Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Дидактичний проект підготовки робітника спеціальності "Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів" з поглибленою розробкою технологій навчання

Тип: курсовая работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Аналіз умов реалізації професійної діяльності фахівця за фахом "Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів". Визначення кваліфікаційних вимог та трудових процесів. Технічні і дидактичні засоби навчання. Активізація навчальної діяльності.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Луцький національний технічний університет

Кафедра «Комп'ютерних технологій професійного навчання»

КУРСОВА РОБОТА

з дисципліни «Методика професійного навчання»

на тему:

«Дидактичний проект підготовки робітника спеціальності "Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів" з поглибленою розробкою технологій навчання

Виконав:

ст. гр. ПНК-31

Іваничук Д.В.

Викладач: Редько О.І.

Луцьк 2011

Зміст

Вступ

Розділ І. Аналіз вихідних умов проектування програми професійної підготовки фахівця за фахом "Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів "

1.1 Аналіз професійної діяльності фахівця

1.1.1 Характеристика галузі господарської діяльності фахівця

1.1.2 Проектування кваліфікаційної характеристики фахівця

1.1.3 Визначення кваліфікаційних вимог та трудових процесів, що виконує фахівець

Розділ ІІ. Проектування технологій навчання з теми " Організація основної пам'яті ЕОМ в IBM PC " з курсу "Елементи та пристрої обчислювальної техніки

2.1 Проектування дидактичних матеріалів

2.1.1 Постановка цілей навчання і вибір джерел інформації

2.1.2 Проектування плану викладення теми

2.1.3 Проектування контурного конспекту за темою

2.2 Аналіз базових умов навчання. Вибір способів формування базових знань

2.2.1 Аналіз базових знань та психологічних характеристик навчаємих

2.2.2 Аналіз технічних і дидактичних засобів навчання

2.3 Проектування мотиваційних технологій навчання

2.3.1 Вибір виду дидактичної технології

2.3.2 Організація початку заняття

2.3.3 Методика мотивування навчальної діяльності студентів

2.3.4 Методи активізації навчальної діяльності

2.3.5 Методи формування нових знань і орієнтованої основи діяльності

2.3.6 Методи формування виконавчих дій

2.3.7 Методи організації зворотного зв'язку і корекції педагогічної діяльності

2.3.8 Методи, засоби і способи контролю результатів проведення занять

Висновки

Список використаних джерел

Вступ

Інженер з механізації та автоматизації виробництва - це працівник виробництва, який здійснює роботи з впровадження комплексної механізації та автоматизації, які сприяють підвищенню технічного рівня виробництва, продуктивності праці, зниженню собівартості, поліпшенню якості та збільшенню випуску продукції, забезпеченню сприятливих умов праці, її безпеки. Вивчає виробничі процеси з метою визначення дільниць, основних і допоміжних робіт та операцій, які підлягають механізації та автоматизації, проводить патентні дослідження і визначає показники технічного рівня проектованих об'єктів техніки і технології.

Даний курсовий проект містить два розділи: у першому здійснено аналіз вихідних умов проектування програми професійної підготовки фахівця за фахом «Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів»; у другому - проектування технологій навчання з теми "Організація основної пам'яті ЕОМ в IBM PC".

Об'єктом дослідження курсової роботи є дидактичний проект процесу підготовки інженера з автоматизованих систем керування виробництвом.

Предмет дослідження - технології навчання студентів з теми «Організація основної пам'яті ЕОМ в IBM PC».

Метою дослідження є визначення змісту і технології теоретичної підготовки працівників, які б враховували останні тенденції розвитку виробництва і відповідали умовам організації навчального процесу.

Завдання педагогічного дослідження:

1. Провести аналіз умов реалізації професійної діяльності фахівця за фахом «Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів».

2. Здійснити програму професійної підготовки спеціаліста.

3. Обґрунтувати доцільність вибраного змісту, об'єму і послідовності викладу навчального матеріалу по темі «Організація основної пам'яті ЕОМ в IBM PC».

4. Визначити технології навчання майбутнього спеціаліста на рівні теми лекції і обґрунтувати свій вибір.

Результатом дослідження є сформовані професійно - необхідні знання і вміння у провідного інженера.

Розділ 1. Аналіз вихідних умов проектування професійної підготовки фахівця за фахом “Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів

1.1 Аналіз професійної діяльності фахівця

1.1.1 Характеристика галузі господарської діяльності фахівця.

Люди на протязі свого життя працюють в різних сферах трудової діяльності, але більшість з них зв'язані з виробництвом. Саме в ньому або при його сприянні люди ростуть, вчаться, працюють, переборюють недуги, вступають у різноманітні відносини, розвивають науку і культуру. На виробництві люди працюють з різним обладнанням, співпрацюють з іншими людьми. Але враховуючи той факт, що людина не може довгий період працювати без відпочинку і т.д. на виробництві проводять механізацію та автоматизацію виробничого процесу.

Автоматизація виробництва -- вищий рівень розвитку машинної техніки, коли регулювання й управління виробничими процесами здійснюються без участі людини, а лише під її контролем. Поява якісно нової системи машин з керуючими засобами, що базуються на застосуванні електронних обчислювальних машин, приладів та автоматичних засобів. Один з головних напрямів науково-технічного прогресу.

Керування виробництвом - складова частина керування промисловим виробництвом. Управління виробництвом, так само, як і управління взагалі, на наукову основу було вперше поставлене американським інженером Ф.У. Тейлором на початку ХХ ст. Теорія організації виробництва Ф.Тейлора ґрунтувалася на функціонуванні робітника як простого додатка до машини, який у виконанні певної операції досягав автоматизму. Система Тейлора була характерною для масового потокового виробництва, вона приводила до значного зростання продуктивності праці. Суть її полягала в тому, що поєднувались в одне ціле людина і машина. Досягалося це насамперед раціоналізацією та прискоренням рухів людини, приведенням її дій у відповідність з роботою машин. Саме завдяки цьому виникла система “людина - машина”.

За цих умов розумова діяльність людини обмежувалася, усувалася від виробничого процесу, оскільки була непотрібною. Це неминуче призводило до зниження ролі професійних знань виробників, їх інтелектуального рівня, було реальним підпорядкування праці капіталу, спотворення особистості людини.

У другій половині нинішнього століття можливості зростання продуктивності праці за рахунок найбільш раціонального використання фізичних можливостей людини були вичерпані. Завдання полягало в тому, щоб привести в рух можливості розуму і духу людини. У зв'язку з цим виникло багато теорій “людських відносин”, “соціального партнерства” та інших, спрямованих на те, щоб довести, що підприємці та робітники через купівлю акцій та участь у розподілі прибутку є рівноправними соціальними партнерами.

Людина з виконавця виробничих операцій все більше перетворюється у керівника виробництва з метою досягнення його найбільшої ефективності і підвищення якості роботи.

У нашій країні гостро стоїть проблема автоматизації та механізації виробничого процесу. Але для вирішення цієї проблеми спочатку потрібно провести аналіз, дослідити чи доцільно робити автоматизації того чи іншого процесу, саме це є одним із завдань інженера з автоматизації та механізації виробничого процесу.

1.1.2 Проектування кваліфікаційної характеристики фахівця

Діяльність кваліфікованого робітника - це діяльність, що здійснюється по заданому алгоритму, характеризується однозначним набором відомих операцій в рамках вузлів чи окремих елементів технологічного процесу.

Для робітника спеціальності "Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів" передбачаються наступні види професійної діяльності (див. Табл. 1):

· організаційний - впровадження механізації та автоматизації виробничих процесів, щоб забезпечити підвищення продуктивності праці, зниження собівартості, поліпшення якості та збільшення випуску продукції;

· контрольний - контроль за додержанням вимог щодо експлуатації обладнання, відповідність встановленого обладнання останнім технічним розробкам.

Табл. 1. Професійне призначення і місце використання робітника за професією “Інженер з механізації та автоматизації виробничих процесів”

Вид діяльності

Впроваджує комплексну механізацію та автоматизацію, що сприяють підвищенню технічного рівня виробництва, продуктивності праці і т.д. .

Вивчає виробничі процеси з метою визначення дільниць, що підлягають механізації та авто...

Другие файлы:

Дидактичний проект підготовки робітника за фахом "Кравець 4 розряду" з поглибленою розробкою технологій навчання по темі: "Особливості конструювання двошовного рукава до пальто"
Порядок проектування програми професійної підготовки робітника за фахом "Кравець 4 розряду", його принципи та аналіз. Проектування технологій навчання...

Дидактичний проект підготовки робітника за фахом "Оператор ПК" з поглибленою розробкою технологій навчання по темі: "Концентратори"
Постановка навчально-методичних цілей вивчення теми "Концентратори". Аналіз базових умов навчання. Вибір способів актуалізації (формування) базових зн...

Дидактичний проект підготовки фахівця "економіст" з поглибленою розробкою технологій навчання по темі: "Аналіз використання основних фондів та виробничих потужностей"
Аналіз умов здійснення професійної діяльності фахівця "економіст", визначення програми його підготовки. Доцільність вибраного об'єму і послідовності в...

Дидактичний проект підготовки молодшого спеціаліста з поглибленою розробкою змісту та технологій вивчення теми: "Віруси. Антивірусні програми"
Проектування програми професійної підготовки за фахом "Обслуговування інтелектуальних інтегрованих систем". Проектування технологій навчання по темі "...

Дидактичний проект підготовки робітника за фахом "Слюсар контрольно-вимірювальних приладів і автоматики" з поглибленою розробкою технологічного навчання по темі "Ремонт автоматичних регуляторів"
Проектування технології навчання по темі "Ремонт автоматичних регуляторів" з курсу "Електроавтоматика". Розробка бінарних дій викладача й учнів на уро...