Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Планування і організація навчальної діяльності

Тип: реферат
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Планування як основа управління навчанням. Навчальний план закладу освіти. Планування навчального предмету та занять. Форми організації навчання та їх специфіка. Історичний розвиток форм навчання. Основні та інноваційні форми організації навчання.
Краткое сожержание материала:

План

Вступ

1. Планування як основа управління навчанням

2. Навчальний план закладу освіти

3. Планування навчального предмету

4. Планування навчальних занять

5. Форми організації навчання та їх специфіка

6. Історичний розвиток форм навчання

7. Основні форми організації навчання

8. Інноваційні форми організації навчання

Висновки

Вступ

Для того, щоб будь-яка діяльність відбулася успішніше, важливо попередньо максимально повно уявити собі її процес і структуру: необхідні етапи, зміст, форми, методи, засоби, умови, поведінку суб'єктів і можливі перешкоди. Ідеалізоване уявлення майбутньої діяльності називається плануванням. Особливо значущим є планування в управлінській діяльності, оскільки управлінець повинен продумати і скоординувати діяльність багатьох людей.

Психологічно планування обумовлюється дією всієї психічної сфери людини: пам'яттю (образ минулого), сприйняттям (образ сучасного), уявленням, мисленням (образ майбутнього, передбачення). Інколи здатність передбачувати наслідки своїх дій вважають критерієм розумності людини.

Основні види планування:

1. Стратегічне - концептуальне уявлення про шляхи досягання цілі.

2. Програмне - перелік заходів та дій, необхідних для досягання мети.

1. ПЛАНУВАННЯ ЯК ОСНОВА УПРАВЛІННЯ НАВЧАННЯМ

Планування може бути ідеалізованим і матеріалізованим - вираженим на папері, неформалізованим і формалізованим - відображеним у певних документах (планах, програмах).План (найчастіше) - це документальне відображення образу майбутнього і шляхів його досягнення. До характеристик і відповідно видів планів відносять:

1. Цілі

§ комплексні;

§ загальні;

§ спеціалізовані.

2. Зміст

§ плани розподілу ресурсів;

§ адаптації до засобів суб'єкта;

§ внутрішньої координації;

§ організаційно-стратегічного передбачення.

3. Час

§ довгострокові;

§ тактичні;

§ оперативні;

§ календарні.

Планування в управлінській діяльності - це реалізація:

Ш політики - орієнтири, принципи вищого керівництва для прийняття рішень;

Ш процедур - встановлений перелік дій для типових ситуацій;

Ш правил - точне визначення певних дій у специфічних ситуаціях.

Основне планування в освіті - це планування навчання. Оскільки навчання - це процес засвоєння учнями соціального досвіду, то планування навчання - це складання проекту досягання цілей навчання, тобто проектування змісту і структури навчальної діяльності учня з засвоєння певного соціального досвіду. Планування навчання включає в себе:

§ розподіл змісту навчання;

§ організацію розподілу змісту у просторі і часі;

§ відображення шляхів досягнення мети навчання.

Планування навчання відбувається на рівні конкретних закладів освіти, навчальних предметів і окремих занять і відповідно відображається у навчальних планах, навчальних програмах і планах навчальних занять.

2. НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Основним документом, що відображає зміст навчання в конкретному освітньому закладі та навчальних закладах певного типу є навчальний план. Навчальний план - це нормативний документ, затверджений Міністерством науки і освіти, який містить педагогічну інтерпретацію соціального замовлення суспільства і визначає у самих загальних рисах обсяг і зміст освітньої і професійної підготовки учнів.

В структуру навчального плану загальноосвітньої середньої школи можуть входити:

* перелік навчальних предметів і обсяг навчальних годин на їх вивчення;

* графік навчального процесу (розподіл предметів за навчальними роками, кількість навчальних годин на тиждень з вивчення певного навчального предмету).

* тривалість навчального року, навчальних чвертей та канікул;

* форми організації навчального процесу: нормативні (обов'язкові) і факультативні (вибіркові) дисципліни;

* форми і терміни перевірки знань та вмінь учнів.

У практиці загальної середньої освіти використовується декілька типів навчальних планів:

1) базисний;

2) типовий;

3) власне навчальний план школи.

Базисний навчальний план загальноосвітньої школи - це основний державний нормативний документ, що є складовою частиною Державного стандарту у цій галузі освіти (крім загального базисного навчальний плану загальноосвітньої школи можуть розроблятися базисні навчальні плани різних її видів: денних, вечірніх і заочних шкіл, профтехучилищ, і середніх спеціальних навчальних закладів, а також для шкіл з поглибленим вивченням окремих навчальних предметів та шкіл нових типів: гімназій, ліцеїв і т.п.). Основою БНП ЗШ є здійснення принципу наступності між її ступенями, коли навчальні курси, що вивчаються, отримують на подальших курсах розвиток і збагачення. Цей принцип знаходить своє відображення у лінійній і концентричній структурі навчальних курсів, що презентують освітню галузь.

Типовий навчальний план - носить рекомендований характер. Він ґрунтується на базисному навчальному плані, затверджується на рівні Міністерства освіти і науки України і може мати експериментальний характер, містити врахування національних та регіональних особливостей і т.п.

Навчальний план загальноосвітньої середньої школи складається з дотриманням нормативів базисного навчального плану. Це той реальний план, за яким працює дана конкретна школа. У кожній школі ці плани можуть бути різними. Існують два типи навчальних планів школи:

Ш власно навчальний план школи, що розробляється на основі базисного навчального плану на тривалий період і відображає особливості даної школи (в якості навчального плану школи може бути обраний один з типових навчальних планів);

Ш робочий навчальний план, що розробляється з урахуванням поточних умов і затверджується педагогічною радою школи щорічно (його ще називають річний навчальний план).

Навчальний план вищого навчального закладу у сучасних умовах відповідає двухступеневій системі освіти (бакалавра і магістра) і містить такі компоненти:

* графік навчального процесу (курси, тижні, заняття);

* таблиця бюджету навчального часу (курси, тижні);

* план навчального процесу (назви навчальних предметів, терміни екзаменів, заліків, курсових робіт по семестрах, обсяг навчання в годинах (загальний, по видах аудиторних занять, індивідуальна та самостійна робота);

* аудиторні години по дисципліні на тиждень;

* терміни практики;

* форма державної атестації і т.д.

В структурі навчального плану підготовки бакалаврів прийнятий такий розподіл:

1. Нормативні предмети (65%): гуманітарні (18% - 12 назв); фундаментальні (47% - 17 назв).

2. Вибіркові предмети (35%): на вибір ВНЗ (25% - 11-23 назв), на вибір студентів (10% - 4-5 назв).

3. Планування навчального предмету

Одиницею планування, відображеною в навчальних планах будь-яких типів, є навчальний предмет. Навчальний предмет (навчальна дисципліна) є дидактично обґрунтованою системою наукових знань, практичних вмінь і навичок, що дозволяють тим, хто навчається, засвоїти на певному рівні і у відповідності з їх віковими пізнавальними можливостями основні вихідні положення науки або сторони культури, праці, виробництва. Навчальні предмети можуть поєднатись у цілі навчальні курси з певної освітньої галузі.

Наприклад, курс психолого-педагогічної підготовки в будь-якому університеті повинен включати такі нормативні навчальні предмети: базову дисципліну, декілька спеціальних дисциплін, психолого-педагогічну практику і випускну роботу (чи екзамен).

Зміст навчального предмету відображується у навчальній програмі.

Навчальна програма - це нормативний документ, що визначає структуру і процес навчання з яко...

Другие файлы:

Вплив темпераменту на успішність навчальної діяльності молодшого школяра
Особливості навчальної діяльності молодших школярів. Темперамент в індивідуальному стилі навчальної діяльності молодшого школяра. Методика та організа...

Планування та організація діяльності аграрного підприємства
Планування діяльності аграрних підприємств. Організація оплати праці. Створення господарського розрахунку в аграрних формуваннях. Система веденя госпо...

Система планування банківської діяльності
Поняття, види, етапи і організація процесу планування в банку. Ситуаційний підхід до стратегічного планування банківських продуктів і послуг. Вибір ст...

Планування розвитку діяльності підприємства у ринкових умовах
Сутність і зміст планування діяльності підприємства, його основна мета та значення. Класифікація та різновиди планів, їх відмінні риси та особливості...

Організація зовнішньоекономічної діяльності на підприємстві
Сутність, організація та правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Характеристика техніко–економічних показників та фінансовий...