Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Застосування інтерактивних технологій на уроках математики в початковій школі

Тип: курсовая работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Сутність, ознаки та методи інтерактивного навчання. Педагогічні умови підвищення ефективності формування в молодших школярів математичних знань із застосуванням інтерактивних технологій опрацювання дискусійних питань. Труднощі у проведенні уроку.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

КИЇВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

УНІВЕРСИТЕТСЬКИЙ КОЛЕДЖ

КУРСОВА РОБОТА

Предмет: «Методика навчання математики»

Тема: «Застосування інтерактивних технологій на уроках математики в початковій школі»

студентки ІV курсу групи ПОмс-5-10-4.Од

галузі знань 0101 Педагогічна освіта

спеціальності 5.01010201 Початкова освіта

Приходько Юлії Володимирівни

Київ - 2014

Зміст

Вступ

Розділ І. Теоретичні засади застосування інтерактив-них технологій на уроках математики в початковій школі

1.1 Сутність інтерактивного навчання

1.2 Методи інтерактивного навчання

1.3 Структура інтерактивного уроку математики

Висновки до першого розділу

Розділ ІІ. Педагогічні умови підвищення ефективності формування в молодших школярів математичних знань використовуючи інтерактивні технології

2.1 Підготовка вчителя до роботи з інтерактивними технологіями

2.2 Труднощі у проведенні інтерактивного уроку

Висновки до другого розділу

Загальні висновки

Список використаних джерел

Додатки

Вступ

Актуальність проблеми. Одним з головних завдань реформи освіти в Україні є модернізація процессу навчання в школі. Особливої уваги, у зв`язку введенням Державного стандарту початкової загальної освіти, що вступив в силу з 1 вересня 2012 року, потребує проблема навчання в початкових класах, і застосування сучасних технологій навчання на уроках математики.

Узагальнюючи досвід шкільної початкової математичної освіти та спеціальних наукових досліджень, які проводилися в останні роки в Україні та країнах Європейського Союзу, можемо з впевненістю сказати, що без математичних знань неможливо розв'язати жодної глобальної проблеми.

Державний стандарт початкової загальної освіти, що вступив в силу з 1 вересня 2012 року, розроблено відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей та потреб учнів початкових класів. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти.

Особливого значення формуванню у майбутніх учителів умінь застосовувати інтерактивні технології надають сучасні зарубіжні педагоги-дослідники С. Мургатройд, Х. Реттер, К. Фопель та ін.

Проте, не зважаючи на це ми можемо сказати, що проблема використання інтерактивних технологій на даному етапі вивчена недостатньо.

Актуальність зазначеної проблеми підсилюється наявними суперечностями у сучасній педагогічній практиці між:

· між зростаючими вимогами суспільства до процесу навчання і загальним станом цього процесу;

· між досягнутим учнями рівнем ЗУН, та ЗУН необхідними для розв'язання поставлених перед ними завдань;

· між фронтальним викладом матеріалу та індивідуальним характером його засвоєння;

· між розумінням матеріалу вчителем і учнями;

· між теоретичними знаннями і уміннями використовувати їх на практиці.

Отже, актуальність порушеної проблеми, її теоретична та практична зна-чущість, недостатня теоретична розробленість у науковій літературі, а також нагальна потреба у подоланні вище описаних суперечностей зумовили вибір теми курсової роботи: «Застосування інерактивних технологій на уроках математики в початковій школі».

Об'єкт дослідження: інтерактивні технології на уроках математики в початковій школі.

Предмет дослідження: розробка і апробація уроків з математики з використанням інтерактивних технологій.

Мета курсової роботи Ї розробити і апробувати уроки з математики із використанням інтерактивних технологій.

Гіпотеза: Показати на прикладі 1-2 класу, що створені нами уроки з навчального предмета «Математика» із використанням інтерактивних технологій можуть відігравати важливу роль у формуванні в учнів математичних знань.

Завдання:

1. Здійснити аналіз наукових досліджень у галузі педагогіки, психології та методики навчання математики щодо застосування інтерактивних технологій на уроках математики в початковій школі.

2. На основі вивчення та аналізу науково-педагогічної літератури розкрити сутність понять:

· інтерактивні технології;

· технології групової діяльності.

3. На основі аналізу наукової літератури розкрити зміст існуючих в педагогічній теорії і практиці початкової освіти використання інтерактивних технологій.

4. Обґрунтувати педагогічні умови використання інтерактивних технологій на уроках з математики.

5. Створити і експериментально апробувати уроки з навчального предмета «Математика» для 1- 2 класу та на прикладі них показати використання інтерактивних технологій з метою формування в учнів математичних знань.

Методи дослідження:

Для перевірки висунутої гіпотези та вирішення поставлених завдань будуть використовуватися такі методи дослідження:

а) теоретичні: теоретичний аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація, систематизація наукових джерел із філософії, психології, педагогіки та методики навчання математики, що дозволяють визначити та систематизувати основні положення, що складуть науково-теоретичну основу дослідження.

б) емпіричні: метод анкетування, тестування, бесіди, інтерв'ювання, узагальнення педагогічного досвіду, педагогічного спостереження, самоспостереження, опитування, статистичної обробки одержаних даних, які застосовуються для аналізу рівнів сформованості математичних уявлень та понять в учнів, дослідно-експериментальної перевірки результатів упровадження розробленого організаційно-методичного інструментарію, який має забезпечити формування математичних уявлень та понять в учнів початкової школи; педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний етапи), математично-статистична обробка результатів дослідження - для аналізу одержаних даних, встановлення кількісних та якісних показників результатів дослідження.

Розділ І. Теоретичні засади застосування інтерактивних технологій на уроках математики в початковій

1.1 Сутність інтерактивного навчання

Інтерактивні технології - це творчий, цікавий підхід до організації навчальної діяльності учнів.

Слово “інтерактив” походить від англійського слова “interact”. “Inter” - це взаємний, “act” - діяти. Інтерактивний - здатний взаємодіяти або перебувати в режимі бесіди, діалогу з будь-чим (наприклад, комп'ютером) або з будь-ким (людиною). Сутність інтерактивного навчання полягає в активному залученні всіх учнів до процесу пізнання.

Аналізуючи наукові джерела, можна відзначити, що інтерактивність проходить крізь усю історію педагогічної освіти, але має різні назви, змінює свої методи і форми в залежності від епохи. На нашу думку, витоки інтерактивного навчання можна побачити ще у філософській школі Аристотеля (заснована в 335 - 334 р. до н.е.) та його послідовників перипатетиків (від грец. ресйрбфЭщ -- прогулюватись). Назва школи походить від звички Аристотеля прогулюватись разом із учнями під час читання лекцій і вести діалоги.

Сучасне поняття інтеракція (від англ. interaction - взаємодія) виникло в 1975 році, у соціологію та соціальну психологію його запровадив німецький дослідник Ганс Фріц. У педагогічному контексті - це шлях формування творчої особистості; створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу учня, його саморозкриття, самоутвердження; це спільне навчання, у якому вчитель і учні виступають партнерами.

Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання в співпраці), де учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. Педагог виступає в ролі організатора процесу навчання, лідера групи. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером учнівського колективу.

Отже, інтерактивні технології - це організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навиків через сукупність особливим способом організованих навчально-пізнавальних дій, що полягають у активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату.

Дослідження проведені Національним тренінговим центром (США, штат Меріленд) у 1980-х роках, засвідчують, що інтерактивне навчання вможливлює різке збільшення відсотка засвоєння матеріалу, бо впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю. Результати цих досліджень відображено у схемі, яка дістала назву “Піраміда навчання”.

“Піраміда навчання” демонструє, що найменших результатів можна досягти за умов...

Другие файлы:

Використання інтерактивних технологій навчання математики у профільній школі
Психолого-педагогічні основи та особливості використання інтерактивних технологій навчання математики у профільній школі. Аналіз методики використання...

Методичні основи застосування дидактичної гри на уроках математики в початковій школі
Історія виникнення гри. Погляди видатних педагогів і психологів на застосування гри у навчальній діяльності молодших школярів. Зміст і значення дидакт...

Особливості поєднання інтерактивних методів навчання з традиційними на уроках у початковій школі
Сутність інтерактивних методів навчання, особливості їх поєднання з традиційними на уроках освітньої галузі "Людина і світ". Організація групової навч...

Методика викладання орнаменту на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі
Образотворче мистецтво як засіб естетичного виховання. Застосування комп'ютерної графіки на уроках образотворчого мистецтва. Петриківський розпис як о...

Інтерактивні технології в освіті
Впровадження інтерактивних освітніх технологій в навчальний процес. Методи інтерактивного навчання. Структура інтерактивного уроку. Суть та організаці...