Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Дидактичне проектування самостійної роботи студентів з дисципліни "Методика професійного навчання"

Тип: дипломная работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Роль самостійної роботи студентів у процесі навчання, її види і рівні. Вибір оптимальних форм та розробка завдань для самостійних робіт при вивченні дисципліни "Методика професійного навчання". Організація самостійної роботи у вищому навчальному закладі.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Міністерство освіти і науки України

Хмельницький національний університет

Кафедра теорії та методики трудового та професійного навчання

Дипломна робота

Дидактичне проектування самостійної роботи студентів з дисципліни «Методика професійного навчання»

ДРПН 02110 00.00.00

Студентки групи ПН - 02 - 1 Троян Л.В.

Керівник роботи

к.т.н., доц. Красильникова Г.В.

Хмельницький 2007

Скорочення

ВНЗ - вищий навчальний заклад

ДО - дидактична одиниця

ECTS - Європейська кредитно - трансферна система

ІСЕ - інформаційно - смислові елементи

ІТ - інформаційні технології

MOODLE - модульне динамічне об'єктно - орієнтоване навчальне середовище

МПН - методика професійного навчання

НТП - науково - технічний прогрес

НТУУ «КП» - Національно - технічний університет України «Київська політехніка»

ОКР - освітньо - кваліфікаційний рівень

ОО - ознайомчо - орієнтовний рівень

ОПП - освітньо - професійна підготовка

ПА - понятійно - аналітичний рівень

ПС - продуктивно - синтетичний рівень

ПТО - професійно - технічна освіта

СРС - самостійна робота студентів

ТМ та ТПН - кафедра «Теорії та методики трудового та професійного навчання»

ХНУ - Хмельницький Національний університет

ЗМІСТ

Вступ

Розділ 1. Самостійна робота студентів як складова навчального процесу

1.1 Реформування вищої освіти України з урахуванням інтеграційних європейських процесів

1.2 Роль самостійної роботи студентів у сучасних умовах навчання

1.3 Основні види, рівні, типи та форми самостійної роботи студентів

1.4 Досвід використання самостійної роботи студентів за кордоном

1.5 Методичне забезпечення та контроль самостійної роботи студентів

1.6 Організація і планування самостійної роботи у ВНЗ

Розділ 2. Використання різних форм самостійної роботи студентів при вивченні дисципліни «Методика професійного навчання»

2.1 Аналіз робочої програми

2.2 Аналіз змісту навчального матеріалу

2.3 Вибір оптимальних форм та розробка завдань для самостійних робіт

2.4 Використання інформаційних технологій під час виконання самостійних робіт студентами

Висновки

Література

Вступ

Сьогоднішня система вищої освіти України діє та розвивається, втілюючи в життя Концепцію розвитку університету як національного закладу до 2010 року, головні засади якої повністю втілюють принципи Болонської декларації. Вона передбачає реалізацію в освітній галузі модель спеціаліста ХХІ століття з творчим, гуманітарним, інтелектуально - моральним імперативом, збереження світового рівня фундаментальної, інформаційної та гуманітарної підготовки [1,4]. Вагому роль у формуванні цих якостей особистості відіграє СРС, яка призначена не тільки для оволодіння кожною дисципліною, але й для формування навичок самостійної роботи в навчальній, науковій, професійній діяльності, здатності самостійно вирішувати проблему, знаходити конструктивні рішення, вихід з кризової ситуації, способу адаптації до професійної діяльності у сучасному світі.

Оскільки, діюча реформа вищої освіти пов'язана з переходом від парадигми навчання до парадигми освіти, тому слід визнати, що СРС в умовах кредитно - модульної технології навчання є не просто важливою формою освітнього процесу, а повинна стати його основою. Це передбачає орієнтацію на окремі активні методи оволодіння знаннями, розвиток творчих здібностей студентів, перехід від поточного до індивідуального навчання з урахуванням потреб та можливостей особистості. Мова йде не просто про збільшення кількості годин на СРС, а про перегляд організації навчально - виховного процесу у ВНЗ.

СРС є головним із резервів підвищення якості навчання та підготовки майбутніх спеціалістів. За кредитною системою вона складає дві третіх частини від загального обсягу вивченого курсу. У зв'язку з цим в умовах запровадження кредитної технології навчання проблема правильної та ефективної організації СРС є цілком актуальною. Таким чином, запровадження кредитної технології навчання у ВНЗ України потребує принципового перегляду організації навчально - виховного процесу у ВНЗ, зміни самої технології навчання та її методичного забезпечення, дозволяє зробити акцент на активізації СРС.

Актуальність проблеми дидактичного проектування СРС дисципліни МПН, її недостатня теоретична розробленість і потреби практичної підготовки фахівців зумовили вибір теми дипломного проектування: «Дидактичне проектування самостійної роботи студентів з дисципліни МПН».

Мета дослідження - підвищити ефективність професійної підготовки майбутніх інженерів - педагогів шляхом удосконалення форм і методів СРС при вивченні дисципліни «Методика професійного навчання».

Об'єкт дослідження - навчально - пізнавальна діяльність студентів при вивченні дисципліни МПН.

Предмет дослідження -зміст, рівні, типи та форми СРС з дисципліни «Методика професійного навчання».

Гіпотеза дослідження ґрунтується на припущені, що навчально - пізнавальна діяльність студентів в умовах кредитно - трансферної системи навчання буде найбільш ефективною, якщо розробляти і впроваджувати диференційну систему різних форм і методів самостійної роботи, націлену на поглиблення та систематизацію знань та удосконалення умінь з навчальної дисципліни «Методика професійного навчання».

Завдання дослідження:

1. Аналіз наукових підходів до зміни ролі та обсягів СРС в умовах впровадження принципів Болонського процесу.

2. Розгляд видів, рівнів, типів та форм СРС за кредитно - трансферною системою навчання.

3. Вибір оптимальних форми та методів для розробки різнорівневих завдання для СРС з дисципліни «Методика професійного навчання».

4. Реалізація розробленої системи завдань на основі навчального середовища MOODLE.

Розділ 1. САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ЯК СКЛАДОВА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

1.1 Реформування вищої освіти України з урахуванням інтеграційних європейських процесів

Міф про те, що вітчизняна вища освіта, яка збереглась ще з часів існування СРСР, є кращою у світі, поступово розвіюється в освітянському середовищі. Радянська система вищої освіти, яка здійснювала якісну підготовку фахівців у тоталітарній державі для індустріальної економіки, не спроможна так ефективно працювати у постіндустріальній державі з ринковою економікою та демократичним устроєм.

Сучасне суспільство характеризується властивими для трансформаційних суспільств швидкими змінами у всіх сферах життя. Зміни відбуваються завдяки чинникам, що сприяють розвитку економіки та промисловості, культури міжнаціональних відносин, та безпосередньо впливають на розвиток інформаційного, зокрема, й освітянського простору [1,85].

Враховуючи нові реалії життя Кабінет Міністрів України у вересні 2004 прийняв Державну програму розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки [2], метою якої є нарощування потенціалу вищої освіти, усунення причин, які уповільнюють її адаптацію до соціально орієнтованої ринкової економіки, інтеграцію у європейський і світовий освітній простір, розширення доступу громадян до здобуття вищої освіти, підвищення якості вищої освіти, удосконалення механізмів управління і фінансування, здійснення заходів щодо соціального захисту учасників навчально-виховного процесу, посилення соціального партнерства з роботодавцями у сфері формування якісної та конкурентоспроможної робочої сили на ринку праці. Серед основних завдань Програми йшлось і про диверсифікацію вищої освіти та входження її в європейський і світовий освітній та науковий простір.

Вибір нашої держави - європейська інтеграція [3,52]. Як сказав у своєму виступі з нагоди 15 - тої річниці Незалежності України президент Віктор Ющенко “український народ хоче бачити Україну високорозвиненою, демократичною європейською державою”. Серед основних досягнень українського народу за роки незалежності можна вважати визначення і збереження курсу європейської та євроатлантичної інтеграції. Українці “свідомо здійснили саме той стратегічний європейський вибір, який найповніше відповідає суті національних інтересів України. Не для когось - для себе” [4].

Європейський вибір у розвитку України зумовлений історичними, економічними та соціальними чинниками. Його суть полягає у виборі шляху розвитку у напрямку європейської цивілізаційної моделі, що дає можливість досягти прогресу в усіх сферах життєдіяльності суспільства і держави. Європейський вибір України - це однозначно і рух до стандартів демократії, інформаційного суспільства, соціально орієнтованого ринкового господарства, що базується на засадах верховенства п...

Другие файлы:

Організація самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів в умовах особистісно-орієнтованого навчання
Сутність і структура самостійної роботи студентів в умовах особистісно-орієнтованого навчання, її форми, види, типи. Педагогічні аспекти розробки мето...

Методика організації самостійної роботи майбутніх інженерів-педагогів при викладанні дисципліни "Деталі машин" (на прикладі Української інженерно-педагогічної академії)
Мета самостійної роботи студентів, її основні функції та дидактичні вимоги. Фактори, які впливають на якість самостійної роботи студентів. Розподіл на...

Методика організації самостійної роботи майбутніх інженерів-педагогів при викладанні дисципліни "Деталі машин" (на прикладі Української інженерно-педагогічної академії)
Самостійна робота студентів при викладанні професійно-орієнтованих дисциплін. Специфіка підготовки майбутніх iнженерiв-педагогiв. Обґрунтування та роз...

Методика формування інтересу до навчання та самостійної роботи студентів з дисципліни "Лісництво"
Структура методів самостійного набуття знань, їx роль у навчально-виховному процесі. Підвищення самостійності і творчої активності студентів при вивче...

Методика підготовки до організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів
Сутність поняття "самостійна робота", аналіз змісту організаційного циклу самостійної навчальної діяльності як системи. Форми та методи у сучасних під...