Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Гра на дитячих музичних інструментах як ефективний засіб розвитку музичних здібностей дітей дошкільного віку

Тип: дипломная работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Навчання дітей гри на дитячих музичних інструментах за методикою німецького педагога Карла Орфа. Вільна імпровізація як вид творчої діяльності на занятті з музики, народна словесна творчість. Розучування музичного твору на дитячих музичних інструментах.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

Розділ 1. Теоретичні основи проблеми навчання гри на простих музичних інструментах

1.1 Знайомство з ДМІ. Гра на музичних інструментах

1.2 Методика навчання гри на ДМІ

1.3 Навчання дітей гри на дитячих музичних інструментах за методикою німецького педагога і композитора Карла Орфа. Вільна імпровізація як вид творчої діяльності на занятті з музики, народна словесна творчість

Висновок

Розділ 2. Впровадження гри на дитячих музичних інструментах як ефективного засобу формування та розвитку музично-творчих здібностей, спонукання до самостійної музичної діяльності дошкільників

2.1 Формування музично-творчих здібностей

2.2 Розучування музичного твору на дитячих музичних інструментах. Спонукання до самостійної музичної діяльності

Висновок

Загальні висновки

Список використаних джерел

Додатки

Вступ

При проведенні багатьох наукових досліджень було виявлено, що розвиток музичних здібностей, формування основ музичної культури потрібно починати в дошкільному віці. Музичний розвиток надає нічим не замінний вплив на загальний розвиток дитини: формується емоційна сфера, удосконалюється мислення, дитина стає чуйною до краси в мистецтві і життя. Тільки розвиваючи емоції, інтереси, смаки дитини, можна долучити її до музичної культури, закласти її основи. Дошкільний вік є надзвичайно важливим для подальшого оволодіння музичної культурою. Якщо в процесі музичної діяльності буде сформовано музично-естетичну свідомість, це не пройде безслідно для подальшого розвитку людини і її загального духовного становлення.

Музична діяльність включає в себе не тільки сприйняття музики, співи, та рухи під музику а й виконавство музики самими дітьми. За допомогою співу та гри на музичних інструментах можна розвинути не тільки музичні вміння та навички, а й уяву, творчі здібності. На базі цих умінь дитина виконує подальші розумові операції: порівняння, аналіз, зіставлення, запам'ятовування - і, таким чином, розвивається всебічно.

Одне з найважливіших завдань заняття з музики -- активізувати дітей, забезпечити їхній музично-творчий розвиток. У процесі багатогранного музикування значне місце відводиться творчій діяльності, яка стимулює активність дошкільнят, сприяє самостійному розвитку дитячих здібностей.

Заохочувати дітей до самостійної творчості - запорука успіху кожного музичного вихователя. Ще в 20-ті роки Б.Асаф'єв відмітив про необхідність виховувати творчий тип мислення, застосовуючи елементи творчої діяльності. Він підкреслював: "кожний, хто хоч трохи відчув у мистецтві радість творчості., зможе сприймати й цінувати усе хороше." [1,12]

Творчий процес тренує та розвиває пам'ять, мислення, активність, спостережливість, цілеспрямованість, логіку. Творчість пов'язана з самостійними діями, з умінням оперувати знаннями, застосовувати їх на практиці. Все, що творчо засвоїв учень, стає міцним надбанням, а життя дитини збагачується новими почуттями.

Перш ніж навчати дошкільників грати на музичних інструментах музичний вихователь спочатку повинен перевірити рівень знань дошкільнят: наявність музичного слуху. Це перевіряється за допомогою певних музичних вправ. (Спів, плескання ритмічного малюнку, заданого музичним керівником ). Потім керівнику належить ознайомити дітей з музичними інструментами, використавши метод наочності -- показавши дітям картки з зображенням музичних інструментів або продемонструвати їх . Після цього музичний вихователь повинен показати як слід грати на інструменті і як він звучить. Діти поступово запам'ятовують звучання того чи іншого інструмента, як він виглядає і як на ньому потрібно грати. Щоб цього досягти потрібно займатися з дітьми індивідуально, знайти підхід до кожної дитини, слід залучати та прививати дітям любов до музики, досягти того, щоб кожна дитина підходила до виконання музичного твору серйозно та вкладала у цей твір усю себе. Це буде сприяти розвитку музичного слуху у дитини та розвитку творчої активності.

Актуальність теми: На сьогоднішній день в деяких дитячих навчальних закладах на заняттях з музики діти не навчаються грі на музичних інструментах тому, що більша увага надається співу, музично-ритмічним рухам та дидактичним іграм. Деякі музичні керівники не приділяють великої уваги розвитку творчих здібностей дітей за допомогою музичних інструментів. Тому, найчастіше, дитячих музичних інструментів просто немає в дитячих садках. Діти не отримують належного музичного досвіду. Деякі музичні керівники з малим досвідом роботи спираючись на методику не правильно використовують методичні прийоми навчання, тим самим не досягають певного результату у навчанні дітей, а навпаки, лише гальмують їх розвиток. Я впевнена, якщо приділяти належну увагу такій колективній праці, як гра в оркестрі, то в подальшому діти можуть досягти дуже високих результатів у будь якому виді музичної діяльності: вокальний спів, хорове або оркестрове диригування, створення музичних творів, тощо. Задача музичного педагога - зацікавити цим видом діяльності (гра на дитячих інструментах) тому, що ця діяльність об'єднує, виховує дисциплінованість, культуру поведінки, в процесі гри на дитячих музичних інструментах можна практикувати вільну імпровізацію, що є не менш важливим фактором у цьому виді діяльності.

Мета дослідження: довести ефективність навчання гри на дитячих музичних інструментах.

Об'єкт дослідження: об'єктом дослідження виступає методика навчання гри на дитячих музичних інструментах дітей дошкільного віку, з використанням ефективних методів і прийомів музичного навчання.

Предмет дослідження: Особливості формування творчих здібностей дошкільнят. Творчі здібності дітей дошкільного віку розвиваються тільки при їхній активній участі на занятті з музики, тому, на мою думку, розвиток творчих здібностей на пряму залежить від ефективності навчання дітей гри на музичних інструментах.

Завдання дослідження: Роль музикування у процесі гри на музичних інструментах дуже велика. Процес музикування досить яскраво виражається в простій дитячій імпровізації це також робить процес навчання більш цікавим.

Оскільки вік дошкільнят є одним з періодів найінтенсивнішого розвитку творчої активності, то і педагогічне керівництво творчим процесом не повинно відкладатися на потім, коли дитина вже отримає теоретичні відомості, а практично застосувати їх не зможе через брак досвіду. З самого початку занять потрібно залучати дітей до самостійного оцінювання якості своєї роботи на занятті, щоб вони самі робили висновки, враховували зауваження музичного керівника, а музичний керівник, в свою чергу, заохочував дітей, допомагав їм, використовував доступним музичний матеріал для досягнення гарних результатів. Обов'язково треба звертати увагу на вік дітей і на їх вміння працювати у колективі. Якщо деяким дітям важко, вони соромляться чи просто замкнуті у собі, то є необхідність провести індивідуальну роботу з ними, провести бесіду з батьками, щоб залучити їх до музичного та соціального розвитку їхньої дитини.

Методи дослідження: Для того, щоб розкрити тему своєї курсової роботи та довести мету я використала емпіричні методи дослідження, а саме педагогічне спостереження, тестування та провела аналіз продуктів діяльності дітей.

Розділ 1. Теоретичні основи проблеми навчання гри на простих музичних інструментах

1.1 Знайомство з ДМІ. Гра на дитячих музичних інструментах

Гра на музичних інструментах не є складною для дітей. Діти з самого народження чують різні звуки та ритм. Це і є поштовхом для подальшого розвитку музичного та ритмічного слуху дошкільника. Гра на ДМІ дає можливість розвивати дитину всебічно з малечку і до повного її сформування.

Гра на інструментах, зокрема дитячих, є однією з найдоступніших форм роботи з дошкільнятами. Вони досить швидко засвоюють, як звучить той чи інший інструмент, яким чином потрібно на ньому грати, ознайомлюються з музичними творами, тощо.

Гра на музичних інструментах індивідуально та в оркестрі приносить дітям велике задоволення, організовує їх, заохочує до активного музикування, виховує увагу, навички ансамблевого виконання, розвиває пам'ять, музично-слухові уявлення, чуття тембру, ритму, форми; допомагає зосередити увагу на різних елементах музичної виразності ( динаміки, штрихах, ритмі, тощо).

У сучасних умовах, коли зростає важливість естетичного виховання дітей, музичним іграшкам і дитячим інструментам відводиться особлива роль. Вони викликають у дітей великий інтерес, ними широко користуються в сім'ї, дитячих садках, залучаючи дитину до музики, допомагаючи розвитку її творчих здібностей, залучаючи до активного музикування.

Одним із перших композиторів і педагогів, який звернув увагу на проблеми музичного виховання дітей, вважаючи провідним видом музичної діяльності дітей саме гру на дитячих інструментах, був Карл Орф. Він віддавав перевагу елементарним інструментам, так як "музикування на класичних музичних інструментах вимагатиме значних зусиль, тривалих вправлянь і це неодмінно відволікатиме увагу дітей від музики." [7]

Назви "музичні іграшки" та " дитячі музичні інструменти" досить умовні. Музичні іграшки найчастіше застосовують у сюжетній і дидактичній грі. Музичними іграшками в...

Другие файлы:

Використання музично-дидактичних ігор в процесі музичного виховання дітей дошкільного віку
Значення розвитку музичних здібностей у дітей дошкільного віку. Основні види музично-дидактичних ігор у музичному розвитку дошкільників. Кваліфікації...

Проблема розвитку дитячих творчих здібностей
Психолого-педагогічне обґрунтування проблеми мовленнєвих творчих здібностей у дітей дошкільного віку. Методи розвитку творчих здібностей у дітей. Вимі...

Методика інструментального музикування на уроках музики
Інструментальне музикування як засіб розвитку музичних творчих здібностей дітей. Погляди вчених на проблему творчого розвитку в процесі музикування на...

Методика розвитку рухових якостей у дітей дошкільного віку
Основні фактори, які впливають на розвиток фізичних якостей у дітей дошкільного віку. Загальні відомості про методику розвитку фізичних якостей. Метод...

Розвиток музичних здібностей молодших школярів
Індивідуально-психологічні особливості дітей. Якісна і кількісна характеристика здібностей. Формування музичної культури дітей, здатності розуміти муз...