаних джерел

Вступ
Здатність до творчості є специфічною особливістю людини, яка дає можливість не тільки використовувати дійсність, але й видозмінювати її. Чим вище рівень розвитку здібностей людини, тим більше можливостей відкривається для його творчої діяльності.
В програмі навчання і виховання дітей від двох до семи років «Дитина» сказано, що в образотворчій діяльності дошкільник може відображати власні почуття, думки, настрій, активно відкривати нові способи реалізації та прийоми зображення, реалізовувати свої уподобання, інтереси, потреби, накопичувати інформацію про події, явища, навколишній світ тощо.
Із загальної проблеми творчості виокремлюються проблема дитячої зображувальної творчості. Проблемі дитячої творчості приділяли значну увагу такі вчені, як Е. Фльоріна, Н. Сакуліна, Н. Ветлугіна, Т. Казакова. Зокрема, Е. Фльоріна однією з перших дала визначення дитячої творчості в зображувальній діяльності. Вона стверджувала, що дитина не пасивно копіює довкілля, а переробляє його відповідно до накопиченого досвіду і ставлення до зображуваного.
Особливо велике значення має у навчанні дітей художня діяльності, а саме зображувальна. Ця діяльність є творчою, вона пов'язана з передаванням дитиною вражень від навколишньої дійсності в художньо образній формі, тому важливо організувати іі цікаво.
Дітям подобається усе нетрадиційне. Періодично слід ознайомлювати їх з неординарними методами зображення предметів.
Деякі зарубіжні педагоги-дослідники рекомендують використовувати в малюванні все, що є під рукою: малювання ганчіркою, паперовою серветкою, чайною заваркою, кавовою гущею…
Використання нетрадиційних форм роботи у навчанні дошкільнят зображувальної діяльності є доцільним і необхідним. Вони сприяють підвищенню рівня дитячої уяви, інтересу дітей до художньої діяльності. Дитина повинна усвідомлювати сам процес зображення, добирати необхідні матеріали, виразні засоби, техніки для створення виразнішого художнього образу.
Нетрадиційні заняття допомагають дітям краще засвоїти нові знання, сприяють самостійному оволодінню способами зображення. Система педагогічної роботи з дітьми, яка передбачає різні види зображувальної діяльності, поетапність оволодіння ними, нетрадиційні техніки, ігрові прийоми, використання різних зображувальних матеріалів та виразних засобів у їхній єдності забезпечує художній розвиток дитини.
Вирішення цієї проблеми можна розглядати як один зі способів реалізації комплексного підходу до художнього виховання, яку умову, що забезпечує розвиток художньо-творчих здібностей дошкільняти.
Об'єкт дослідження: види нестандартних технік малювання.
Предмет дослідження: прийоми навчання нестандартним технікам малювання дітей старшого дошкільного віку.
Мета: вивчення необхідності використання нестандартних технік малювання на заняттях у дітей старшого дошкільного віку.
Завдання:
1. вивчити: спеціальну та наукову літературу, проблеми ранньої діагностики художніх здібностей та використання нестандартних технік малювання у дітей старшого дошкільного віку;
2. розробити шляхи розвитку творчих здібностей в області малювання мальовничими матеріалами і обладнанням;
3. провести експериментальне дослідження з метою використання нестандартних технік малювання та зробити висновки.
Розділ І. Розвиток творчих здібностей у дітей дошкільного віку на заняттях з малювання

1.1 Значення малювання для всебічного розвитку дітей

Заняття з малювання мають велике значення для всебічного розвитку дітей, для їх розумового, морального, естетичного і фізичного виховання.

Образотворча діяльність - це специфічне образне пізнання дійсності. І як інші пізнавальні діяльності має велике значення для розумового розвитку дітей. Оволодіти вмінням зображати неможливо без розвитку цілеспрямованого зорового сприймання - спостереження.

Діти відтворюють в малюнку те, що сприйняли раніше, з чим вже знайомі. Більшою частиною вони створюють малюнки за уявою або по пам'яті. Формуються ці уявлення в процесі безпосереднього пізнання об'єктів зображення в іграх, на прогулянках, під час спеціально організованих спостереженнях тощо.[3;c.102]

Для розумового розвитку дітей велике значення має запас знань, який поступово розширюється на основі уявлень про різні форми та просторове положення предметів оточуючого світу, різні величини, різноманіття відтінків кольорів.

В процесі спостережень, при обстеженні предметів та їх частин дітей вчать виділяти форму предметів, величину та розміщення частин в предметі, колір. При обстеженні різних по формі предметів потребується порівняти їх та виявити відмінне і спільне.

На заняттях з образотворчої діяльності розвивається мова дітей: засвоєння назв форм, кольорів та їх відтінків, просторових позначень сприяє збагаченню словника; висловлювання в процесі спостережень за предметами та явищами, при обстеженні предметів.[10;c.62]

При проведенні занять створюються сприятливі умови для формування таких якостей, як допитливість, ініціатива, розумова активність і самостійність, зацікавленість.

Формування уявлень про предмети потребує засвоєння якостей і властивостей, форм, кольорів, ліній, положення у просторі і т. д. Діти виокремлюють та називають ці властивості, порівнюють предмети, знаходять спільне і відмінне. Таким чином, образотворча діяльність сприяє сенсорному вихованню, розвитку наочно-образного мислення.[5;c.78]

В процесі занять з малювання у дітей виховуються морально-вольові якості: потреба і вміння доводити почате до кінця, зосереджено та цілеспрямовано займатись, допомагати товаришу, переборювати труднощі тощо. Групові заняття образотворчої діяльності сприяють вихованню товариськості та дружелюбних взаємовідносин. У процесі створення колективних робіт у дітей виховуються вміння об'єднуватися, домовлятися, виникає прагнення допомогти один одному.

Малювання вимагає оволодіння вміннями і навичками користуватися різними матеріалами та інструментами: фарбами, тушшю, пензлем, олівцем, квачиком, поролоном, зубочистками тощо. Щоб правильно користуватися цими матеріалами та інструментами, треба затратити певні фізичні сили, докласти трудових зусиль, набути навичок. [1;c.14]

Щоб освоїти різні техніки малювання, треба розвинути спеціальні рухи, щодо їх сили, точності, темпу, спрямованості, плавності, ритмічності. Розвиток у дошкільні роки цих якостей полегшує в майбутньому оволодіння різними видами навчальної трудової діяльності.

Формуванню працелюбності, навичок самообслуговування сприяє участь малят у підготовці до заняття та прибиранню робочих місць. Вже у дошкільному віці необхідно розвивати у кожного вихованця трудові навички, привчати його починати роботу лише тоді, коли все приготовлено, а по закінченню все обладнання прибирати на свої місця, залишаючи в порядку свій стіл. [17;c.141]

В образотворчій діяльності поєднуються як розумова, так і фізична активність. Ця діяльність є засобом розвитку цінних якостей дитячої особистості; свідомості, цілеспрямованості і самостійності у виконанні роботи, наполегливості, уміння довести справу до кінця, акуратності, уміння зайнятися корисною справою.

Малювання може сприяти і фізичному розвиткові, при умові додержання потрібних гігієнічних вимог. Малюванням діти займаються сидячи за столом; при цьому діють в основному руки дитини -- передпліччя, кисті рук. У дитячому садку діти щодня займаються то малюванням, то ліпленням, то конструюванням. Треба додержувати гігієнічних умов і вимог до цих занять, інакше вони можуть привести до неправильного розвитку грудної клітки, до сутулості, до викривлення хребта. Вихователь повинен повсякденно дбати про правильну осанку дітей, про розміщення столів щодо джерела світла, про правильне положення корпусу і використання обох рук під час заняття. [8;c.98]

Малювання сприяє розвитку естетичного виділення в предметі того, що становить його красу, є характерним для його зовнішнього вигляду. Сприймання набуває характеру естетичного тоді, коли виникають естетичні почуття -- хвилювання, радість, задоволення від сприймання прекрасного, виразного.

Усі ці сторони можуть бути тісно переплетені між с...

Другие файлы:

Проблема розвитку дитячих творчих здібностей
Психолого-педагогічне обґрунтування проблеми мовленнєвих творчих здібностей у дітей дошкільного віку. Методи розвитку творчих здібностей у дітей. Вимі...

Розвиток художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку в процесі слухання музики
Теоретико-методологічні засади розвитку художньо-творчого мислення дітей старшого дошкільного віку: структура та компоненти. Вікові особливості старши...

Розвиток творчих здібностей з мови молодших школярів
Розвиток творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку. Основні педагогічні напрями, завдання та методи з розвитку творчої активності дітей на уро...

Розвиток зображувально-художніх здібностей дітей засобами нестандартних технік
Образотворче мистецтво та його вплив на творчість дошкільників. Розвиток зображувально-художніх здібностей дітей засобами нестандартних технік. Інтегр...

Вплив розвиваючих ігор на розвиток уяви дітей дошкільного віку
Психологічна сутність уяви та основні аспекти її виявлення в психології. Характеристика дошкільного віку та психологічні умови розвитку дитячої уяви....