Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Астрономия

Роль учителя в підготовці до кооперативного навчання

Тип: реферат
Категория: Астрономия
Скачать
Купить
РОЛЬ УЧИТЕЛЯ В ПІДГОТОВЦІ ДО КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ1. МетаГрупові уроки завжди мають дві мети: спочатку треба визначити академічний рівень знань і виховну мету; визначити взаємовідносини, потребу вироблення певних умінь і розвитку мислення. Друга мета, виховна,— спілкування.2. Визначення кількості учнів у групіКількість учнів у групі впливає на досягнення мети. Вирішуючи це питання, враховуйте такі фактори:а) радимо починати парами або з трійки, в яких мусить працювати кожен;б) заняття, які вимагають ширших умінь і спеціалізацій, краще організовувати в більших групах (три-чотири особи);в) чим більша група, тим більше вимог до взаємин учасників групи;г) часто завдання саме вимагає певної кількості учнів у групі;д) кількість людей у групі залежить також від часу: короткий час — менша група і менший обсяг завдань.3. Склад групиЩоб досягти мети, важливо правильно організувати групи. Враховуйте такі обставини:а) диференційовані групи переважно кращі. Бажано включати в одну групу і слабших, і кращих учнів;б) створені вчителем групи набагато кращі. Вчитель може виробити специфічні умови для учнів, які не вміють працювати з іншими або роблять це з труднощами;в) учні повинні разом працювати в групі до завершення завдання. Навіть якщо з'являються проблеми, групи не можна розбивати, бо учні ніколи не навчаться, як вирішувати проблеми. Групи, які мають труднощі, потребують більше уваги й допомоги вчителя, але краще, коли вони самі подолають ці труднощі.4. Підготовка класуПеред заняттям разом розмістити парти таким чином, щоб учні сиділи один навпроти іншого і між групами був перехід, це полегшить можливість співпраці. Бажано виробити систему, щоб учні швидко й тихенько організувалися в групи.5. Підготовка матеріалівДруга частина1. Пояснити, якими повинні бути взаємини між учнямиУчні краще працюватимуть, коли знатимуть, що успіх залежить від того, як кожний виконає свої обов'язки. Вони мають одну спільну мету та несуть взаємну відповідальність. Кожен знає, що повинен робити. Діляться матеріалами.Мета всього класу — разом одночасно завершити роботу в групах.2. З'ясувати, які знання вимагаютьсяПояснити, як треба моделювати дослідження. Обговорити з учнями важливість поєднання матеріалу з минулим, теперішнім і майбутнім. Перевірити, чи всі зрозуміли завдання.3. Пояснити критерії успіхуУчні разом з учителем можуть виробити критерії оцінювання, потрібні для доброї оцінки дослідницької роботи:а) закінчити вчасно — необхідно зазначити тривалість роботи (ЗО хв.);б) вказати на правильну відповідь;в) задати певну кількість ідей, наприклад п'ять ідей, які підтримують думку групи;г) виховна мета — підкреслити необхідність позитивного ставлення в групі один до одного (навести приклади).4. Організувати індивідуальну відповідальність кожного в групіКожен мусить самостійно виконати певні завдання. Учні тоді знають, що треба робити кожному; можна вимагати відповіді, присвоїти кожному члену групи номер. Заповнити форму самооцінки та зазначити, хто що зробив у групі.5. Пояснити, що треба дотримуватися певного правопорядку, вислухати всіх, підбадьорити один одного, чергувати в дискусіїПояснити, як треба поводитися одному з одним. Треба допомогти учням зрозуміти, чому вміння спілкуватися таке важливе та як саме його слід застосовувати. Таким чином виробляються соціальні вміння спілкування.Груповий метод, або кооперативне навчання,—це спосіб спільного вирішення проблем.Існує п'ять складових кооперативного навчання (групового методу), які стають знаряддям при вирішенні завдань цього методу.1. Позитивне взаємовідношенняУчні працюють разом у групі. Вся група має одну мету. Всі мусять разом досягти мети, покладаючись один на одного.2. Індивідуальна відповідальність Кожен мусить допомогти іншим досягти мети.3. Взаємне спілкуванняКожен член групи мусить з повагою вислухати інших.4. Комунікативні вмінняУ кожного учня важливо виробити вміння слухати інших, допомагати, з'ясовувати, перевіряти, розуміти, розпитувати. Ці вміння допомагають розв'язувати конфлікти та вирішувати проблеми, посилюють комунікабельність, довір'я, вчать керувати.5. Поступове вироблення вмінь, процедуванняСпільне вирішення того, як можна поліпшити процес кооперативного навчання.Завдання вчителя в кооперативному навчанні1. Підготувати навчальні матеріали та виробити підходи до навчання.2. Коротко викласти основний зміст уроку.3. Створити та організувати групи.4. Ознайомити учнів з тим, як потрібно працювати в групі.5. Пояснити правила поведінки в групі:• що вимагається від учнів;• повага один до одного;• толерантність до іншої думки;• уміння слухати один одного;• навести приклад робочої атмосфери в класі.6. Дати вказівки, слідкувати за тим, чи всі члени груп виконують свої обов'язки.7. Слухати дискусії, ста...
Другие файлы:

Інтерактивні технології навчання
Створення психологічного клімату. Активні методи навчання. Парадоксальна розповідь. Бліц-інтерв`ю. Інтерактивні технології навчання: колективно-групов...

Роль Международного Кооперативного Альянса в развитии международного кооперативного движения
Предпосылки и история создания Международного Кооперативного Альянса. Основные этапы создания МКА, совершенствование его кооперативных принципов. Опре...

Особливості педагогічної діяльності учителя трудового навчання
Роль учителя у навчальному процесі. Система підготовки й підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання. Види навчально-методичної літератури для...

Адаптація дітей до навчання
Навчання у школі як один з найважливіших періодів у житті дитини. Адаптація дитини до шкільного навчання. Аналіз психолого-педагогічної літератури. Не...

Позаурочна робота з трудового навчання та її роль у трудовій підготовці молодших школярів
Суть, мета та завдання позаурочної роботи з трудового навчання, її місце та значення в сучасній школі, принципи та форми організації. Основні види тру...