Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Банковское дело

Конкурентоспроможність банку

Тип: контрольная работа
Категория: Банковское дело
Скачать
Купить
Особливості конкуренції в банківській сфері на сучасному етапі економіки. Процесна модель механізму стратегічного управління конкурентоспроможністю банку. Інноваційна діяльність як основний фактор підвищення успішності функціонування банківських установ.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Черкаський інститут банківської справи

Університету банківської справи

Національного банку України (м. Київ)

Кафедра банківської справи

ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА

З предмету «Фінансовий менеджмент в банку»

На тему: «Конкурентоспроможність банку»

2012

План

Вступ

1. Особливості конкуренції в банківській сфері.

2. Стратегічне управління конкурентоспроможністю банку.

3. Шляхи підвищення конкурентоспроможності банку.

4. Інноваційна діяльність як основний фактор підвищення конкурентоспроможності банку.

Висновок

Список використаних джерел

Вступ

Ринок фінансових послуг України характеризується наявністю великої кількості споживачів та продавців послуг - банків. Проте особливістю вітчизняної банківської системи є те, що найбільші 10 банків контролюють близько 75% усього ринку послуг. В умовах високої конкуренції іншим банкам важко отримати великого ступеню контролю над більш-менш суттєвою часткою ринку. Кожен з великих банків відчутно реагує на стратегію конкурентів, особливо в умовах фінансової кризи. Крім того, ліберальні вимоги НБУ до створення та функціонування банків, спрощення умов отримання прибутку призвели до створення великої кількості нових банків, а також ще сильнішого посиленню конкуренції між ними. У таких умовах актуальним стає питання дослідження та аналізу особливостей конкуренції в банківській системі. Значну увагу необхідно приділити детермінації сучасних тенденцій банківської конкуренції в світі.

Окремі аспекти конкурентних відносин в банківській сфері розглядаються в наукових працях таких вчених як: Ю. С. Кудашева,[2] Мостовенко Н.,[3] Андрушків Н.[4], Пельтек Л.В.,[5],Шевцова О.[6],Мірошніченко О.В.[7], Башлай С.В.[8].

Проблема підвищення конкурентоспроможності банківського сектору - один з головних пріоритетів кожної держави. Для вітчизняної банківської системи це надзвичайно актуальне завдання, адже в умовах глобалізації фінансових ринків та після вступу України до Світової організації торгівлі конкуренція загострюється. За таких умов увагу необхідно зосередити на забезпеченні конкурентоспроможності українського банківського сектору з метою попередження негативних наслідків, які можуть статися через неспроможність банків України на гідному рівні конкурувати з іноземними фінансовими установами. Такі обставини обґрунтовують необхідність та актуальність наукових досліджень щодо вдосконалення системи управління конкурентоспроможністю банку. В процесі пошуку шляхів підвищення потенційних можливостей банківських установ України обов'язково мають враховуватися регіональні особливості банківських процесів та їх вплив на рівень конкурентоспроможності банку на внутрішньому фінансовому ринку країни.

1. Особливості конкуренції в банківській сфері

Широко визнаним є той факт, що банки та банківська система займають особливе місце в економіці, в значній мірі через їх вразливість до нестабільності порівняно з іншими сферами та суб'єктами господарювання. Розвиток фінансово-кредитних установ призвів до посилення банківської конкуренції на сучасному етапі.

Конкуренція у банківській сфері може проявлятися в аналогічних видах і формах як і конкуренція між іншими суб'єктами господарювання. Проте між ринковою та банківською конкуренцією існують певні відмінності. Розглянемо особливості конкуренції в банківській сфері (табл. 1).[2,5,6]

Таблиця 1

Особливості конкуренції в банківській сфері

Особливість конкуренції в банківській сфері

Характеристика особливості

Специфічність банківського товару

Товаром, яким оперують банківські установи, є гроші. Цей загальний еквівалент вартості характеризується абсолютною ліквідністю в порівнянні з іншими продуктами. Крім того, банківські продукти в певній мірі є абстрактними. Незамінність та специфічність банківського товару стає причиною високої ризикованості діяльності та, відповідно, загострення конкуренції в банківській системі.

Характер банківської конкуренції

Конкуренція в банківській системі є відносно новим явищем, проте характеризується високою інтенсивністю та

різноманіттям форм прояву.

Мобільність фінансового капіталу

У порівнянні з товарними ринками, фінансові потоки мають значну мобільність, оскільки на них не впливають географічні обмеження. Завдяки використанню електронних систем розрахунків грошові кошти за короткий проміжок часу переміщуються на будь-які відстані.

Розмаїття суб'єктів конкуренції

Суб'єктами конкуренції в банківській сфері є не тільки банки,

а й фінансово-кредитні небанківські інститути та не фінансові

організації.

Орієнтація на диференціацію банківського продукту

Конкуренція в банках в межах галузі набуває характеру видової, оскільки спектр послуг видозмінюється та диверсифікується

Багатогранна роль банків

Банки можуть виступати як посередники, покупці та продавці

в різних секторах ринку фінансових послуг.

Відсутність небанківських конкурентів

Послуги банків характеризується взаємозамінністю, проте не мають конкурентів серед небанківських суб'єктів господарювання. Отже, міжгалузева конкуренція можлива лише у формі переливу капіталу

Наближеність до центру створює конкурентні переваги банківській установі

Така закономірність спостерігається як на рівні світових фінансових центрів, так і на рівні країн та регіонів: більша частина банків та капіталу зосереджена у великих містах та розвинутих областях, оскільки це відкриває доступ до висококваліфікованого персоналу, нових технологій тощо.

Специфіка вихідних бар'єрів

На ринку банківських послуг відсутні певні вхідні бар'єри, характерні для підприємств товарного ринку (наприклад, патентування), але існують законодавчі та правові обмеження діяльності банків. Проте вхід на ринок нових суб'єктів не пов'язаний з витісненням старих.

Обмеження цінової конкуренції

Рівень цін на банківські послуги регулюється нормативами та постановами НБУ, тому конкуренція переважно має здійснюватись з допомогою нецінових методів конкуренції, реклами, управлінню якістю послуг.

Велика частка запозичених коштів в структурі банківського капіталу

Банки відзначаються високим рівнем залежності від своїх клієнтів, оскільки власні кошти складають лише невелику частку банківського капіталу

Взаємозв'язок з іншими сферами економіки

Останнім часом роль банків в економіці значно зросла в результаті регулюючої ролі банків на ринку фінансових послуг та незамінності грошей. Фінансово-кредитна сфера знаходиться у тісному взаємозв'язку з підприємництвом, населенням та сферою державних фінансів.

Обмеженість видів банківських послуг

Банківська діяльність характеризується невеликим спектром послуг, які надаються. Її не можна суміщати з торгівельною, виробничою або іншими видами діяльності. Внаслідок цього поле для конкуренції є відносно вузьким.

Жорсткий банківський нагляд

Діяльність банків реалізується під впливом постійного регулювання з боку органів банківського нагляду, що створює велику кількість вимог та нормативів, поглиблюючи конкуренцію.

Переважно олігополістичний характер конкуренції

Така форма конкуренції сприяє кооперуванню банків, створенню об'єднань та узгодженню стратегій між ними.

Велика роль іміджу та стабільності банку

Клієнти надають перевагу банкам, які є більш популярними та надійними. Ділові стосунки банку з клієнтами маю...

Другие файлы:

Глобальна конкурентоспроможність національної економіки
Конкурентоспроможність як макроекономічна категорія. Конкурентоспроможність національної економіки, вивчення системи її чинників і показників. Аналіз...

Формування прибутку комерційного банку
Види та значення прибутку комерційного банку. Оцінка показників ефективності та прибутковості КБ. Шляхи підвищення прибутковості банку. Вплив НБУ на п...

Облік власного капіталу банку
Поняття, склад і оцінка капіталу банку. Порядок обліку емісійних різниць. Облік розрахунків з акціонерами банку та субординованого боргу банку та інши...

Підвищення конкурентоспроможності банку на ринку банківських послуг (на матеріалах АКБ "Приватбанк")
Особливості банку, як суб’єкта ринку. Теоретичні основи конкурентоспроможності банку та аналіз факторів, які на неї впливають. Методика оцінки конкуре...

Підходи до визначення необхідного та достатнього обсягу прибутку банку
Фінансовий план як основа прогнозування прибутку банку. Етапи процесу планування. Планування та розрахунок структури активних і пасивних операцій банк...