Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Банковское дело

Розрахунково-касове обслуговування банку та напрями його удосконалення

Тип: курсовая работа
Категория: Банковское дело
Скачать
Купить
Нормативно-правове забезпечення послуг банку з розрахунково-касового обслуговування. Загальна характеристика ПАТ "КБ Ощадбанк" та його фінансового стану. Впровадження системи "Телебанк-24". Створення та введення системи автоматизованого обліку платежів.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА АКАДЕМІЯ

КУРСОВА РОБОТА

Тема роботи: Розрахунково-касове обслуговування банку та напрями його удосконалення

Дніпропетровськ, 2013

Зміст

Вступ

Розділ 1. Теоретичні основи розрахунково-касового обслуговування банківських установ

1.1 Сутність операцій банків з розрахунково-касового обслуговування клієнтів

1.2 Нормативно-правове забезпечення послуг банку з розрахунково-касового обслуговування

1.3 Особливості надання послуг розрахунково-касового обслуговування в банку

Розділ 2. Аналіз розрахунково-касового обслуговування пат «КБ ОЩАДБАНК»

2.1 Сучасний стан розрахунково-касового обслуговування банківськими установами в Україні

2.2 Загальна характеристика ПАТ «КБ Ощадбанк» та його фінансового стану

2.3 Організація розрахунково-касового обслуговування в ПАТ «КБ Ощадбанк»

Розділ 3. Шляхи підвищення ефективності розрахунково-касових послуг банку

3.1 Основні проблеми розрахунково-касового обслуговування банківських установ

3.2 Шляхи удосконалення розрахунково-касового обслуговування

3.3 Удосконалення розрахунково-касового обслуговування шляхом впровадження система платежів по телефону «Телебанк-24»

Висновки

Список використаної літератури

Вступ

Розрахунково-касові операції полягають у забезпеченні руху грошових коштів на рахунках клієнтів банків за їхніми дорученнями. Ці операції посідають особливе місце у банківській діяльності і відіграють важливу роль у забезпеченні успішного перебігу економічних процесів на мікрорівні та макрорівні.

Актуальність даної теми полягає в тому, що у зв'язку зі швидким ростом на фінансовому ринку банків-конкурентів, постає важливе питання правильності організації та процесу здійснення розрахунково-касових операцій, які надаються фізичним особам. Відбувається стрімке насичення ринку банківськими послугами і для виживання в складному ринковому середовищі для банка є дуже важливим проведення аналізу касового обслуговування і як результат постійне удосконалення послуг, що надаються банком.

Касове обслуговування клієнтів полягає в тому, що комерційні банки приймають від них готівкові кошти та зараховують їх на відповідні рахунки, видають з кас банку готівкові кошти клієнтам за їх вимогою на відповідні цілі.

Комерційні банки виконують касові операції, додержуючись таких принципів:

усі суб'єкти господарської діяльності зобов'язані зберігати свої кошти на рахунках у банку;

суб'єкти господарської діяльності, які мають готівкові кошти, зберігають їх у касі в межах ліміту, встановленого комерційним банком. Ліміт залишку готівки в касі (ліміт каси) граничний розмір готівки, що може залишатися в касі підприємства на кінець робочого дня, який встановлюється установою банку. Сума готівки, що перевищує ліміт, повинна бути здана в банк і зарахована на поточний рахунок протягом трьох днів, враховуючи день отримання;

витрачання готівки суб'єктами господарювання здійснюється за цільовим призначенням.

Проблемам розрахунково-касових операцій присвячені наукові праці таких авторів як: Б.П. Адамик М.Д. Алексеєнко, Л.Г. Батракова, М.П. Березина, О.В. Васюренко, Н.М. Внукова, В.М. Жуков, Т.Г. Ковальчук, В.Н. Кочетков, О.А. Лаврушин, А.М. Мороз, Л.О. Примостка, М.Ф. Пудовкіна, І.В. Сало, Л.С. Ситник, В.Е. Черкасов, В.М. Шелудько, А.Д. Шеремет, О.В. Яворенко.

Об'єктом курсової роботи є діяльність та касове обслуговування ПАТ «Ощадбанк».

Предмет курсової роботи є розрахунково-касове обслуговування банку та напрями його удосконалення

Метою курсової роботи є визначення теоретичних та практичних основ розрахунково-касового обслуговування та розробка заходів його удосконалення.

Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:

вивчити сутність операцій банків з розрахунково-касового обслуговування клієнтів;

дослідити нормативно-правове забезпечення послуг банку з розрахунково-касового обслуговування

провести дослідження сучасного стану розрахунково-касового обслуговування банківськими установами України;

проаналізувати розрахунково-касове обслуговування на прикладі ПАТ «КБ Ощадбанк»;

дослідити основні проблеми розрахунково-касового обслуговування;

запропонувати шляхи підвищення ефективності розрахунково-касового обслуговування шляхом впровадження система платежів по телефону «Телебанк 24»

Методологічну основу курсової роботи становить комплекс методів наукового пізнання, які застосовуються до окремих структурних елементів роботи. Під час дослідження використано системний, логічний, статистичний, діалектичний методи.

При написанні роботи використовувалась законодавча база України, підручники, навчальні посібники, Інтернет та статті у журналах.

банк касовий фінансовий платіж

Розділ 1. Теоретичні основи розрахунково-касового обслуговування банківських установ

1.1 Сутність операцій банків з розрахунково-касового обслуговування клієнтів

Грошові розрахунки в Україні здійснюються з допомогою готівки та в безготівковій формі. Розрахунки готівкою застосовуються головним чином у процесі взаємовідносин підприємств, установ та організацій з населенням, а також між людьми, тобто вони обслуговують рух грошових доходів та видатків населення, хоча готівка може використовуватися і при розрахунках між юридичними особами. У розрахунках між юридичними особами переважна більшість платежів здійснюється в безготівковому порядку. Безготівкове перерахування коштів може опосередковувати і рух грошових доходів і видатків населення, але його обсяг незначний. Основне місце в міжгосподарських безготівкових розрахунках займають платежі за товарно-матеріальні цінності і послуги, а також фінансові перерахування клієнтів.

Організація безготівкових розрахунків повинна сприяти процесу відтворення, відповідати конкретним вимогам, які обумовлені інтересами розвитку економіки. Головна з них забезпечувати своєчасне отримання кожним підприємством грошових коштів за поставлену ним продукцію та надання послуг, тим самим сприяти прискоренню обігу оборотних коштів у розрахунках.

Крім того, організація розрахунків повинна передбачати створення відповідних умов для взаємного контролю постачальника та покупця за дотримання господарських угод і грошових зобов'язань. Одним з актуальних завдань в організації розрахунків є недопущення виникнення простроченої взаємної заборгованості.

Безготівкові розрахунки здійснюються через банківські установи, де юридичні та фізичні особи зберігають свої грошові кошти і мають відповідні рахунки (поточні, бюджетні тощо).

Безготівкові розрахунки здійснюються на основі письмових розрахунково-грошових документів: платіжних доручень, чеків, акредитивів, вимог-доручень, платіжних вимог, інкасових доручень, векселів.

Розрахунково-касові операції полягають у забезпеченні руху грошових коштів на рахунках клієнтів банків згідно з їхніми дорученнями. Ці операції посідають особливе місце в банківській діяльності і відіграють важливу роль в забезпеченні успішного перебігу економічних процесів на мікро- та макрорівнях.

Розрахунково-касове обслуговування клієнтів є однією з трьох базових операцій банків, які конституюють їх як особливі фінансові установи, що називаються банками. Тому ці операції тісно пов'язані з усіма іншими банківськими операціями. Будь-яка операція банків і пасивна, і активна, і надання послуг неминуче супроводжується здійсненням платежу, отже розрахунковим чи касовим обслуговуванням відповідного клієнта. Причому для виконання таких операцій банкам не потрібні додаткові резерви, оскільки необхідні кошти мають бути у тих клієнтів, за дорученням яких банки здійснюють платежі, чи касові операції.

За своїм характером ці операції, власне, є послугами, і за них банки стягують плату з клієнтів у вигляді комісійної винагороди, а не процента. Одержання таких доходів обходиться банкам відносно дешево і без значних ризиків для їх фінансового стану. Тому зростання обсягів розрахунково-касових операцій є надійним і вигідним способом збільшення доходів і підвищення рентабельності банківської діяльності.

Для клієнтів банків розрахунково-касові операції забезпечують одержання грошового еквівалента за реалізовану продукцію чи послуги, оплату необхідних для виробництва матеріальних ресурсів, виплату заробітної плати працівникам, оплату зобов'язань перед бюджетом та позабюджетними фондами, накопичення та використання заощаджень тощо. Тому чим швидше та надійніше банки здійснюють розрахунково-касове обслуговування своїх клієнтів, тим кращі умови створюються в останніх для відтворювального процесу, зміцнення платіжної дисципліни, оздоровлення фінансового стану, а в кінцевому підсумку для підвищення життєвого рівня населення.

Розрахунково-касові операції банків забезпечують...

Другие файлы:

Діяльність банку на прикладі ПАТ "УкрСиббанк"
Організаційна структура банку ПАТ "УкрСиббанк". Структура апарату управління банком. Організація і ведення внутрішньобанківських операцій та аудиту. П...

Розрахункові опеації банку (на матеріалах комерційного банку ВАТ АКБ "Укрсоцбанк")
Характеристика діяльності комерційного банку ВАТ АКБ "Укрсоцбанк". Отримання показників поточного стану діяльності банку в сегменті розрахунково-касов...

Аналіз доходів та витрат банку
Для підвищення фінансової стійкості банку важливе значення має зростання його доходів, а як наслідок - і прибутковості банку, що є одним із основних,...

Комерційний банк та його функції
Визначення функції комерційних банків, які здійснюють кредитно-розрахункове, касове та інше банківське обслуговування підприємств, установ, організаці...

Кредитні відносини
Кредитні відносини - надання вартості у позику і повернення її разом із певним відсотком. Суть, роль, принципи та функції кредиту. Операції комерційни...