Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Педагогічні умови використання спортивних ігор у практиці роботи з фізичного виховання дошкільного навчального закладу

Тип: курсовая работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Проблема використання спортивних ігор в практичній діяльності ДНЗ з фізичного виховання дітей у теорії дошкільної педагогіки. Розробка програми розвитку дошкільнят "Впевнений старт". Конспекти спортивних ігор для занять з фізкультури в старшій групі ДНЗ.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ СПОРТИВНИХ ІГОР У ПРАКТИЦІ РОБОТИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ЗМІСТ

  • ВСТУП
  • РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ СПОРТИВНИХ ІГОР У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ В УМОВАХ ДНЗ
    • 1.1 Проблема використання спортивних ігор в практичній діяльності ДНЗ з фізичного виховання дітей у теорії дошкільної педагогіки
    • 1.2 Використання та значення спортивних ігор у фізичному вихованні дошкільників
    • 1.3 Педагогічні умови використання спортивних ігор як практичного засобу фізичного виховання дошкільників в умовах ДНЗ
    • Висновок до 1-го розділу
  • РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНІ МЕТОДИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ СПОРТИВНИХ ІГОР В УМОВАХ ДНЗ
    • 2.1 Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт"
    • 2.2 Конспекти спортивних ігор для занять з фізичного виховання в старшій групі ДНЗ
    • Висновок до 2 розділу
  • ВИСНОВКИ
  • СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

ВСТУП

Актуальність теми. Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я; позитивного ставлення до фізкультури і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми.

Фізичне виховання є головним напрямом впровадження фізичної культури і становить органічну частину загального виховання, покликану забезпечувати розвиток фізичних, морально-вольових, розумових здібностей та професійно-прикладних навичок людини.

Правильна фізична освіта повинна підготувати кожну людину так, щоб вона не боялась жодної роботи, напруження сил, що сприятимуть набуттю фізичної самостійності. Вона повинна сприяти засвоєнню кожною окремою особою тих навичок, які виявляться для неї найкориснішими.

Виховати людину успішно можна тільки відповідними методами, що за привабливістю приховують саме виховання і навчання. Одним з таких методів є ігровий. Ігри виступають як засіб фізичного виховання і як метод організації дитячого колективу.

Через ігрову діяльність дошкільник входить у світ знань, на позитивному емоційному тлі починає вивчати азбуку науки, оволодіває духовними цінностями. У грі моделюється свого роду мікросуспільство, в рамках якого діти одержують початкову підготовку в галузі суспільної поведінки. Граючись, діти відчувають радість від реалізації своїх фізичних і розумових сил, що є невід'ємною умовою розвитку.

Спортивні рухливі ігри - це особливий вид ігор, які не стільки дають пізнавати світ, скільки підготовлюють дошкільника фізично до цього світу.

Одне із основних завдань дошкільних навчальних закладів - фізичне виховання та розвиток дітей дошкільного віку. З урахуванням ігрової діяльності, як провідної у дошкільному віці, в практиці фізичного виховання дітей необхідно активно використовувати ігрову діяльність, а саме спортивні ігри. Використання спортивних ігор повинне бути розвивальним, раціонально організованим, домірно насиченим і не лише служити фоном для епізодичних рухових дій, а бути стимулом, спонуканням для розгортання та активізації дитячої рухової діяльності (організованої педагогом та самостійної), оздоровлення та загального фізичного розвитку дітей дошкільного віку.

Актуальність досліджуваної проблеми й обумовила вибір теми дослідження - "Педагогічні умови використання спортивних ігор у практиці роботи з фізичного виховання ДНЗ".

Об'єкт дослідження - фізичне виховання дітей дошкільного віку.

Предмет дослідження - педагогічні умови використання спортивних ігор у процесі фізичного виховання дошкільників.

Мета дослідження - на підставі аналізу теоретичних джерел наукової та нормативної педагогічної літератури визначити та охарактеризувати педагогічні умови використання спортивних ігор у практичному процесі фізичного виховання дошкільників в умовах ДНЗ та розробити за програмою "Впевнений старт" комплекси спортивних ігор для дітей старшого дошкільного віку.

Гіпотеза дослідження - гіпотеза дослідження полягає у припущенні того, що процес фізичного виховання дошкільників буде ефективним за педагогічних умов використання спортивних ігор.

Завдання дослідження:

- проаналізувати наукову та нормативну педагогічну літературу з даної проблеми;

- визначити педагогічні умови використання спортивних ігор у процесі проведення практичних фізкультурних занять;

- охарактеризувати педагогічні умови практичного використання спортивних ігор на фізкультурних заняттях у старших групах ДНЗ;

- з метою оздоровлення старших дошкільників за обраною програмою скласти комплекси спортивних ігор для використання на фізкультурних заняттях.

Методи дослідження: аналіз психолого-педагогічної літератури з теми дослідження, вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду та народних рухливих ігор, системний аналіз, спостереження, тестування.

Структура курсової роботи складається з: вступу, двох розділів, висновків та списку використаних при написанні курсової роботи літературних джерел.

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ СПОРТИВНИХ ІГОР У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ В УМОВАХ ДНЗ

1.1 Проблема використання спортивних ігор в практичній діяльності ДНЗ з фізичного виховання дітей у теорії дошкільної педагогіки

У дошкільній педагогіці гра розглядається як історично сформоване соціальне явище, особливий вид діяльності дитини, де творчо, прямо або опосередковано відбиваються явища навколишньої дійсності. Ігри, в яких яскраво виявлена роль рухів, мають загальне умовне найменування "спортивних ігор".

За останні десять років у дошкільних навчальних закладах значно підвищився інтерес до спортивних ігор (баскетбол, волейбол, теніс, бадмінтон, городки та ін.). У цих іграх, які майже завжди проводяться на свіжому повітрі, застосовуються різноманітні рухи та рухові дії. Діти виконують велику кількість стрибків, метань, ударів по м'ячу, що позитивно впливає на ріст та розвиток організму.

Спортивні ігри різняться складною та точною технікою, в якій проявляються високі фізичні можливості спортсменів, чого немає в дітей дошкільного віку.

Дані досліджень (Е. Адашкявичене, Е. Вільчковський, М. Голощокіна, Н. Денисенко, О. Курок, Т. Осокіна, Ю. Портних та ін.), а також практика свідчать про те, що інтерес до спортивних ігор у дітей виникає дуже рано. Діти старшого дошкільного віку вже опановують елементи ігор спортивного характеру: бадмінтон, городки, настільний теніс, баскетбол, хокей, футбол. Ю. Портних доводить, що таке раннє проявлення інтересу до спортивних ігор дозволяє розпочати систематичне навчання дітей раніше, ніж іншим видам фізичних вправ [5, c.92].

Ігри спортивного характеру М.Голощокіною розглядаються як найбільш високий ступінь рухливих ігор. Наявність сильних емоцій споріднює їх із рухливими іграми, але в той же час між ними існує велика різниця. Характерною рисою рухливих ігор є різноманітність і свобода застосування ігрових дій. Правила в рухливій грі визначаються в основному її структурою, а не точністю рухових дій.

Для гри з елементами спорту характерна певна обмеженість, навіть односторонність рухів, точність рухових дій і суворе дотримування форми.

Структура гри спортивного характеру, порівняно з рухливими іграми, відрізняється більшою визначеністю. Так, склад команд у цих іграх обмежується встановленою кількістю учасників, їхні обов'язки суворо розподіляються; тривалість гри обмежується певним часом; ігри спортивного характеру мають суворо встановлені правила, які визначають точність рухових дій.

Основними завданнями в роботі з дітьми щодо використання ігор спортивного характеру є розвиток особистості дитини, оздоровлення її організму, розвиток рухів, рухових здібностей і фізичних якостей, створення емоційного настрою, виховання інтересу до різних видів фізичних вправ.

Е. Вільчковський наголошує на тому, що ігри спортивного характеру сприяють зміцненню здоров'я, підвищенню рівня рухової підготовки, комплексному розвитку фізичних якостей дошкільників. Застосування елементів спортивних ігор у дошкільному віці закладає в дитини основу для систематичних занять одним із видів спорту в такі шкільні роки [4, c.47].

Німецькі вчені Г.Ербах, Г.Борман, Ж.Доблер та інші доводять, що спортивні ігри можуть викликати в багатьох людей інтерес до спорту, натхнення та спонукання до активної участі. Це пояснюється сутністю ігор спортивного характеру: вони створюють почуття радості та гарного настрою, приваблюють до себе завдяки ситуаціям, які постійно змінюються. Вони мають змагальний характер і спонукають до оптимальної рухової діяльності. Ці ігри надають дітям великих рухових можливостей та в межах їхніх правил вимагають особистої самостійної діяльності.

Спортивні ігри впливають на здоров'я дитини, сприяють зміцненню органів, формуванню тіла та покращенню самопочуття. Ігри на свіжому повітрі позитивно впливають на судинну систему та дихання. Завдяки по...

Другие файлы:

Педагогічні умови виховання у дітей старшого дошкільного віку почуття любові до рідного міста
Патріотизм як інтегральна моральна якість. Вивчення рівня знань дітей про своє місто. Аналіз практики й методика організації навчально–виховної роботи...

Фізичне виховання як засіб корекції психоемоційного стану студентів перших курсів вищого навчального закладу
Поняття і класифікація психоемоційного стану. Гімнастика як вид фізичного виховання. Розробка ефективної методики проведення оздоровчої гімнастики, як...

Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб естетичного виховання дітей
Поняття і шляхи естетичного виховання. Джерела, засоби та методи проведення естетичного виховання. Художнє оформлення дошкільного закладу як засіб вих...

Розвиток дошкільного виховання в Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
Дошкільне виховання в Україні в період її перебування у складі Російської Імперії. Зрушення у розвитку дошкільного виховання періоду Української Народ...

Використання народної іграшки у виховному процесі дошкільного навчального закладу
Огляд використання народної іграшки як засобу виховання дітей в теорії педагогіки. Історія виникнення і розвитку української народної іграшки. Розробк...