Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Банковское дело

Управління фінансовою стійкістю страхової компанії

Тип: курсовая работа
Категория: Банковское дело
Скачать
Купить
Основні джерела надходження та отримання інформації для маркетингових досліджень у страхуванні. Коректування тарифних ставок по видах страхування. Методи інвестування резервів. Розробки моделі оптимізації фінансової стійкості на ХФ ВАТ "СТ "Гарантія".
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ТЕМА

УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ СТІЙКОСТЮ

СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ

1. Рекомендації по зміцненню фінансової стійкості ХФ ВАТ «СТ «Гарантія»

Фінансова стійкість - це результат діяльності, який свідчить про забезпеченість товариства власними фінансовими ресурсами, рівень їх використання, напрямках їх розміщення. Вона має тісний зв'язок з ефективністю виробництва, а також з кінцевими результатами діяльності. Зменшення об'ємів виробництва, збиткова діяльність, висока собівартість продукції приводить до втрати фінансової стійкості. Виходячи з того, що фінансова стійкість ХФ ВАТ «СТ «Гарантія» у результаті аналізу була признана нами в кризовому стані, має сенс розглянути комплекс можливих заходів по зміцненню фінансової стійкості.

Виходячи з того, що фінансова стійкість ВАТ «СТ «Гарантія» в результаті аналізу була визнана намив кризовому стані, має сенс розглянути комплекс можливих заходів по зміцненню її фінансового стану. Ці заходи носять загальний характер, оскільки для їх конкретизації потрібен детальніший аналіз. Такими заходами може стати перегляд страхової, фінансової і маркетингової політики, а саме:

1. ?Провести коректування тарифних ставок по видах страхування, що проводяться;

2. ?Розширити перестраховий захист;

3. ?Можливість змінити організаційно-правову форму діяльності страхової організації;

4. ?Переглянути структуру активів і методи інвестування резервів, передбачивши найбільш прибуткові в податковому сенсі об'єкти і території;

5. ?Скоротити дебіторську і кредиторську заборгованості;

6. ?Використовувати додаткові можливості реалізації страхових договорів, зокрема через Інтернет, передбачити нові форми взаємин з банками за допомогою створення сумісних програм банківського і страхового обслуговування, тощо.

Виходячи з погіршення не тільки фінансових, але і інших показників також можна передбачити ряд конкретніших заходів. Так при зниженні об'єму страхових премій необхідно в 3-6 місячний термін збільшити об'єму продажів страхових полісів і привернути потенційних страхувальників шляхом створення нових страхових продуктів.

Якщо спостерігається зниження середньої страхової суми на один договір, то необхідний контроль і зіставлення середньої страхової суми і можливостей організації. Також якщо величина страхового тарифу давно не змінювалася, то при несприятливому рівні збитковості і вартості страхових продуктів слід переглянути структури брутто-ставки.

У разі нерегулярного надходження страхових премій слід підсилити контроль за термінами проходження грошових коштів при одночасній роботі із страхувальниками.

При зростанні довгостроковості припинення договорів і зниженні їх приросту потрібно активніше проводити маркетингові заходи, надаючи клієнтам ширший спектр послуг і їх поєднання в одному страховому продукті (наприклад, страхові, юридичні і банківські).

При спостереженні нестійкості тренда рентабельності страхових операцій у бік зменшення необхідно враховувати той факт, що в конкурентній боротьбі страхової організації доводиться знижувати розмір страхових тарифів, усуваючи з них прибуток. Тому економічний зміст і фактичне значення цього показника залежить від етапу розвитку страхового ринку і національної економіки в цілому.

При зменшенні фінансової стійкості страхових операцій слід провести аналіз елементом збитковості по всіх видах відповідальності страховика за договорами страхування.

Треба мати на увазі, що показник збитковості страхової суми математично виражає вірогідність збитку у вигляді тієї частки сукупної страхової суми, яка вибувала із страхового портфеля щорічно і вибула за тарифний період у зв'язку з настанням страхових випадків і відшкодуванням збитку. Ця частка і складає основу для побудови нетто-ставка.

Збитковість страхової суми як відношення грошових показників є величиною синтетичної, яка залежить від дії різних чинників.

При зміні величини страхового портфеля можливий перегляд його структури у бік збільшення або зменшення довгострокових або короткострокових видів страхування, що містяться в ньому.

При реалізації ВАТ «СТ «Гарантія» цих заходів повинне відбутися якісне зниження ризиків основної діяльності, і в перспективі відновлення платоспроможності.

Серед заходів, сприяючих відновленню платоспроможності і підтримці ефективності страхової і фінансової діяльності організації, слід назвати:

1. Інвентаризацію майна;

2. Оптимізацію дебіторської заборгованості;

3. Зниження витрат на ведення справи;

4. Продаж зайвого устаткування, засобів комп'ютерної техніки, тощо;

5. Автоматизацію і використання нових програмних продуктів;

6. Вдосконалення організації праці.

У плані заходів щодо фінансового оздоровлення необхідне вироблення перспективного бізнес-плану, де слід провести аналіз страхових тариф, використовуючи при цьому об'єм страхових послуг так, щоб можна було визначити очікуваний розмір страхових надходжень. Даний аналіз повинен враховувати різні альтернативні варіанти. Бізнес-план включає такі складові частини (розділи):

1. Загальна характеристика страховика, де наводиться така інформація: повне та скорочене найменування, коли і де проведена реєстрація і перереєстрація, юридична адреса та фактичне місцезнаходження, інформація про забезпечення приміщеннями, оргтехнікою, зв'язком та персоналом, у тому числі кваліфікованим персоналом, напрями (форма, види, місце) його діяльності.

2. Огляд стану страхового ринку в регіонах і сфер діяльності страхової компанії, де узагальнюється така інформація: оцінка загальної кількості об'єктів страхування, конкурентність страхового середовища, сегментація страхового ринку, виділення сегментів, що планує охопити страхова компанія та інші характеристики стану і перспектив розвитку страхового ринку, які зумовлюють вибір видів діяльності страховика.

3. Види діяльності страхової компанії, де наводяться основні
особливі характеристики страхового продукту страхової компанії.

4. Стратегія маркетингу, яка охоплює визначення кількості об'єктів, що підлягають страхуванню у розрізі кварталів, потенційний склад клієнтів, заходи просування на ринок страхового продукту компанії та інші маркетингові інструменти.

5. Організаційна структура страховика та її розвиток. У цьому розділі наводиться юридичне та аудиторське забезпечення діяльності страхової компанії, що передбачає наявність відповідних структур в складі компанії, укладених відповідних угод на юридичне та аудиторське обслуговування.

6. План функціонування страхової компанії, який включає прогноз розвитку страхових операцій на три або більше років, де визначені за видами страхування такі показники: середні страхові суми окремих об'єктів страхування, середній розмір тарифів, середні страхові платежі, кількість зібраних страхових платежів, а також сума страхових виплат, максимальна відповідальність за окремим об'єктом страхування.

7. Оцінка платоспроможності та ризиків страхової компанії, де інформація наводиться на кінець кожного календарного року з розрахунком нормативного запасу платоспроможності, коефіцієнта платоспроможності, коефіцієнта ризику і коефіцієнта ступеня ймовірності дефіциту коштів страхової компанії.

Бізнес-план розглядається як прогнозна комплексна програма перспективного розвитку страхової компанії. Він є вихідним документом, де узагальнюється вся інформація про ринок страхових послуг.

Якщо в результаті аналізу буде встановлено, що витрати на агентські послуги і ведення справи в перші періоди (місяці) або навіть протягом тривалішого часу будуть непомірно високими і повний їх облік в структурі тарифної ставки зробить серйозний вплив на кількість реалізованих страхових послуг, то необхідно ретельно вивчити вірогідні наслідки. У таких випадках іноді може виявитися неможливим встановлення первинного розміру страхового тарифу, в якому навантаження покрило б всі витрати по веденню справи і комісійні агентам і забезпечила б конкурентоздатні ціни на страхові послуги із стабільною часткою прибули. У багатьох випадках, особливо при тривалому періоді освоєння нового ринку, призначення ціни на послуги повинно бути таким чином пристосовано до кон'юнктури ринку, що на деякий час ціна включала лише комісійні агентам і не враховувала витрат на ведення справи. Останні слід покривати за рахунок інвестиційного доходу.

За рахунок збільшення дебіторської заборгованості товариство не може розрахуватися по своїм короткостроковим зобов'язаннями. Висока частка приходиться на заборгованість перед клієнтами, соціальному страхуванню. Для скорочення дебіторської заборгованості і її долі у складі поточних активів товариству «Гарантія» необхідно обрати надійних партнерів по бізнесу і оптимальну схему взаємодій з ними, це здійснюється за допомогою:

- оцінки ділової репутації партнерів;

- оцінки масштабів діяльності партнерів;

- систематичного аналізу фінансового стану партерів по їх публічній звітності;

- систематичного контролю за заборгованістю партнерів і управління нею;

- контролю на етапі підписання договору.

ВАТ «СТ «Гарантія» повинно просліджувати і налагоджувати роботу по формуванню оборотних...

Другие файлы:

Управління фінансовою стійкістю вітчизняних агропромислових підприємств в сучасних умовах
Аспекти управління фінансовою стійкістю підприємств. Фінансово-економічна характеристика підприємства, аналіз фінансової стійкості та факторів її дина...

Управління фінансовою стійкістю підприємства
Сутність фінансової стійкості, її значення для діяльності суб'єктів господарювання. Типи фінансової стійкості та основні фактори, які впливають на неї...

Моделювання діяльності страхової компанії
Теоретичні засади моделювання діяльності страхової компанії. Аналіз діяльності НАСК "Оранта", її організаційно-економічна характеристика, а також осно...

Моделювання поведінки клієнта страхової компанії
Купівля та продаж ризику. Вступ до теорії страхування та грального бізнесу. Таблична модель поведінки клієнта страхової компанії. Реакція клієнта на з...

Аналіз страхових послуг на прикладі страхової компанії "Універсальна"
Поняття, класифікація та функції страхової послуги. Інфраструктура страхового ринку України та законодавча база. Загальна характеристика страхової ком...