Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Мовленнєві вміння як засіб формування комунікативної компетенції в учнів початкової школи в процесі вивчення турецької мови

Тип: дипломная работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Поняття комунікативної компетентності та комунікативного підходу у навчанні іноземних мов. Труднощі навчання аудіювання, читання і письма турецькою мовою учнів початкової школи, засоби їх подолання. Система вправ для навчання іншомовного спілкування.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Київський національний університет

Імені Тараса Шевченка

Інститут філології

Кафедра тюркології

Магістерська робота на тему:

Мовленнєві вміння як засіб формування комунікативної компетенції в учнів початкової школи в процесі вивчення турецької мови

Студентки II-го курсу магістратури,

турецької групи

Погребняк Ірини Володимирівни

Науковий керівник:

к.філол.н., доцент

Прушковська І.В

Київ 2011

Зміст

Список умовних скорочень

Реферат

Вступ

Розділ І. Формування комунікативної компетенції в учнів початкової школи в процесі вивчення турецької мови

1.1 Поняття комунікативної компетентності та комунікативного підходу у навчанні іноземних мов

1.2 Навчання письма на уроках турецької мови учнів початкової школи

1.3 Навчання читання як виду мовленнєвої діяльності при вивченні турецької мови учнями початкової школи

1.4 Навчання аудіювання на початковому етапі вивчення турецької мови

1.5 Навчання діалогічного мовлення в процесі вивчення турецької мови учнями початкової школи

1.6 Навчання монологічного мовлення при вивченні турецької мови учнями початкової школи

Розділ ІІ. Труднощі оволодіння навичками іншомовного спілкування в процесі вивчення турецької мови учнями початкової школи

2.1 Труднощі навчання читання та письма турецькою мовою учнів початкової школи

2.2 Труднощі навчання аудіювання та засоби їх подолання на початковому етапі вивчення турецької мови

2.4 Труднощі оволодіння діалогічним мовленням в процесі вивчення турецької мови учнями початкової школи

2.5 Труднощі оволодіння монологічним мовленням в процесі вивчення турецької мови учнями початкової школи

Розділ ІII. Система вправ для навчання іншомовного спікування

3.1 Система вправ для навчання техніки письма у початковій школі на уроках турецької мови

3.2 Характер текстів для читання та система вправ для навчання техніки читання учнів початкової школи при вивченні турецької мови

3.3 Система вправ для навчання аудіювання на початковому етапі вивчення турецької мови

3.4 Система вправ для навчання діалогічного мовлення на уроках турецької мови в початковій школі

3.5 Система вправ для навчання монологічного мовлення на уроках турецької мови учнів початкової школи

Висновки

Цzet

Список використаних джерел

комунікативний іншомовний навчання аудіювання

Список умовних скорочень

ІМ - іншомовне мовлення;

ММ - монологічне мовлення;

ДМ - діалогічне мовлення;

МД - мовленнєва діяльність;

НМС - навчальна мовленнєва ситуація;

МВ - монологічне висловлювання;

КН - комунікативний намір;

ТЧ - техніка читання;

ДЄ - діалогічна єдність;

ДС - діалогічна ситуація.

Реферат

Дана магістерська робота присвячена одній із актуальних проблем методики викладання турецької мови у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів, а саме розвиткові мовленнєвих умінь як засобу формування комунікативної компетенції в учнів початкової школи в процесі вивчення турецької мови.

Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та додатків.

У вступі обґрунтовується актуальність теми дослідження, формулюється його об'єкт, предмет, мета, завдання, методи дослідження, характеризується наукова новизна, теоретичне та практичне значення, подані дані про структуру магістерської роботи.

Перший розділ "Формування комунікативної компетенції в учнів початкової школи в процесі вивчення турецької мови" складається із шести підрозділів, в яких висвітлено суть поняття комунікативної компетентність, комунікативний підхід у навчанні іноземних мов та види вмінь і навичок, якими учні мають оволодіти в процесі вивчення турецької мови. Кожен підрозділ присвячений проблемі навчання певного виду МД на уроках турецької мови учнів початкової школи та іншим важливим питанням, без розуміння яких процес навчання турецької мови неможливий. Другий розділ "Труднощі оволодіння іншомовного спілкування в процесі вивчення турецької мови учнями початкової школи" складається із чотирьох підрозділів, у кожному з яких обґрунтовано труднощі навчання усіх видів МД та засоби їх подолання на початковому етапі вивчення турецької мови.

Третій розділ "Система вправ для навчання іншомовного спілкування" складається із п'яти підрозділів, в яких з метою подолання труднощів оволодіння усіма видами МД було запропоновано систему вправ для оволодіння вміннями і навичками у цих видах діяльності.

У висновках у роботі подано теоретичне узагальнення отриманих результатів дослідження та нове вирішення проблеми навчання молодших школярів турецької мови завдяки включення її на ранніх етапах вивчення.

Як додатки до роботи для прикладу подаються розроблені уроки турецької мови, які розроблені із врахуванням комунікативного аспекту методики викладання іноземних мов та експериментальна програма з турецької мови для молодшої школи загальноосвітніх навчальних закладів.

Вступ

Визнання на державному рівні доцільності запровадження турецької мови у початковій школі стало предметом дискусій педагогів, філологів та батьків дітей, які вивчають її. У наш час вкрай важливо замислитися над завданням раннього шкільного навчання цього предмета і можливостями його реалізації, оскільки в суспільстві існує велика потреба в фахівцях з якісно високим рівнем мовної підготовки. В Україні відкривається все більше й більше ліцеїв, гімназій, де турецька мова займає важливе місце в навчальному процесі. З'являється все більше й більше загальноосвітніх шкіл, в навчальний план яких вводиться турецька мова з другого класу. В багатьох дитячих садках та приватних школах навчальний план передбачає обов'язкове вивчення турецької мови. У всесвітній мережі інтернет все частіше зустрічаються оголошення бажаючих знайти для своїх дітей домашнього вчителя (репетитора) із знанням турецької мови.

У сучасних умовах будь-яка іноземна мова розглядається як засіб спілкування і залучення до культури іншого народу. Це поступово стає домінуючою стратегією викладання її в початковій школі. Особлива увага приділяється навчанню будь-якої іноземної мови школярів в початкових класах, бо в дитинстві схильність до вивчення мов набагато більша. За цих умов і виникає ідея запровадження вивчення турецької мови вже у початковій школі. У цей період більш вирішальну роль відіграють процеси мовних узагальнень і так звані металінгвістичні здібності, тобто здатність гнучко і на абстрактному рівні засвоювати мову, помічати її відмінності від явищ рідної мови, свідомо оперувати нею.

Результати досліджень Ніколаєвої С.Ю., Шерстюк О.М., Леонтьєва О.О, а також таких турецьких науковців таких як Ерджан Ташдемір, Ахмет Тарджан, Юнус Більге та Ріфат Окчабол свідчать про підвищення рівня вербального інтелекту сучасних школярів. І цей фактор, на думку психологів, зокрема О.О. Леонтьєва, є одним із важливих аргументів на користь запровадження іноземної і зокрема турецької у початковій школі. [Леонтьев О.О. 1991, 4]

Актуальність даної роботи полягає в тому, що в методиці викладання турецької мови все ще не висвітлено питання навчання її на початковому етапі та існує реальна потреба у розробці методик викладання цієї мови для загальноосвітніх навчальних закладів.

Об'єктом даного дослідження є процес навчання турецької мови молодших школярів. Процес визначення та встановлення шляхів навчання усіх видів мовленнєвої діяльності (письма, читання, говоріння та аудіювання) учнів початкової школи.

Предметом роботи є методи та способи викладання турецької мови як навчального предмета на початковому етапі навчання та формування у учнів початкової школи комунікативної компетенції у таких видах мовленнєвої діяльності як: читання, письмо, аудіювання та говоріння турецькою мовою.

Метою роботи є розробка певних питань методики викладання турецької мови на початковому етапі, що сприяло б подоланню труднощів на шляху засвоєння даної мови.

Мета дослідження полягає в розробці методики навчання письма, читання, аудіювання та говоріння турецькою мовою як основи мовленнєвого спілкування учнів початкової школи з використанням різних шляхів навчання цих видів мовленнєвої діяльності.

Завданнями, поставленими в данному дослідженні, є:

Вивчення та відбір найефективніших методів та прийомів навчання письма, читання, говоріння та аудіювання на початковому етапі;

Визначення суті поняття комунікативної компетенції у навчанні іноземних мов;

Узагальнення методики розвитку навичок аудіювання, читання, письма та говоріння;

Визначити особливості навчання цих видів мовленнєвої діяльності у процесі навчання турецької мови на початковому етапі;

Труднощі оволодіння усіма вид...

Другие файлы:

Дидактична гра як засіб навчання іноземних мов молодших школярів
Практична розробка класифікації дидактичних ігор, що відповідає цілям і змісту шкільної програми вивчення іноземної мови учнями початкової школи. Впли...

Формування соціокультурної компетенції учнів початкової школи в процесі навчання читання
Психологічний, лінгвістичний та методологічний аспекти навчання читання учнів початкової школи. Сутність соціокультурної компетенції, її компонентний...

Формування іншомовної міжкультурної комунікативної компетенції елементарного рівня. Навчання транскрипційних навичок письма учнів 4класу
У сучасних умовах іноземна мова розглядається як засіб спілкування і залучення до культури іншого народу. Формування міжкультурної та соціокультурної...

Розробка проектної методики формування іншомовної комунікативної компетенції учнів основної школи
Дидактичні та психолінгвістичні передумови формування іншомовної комунікативної компетенції в учнів школи за проектною методикою. Теоретичне обґрунтув...

Формування культури мовлення молодших школярів під час вивчення рідної мови
Загальна характеристика особистості дітей молодшого шкільного віку, стан засвоєння ними частин мови у процесі навчання. Удосконалення мовленнєвого роз...