Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Методика викладання дисциплін економічного характеру в загальноосвітній школі

Тип: отчет по практике
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Характеристика Старокостянтинівської ЗОШ I-III ступенів №6. Аналіз уроку з дисципліни "Економічна та соціальна географія світу". Організація та проведення позакласного заняття та виховного заходу у 11 класі. Психолого-педагогічна характеристика учня.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

Розділ 1 . Теоретичний матеріал педагогічної практики

1.1 Знайомство зі школою, педагогічним колективом, основним формами про освіту, програмою та методично літературою

1.2 Ознайомлення з учнями 11-го класу та їх класним керівником

Розділ 2 . Практична частина та аналіз педагогічної практики

2.1 Відвідання уроку з дисципліни “Економічна та соціальна географія світу” та його аналіз

2.2 Проведення уроку з дисципліни “Економіка” та його аналіз

2.3 Організація та проведення позакласного заняття у 11 класі

2.4 Підготовка та проведення виховного заходу в 11 класі та його аналіз

2.5 Написання психолого-педагогічної характеристики учня 11 класу

2.6 Підведення підсумків практики

Висновки

Список використаної літератури

Додатки

Вступ

За умов ринкової економіки виникає значна необхідність у поповнені кваліфікованих працівників у сфері економічної освіти. Немає потреби доводити, що знання законів, основних принципів в ринковій економіці необхідні практично всім. І в першу чергу тим, хто вчить і тим, хто вчиться. Сьогодні перед суспільством, загальноосвітньою, середньою, спеціальною та вищою школою, педагогами постала конкретна задача: зі стін навчальних закладів повинна виходити молодь, морально, психологічно і практично підготовлена до праці і життю в нових умовах господарювання, професійної орієнтації і виховання учнів і студентів.

Надзвичайно важливою складовою певного навчального процесу, закріпленням одержаних знань є практика студентів. Педагогічна практика є важливою частиною підготовки студентів економічних спеціальностей до одного з напрямків діяльності після закінчення університету-педагогічної.

Під час практики поглиблюються та закріплюються знання із курсів педагогіки, психології, методики викладання економіки, комунікаційних процесів навчання, а також виробляються навички педагогічної праці, удосконалюються сформовані елементарні методичні вміння. Студенти вчаться спостерігати й аналізувати уроки економічного циклу, творчо викорисеовувати досвід кращих учителів школи.У процесі педагогічної практики студенти оволодівають умінням проводити уроки різних типів,використовуючи при цьому ефективні методи та прийоми навчання як систему цілеспрямованих дій для організації пізнавальної і практичної діяльності учнів. Завдяки практиці студент ознакомиться з різними типами уроків, інтерактивними формами та методами їх проведення, набуває вмінь та навичок в процесі викладання того чи іншого предмету. Не менш важливим фактором є особливості поведінки в різновіковому колективі. Студент вчиться, як спілкуватися з людьми в колективі, як стати цікавим співбесідником.

При підготовці до уроку студент враховує індивідуальність учнів вчиться подавати матеріали в доступній формі. Для зацікавлення використовує ігрові моменти, інтелектуальні розминки, створює проблемні ситуації, які учні самостійно розв'язують. Такі форми роботи дають можливість дискутувати, вчать учнів висловлювати свою думку.

Головною метою педагогічної практики є розвиток у студентів вміння здійснювати викладання дисциплін економічного характеру в загальноосвітній школі на базі сформованої у них економічної компетенції та знань з основ теорії методики, педагогіки й психології; уміння поєднувати теоретичні знання з методики викладання економіки з практичною діяльністю навчання учнів; забезпечення практичного пізнання студентами закономірностей професійної діяльності й оволодіння способами її організації, вміння вирішувати конкретні методичні завдання відповідно до умов педагогічного процесу. Студенти мають оволодіти системою професійних умінь у процесі проведення навчально-виховної та дослідницької роботи на різних етапах навчання учнів.

Отже, за час проходження практики студент-практикант систематично збагачує свої знання і творчо застосовує їх на практиці. Він оволодіває системою професійних вмінь у процесі проведення навчально-виховної та дослідницької роботи на різних етапах навчання учнів, навичками роботи з підлітковою аудиторією.

Розділ 1 . Теоретичний матеріал педагогічної практики

1.1 Знайомство зі школою, педагогічним колективом, основним формами про освіту, програмою та методичною літературою

Важливим початковим етапом проходження педагогічної практики є ознайомлення зі школою та її педагогічним складом.

Я проходив практику в Старокостянтинівській ЗОШ I-III ступенів №6 (див. Фото школи Додаток А) з метою отримання та оволодіння певною системою професійних знань, умінь та навичок у процесі проведення навчально-виховної та дослідницької роботи при навчанні учнів старших класів, навчитись володіти аудиторією, орієнтуватись в будь-яких ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями, а також навчитись викладати матеріал цікаво, застосовуючи різноманітні прийоми і методи навчання, які я вивчав в курсі “Методика викладання економічних дисциплін”.

На мою думку, педагогічна практика дає можливість кожному студенту - практиканту відчути себе вчителем і не лише на теорії, а практично продемонструвати свої знання та вміння.

До основних завдань педагогічної практики можна віднести такі:

1) забезпечити зв'язок теоретичних знань фахових дисциплін з реальним педагогічним процесом, використання їх у розв'язанні конкретних навчальних, розвивальних та виховних завдань;

2) розвивати в практикантів уміння прводити уроки з використанням сучасних методів і прийомів навчально-пізнавальної діяльності;

3) формувати у студентів психологічну готовність до роботи з учнівською молоддю;

4) поглибити теоретичні знання студентів з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду вчителів виробити творчий підхід до педагогічної діяльності;

5) формувати вміння і навички, що сприяють розвиткові професійних якостей, потреби в самоосвіті.

Перед собою, ще в перший день практики, я поставив такі завдання:

1) Ознайомитись з методикою викладання економічних дисциплін;

2) Навчитись поєднувати теоретичні знання з методики викладання економіки, з практичною діяльністю навчання учнів;

3) Розвинути вміння вирішувати конкретні методичні завдання , відповідно до умов педагогічного процесу;

4) Сформувати психологічну готовність до роботи з підлітками;

5) Ознайомитись з типами уроків, їх структурою, залежно від мети, змісту, вікових особливостей учнів і конкретних умов проведення уроків;

6) Правильно визначати навчальну, розвивальну мету уроку та в позакласних виховних заходах;

7) Раціонально добирати і виготовляти роздатковий матеріал, наочність до уроків, відповідно до їх пізнавальної мети;

8) Стимулювати інтерес та активність учнів до засвоєння знань;

9) Здійснювати психолого-педагогічний аналіз уроків і позакласних заходів.

Я вважаю, що саме проведення уроків виховує у молодого вчителя дисциплінованість і відповідальність, бо є зразком для учнів, тобто якщо він допустить якусь помилку, це вплине на ставлення учнів до вчителя як до особистості. Саме тому необхідно продумати свої дії, слова, щоб отримати бажані результати. М.Амосов писав: “Важко переоцінити роль справжнього педагога. Він не лише і не стільки джерело інформації, скільки духовна опора дитини, її реалиний ідеал”. Я повністю погоджуюся з словали видатного діяча культури та освіти про вчителя.

Головним завданням практики є одержання певного досвіду в роботі з аудиторією, враховуючи її особливості (вік, рівень освіти, спеціальність і ін.), а також використання методів, прийомів і форм навчання на практиці. На основі знань, які я отримала з курсів “Методика викладання економічних дисциплін“, Психологія”, “Комунікативні процеси навчання”, я повинний вірно підібрати стиль спілкування з учнями, вибрати найефективнішу мотивацію, спираючись на вікові особливості групи; використати методи навчання таким чином, щоб саме навчання принесло задоволення учням. Це в свою чергу приведе до того, що матеріал уроку надовго залишиться в пам'яті учнів, що і є метою заняття.

На мій погляд, вчитель повинен робити все , щоб учні не “засинали” на заняттях, тобто повинен застосовувати активні методи навчання, а потім оцінювати знання, і якщо потрібно-виправляти і доповнювати. Необхідно також приділяти увагу самостійній роботі учнів. Застосування активних методів навчання: дискусій, ділових ігор, зацікавить учнів ще більше. Паралельно з вивченням теоретичних питань, учні повиння вирішувати задачі, тим самим розвиваючи логічне мислення.

Д. Лихачов так висловлюється про педагогічну діяльність вчителів: “Я приймаю близько до серця всі турботи вчителів, тому що завжди вважав цю професію найголовнішою на світі. Учительство - це мистецтво, праця не менш творча, ніж праця письменника чи композитора, а більш важка і відповідальна. Учитель звертається до людської душі не через музику, як композитор, не за допомогою кольорів, як художник, а безпосередньо. Виховує своєю особистістю, своїми заняттями і любов'ю, своїм ставленням до світу.

Учитель повинен бути вільним, як поет, художник, розповідати про те, що знає і любить сам, а не виконувати вказівки, дані кимось зі сторони, аб...

Другие файлы:

Методика викладання в школі
Я, П.І.Б, проходила педагогічну практику в Харківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №165. Мета практики – сформувати практичні навички провед...

Методика викладання в школі
План-конспект уроку з англійської мови в загальноосвітній школі, використання роздаткового матеріалу. План уроку з економіки на тему "Конкуренція", ви...

Методика викладання курсу множин та відношень в сучасній школі
Множини і відношення як навчальний предмет у загальноосвітній школі. Способи задання множин, відношення між ними. Розбиття множин на підмножини, що по...

Організація позакласної роботи в загальноосвітній школі
Психолого-педагогічні заходи організації позакласної роботи в загальноосвітній школі. Вікові та психологічні особливості учнів середнього етапу загаль...

Процес діяльності вчителя і учня при вивченні множин і відношень
Множини і відношення як навчальний предмет у загальноосвітній школі. Методика викладання курсу: поняття і елементи множин, круги Ейлера, геометрична ф...