ТЕОРЕТИЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ ПОДАТКОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
ТЕМА 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ ПОДАТКОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ПЛАН.1.Поняття податк мен та його основні складові2.Організація податк мен2.1.органи управління в сфері податк мен2.2.правове регламен-тування діяльності податк органів2.3.структура ДПА та її функції2.4.права ДПА2.5.відповідальність платників податківУПРАВЛІННЯ - це сукупність прийомів та методів цілеспрямованого впливу на об’єкт з метою досягнення певного результату.ОБ’ЄКТОМ впливу в сфері податк діяльності є відносини з приводу розподілу вартості ВНП, а РЕЗУЛЬТАТОМ має бути з одного боку - формування централізованого грошового фонду держави, а з іншого - створення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності.ПОДАТКОВИЙ МЕНЕДЖ-МЕНТ – сукупність прийомів та методів з приводу розподілу ВНП = централізований фонд держави + сприятливі умови господарювання.Податковий мен-т включає такі складові :Законодавча діяльність ;Планування податків ;Контроль за вірністю нарахування і своєчасністю сплати податківта 2) – стратегічне управління; 3)- тактичне.– В свою чергу контроль податк органів має такі складові :а) Облік платників податків ;б) Контроль за своєчасністю перерахуквання податків в належних сумах ;в) Проведення камеральних, документальних та тематичних перевірок дотримання податк законодавства.2.1.органи управління в сфері податк менОрганамми управління є : ВР, Апарат Президента – загальне керівництво; ВР – розгляд і затвердження податк законодавства; розгляд і затвердження бюджету ( де складова – податки); розгляд і затвердження звітів про діяльність податк органів; виконання бюджету. Апарат Президента – видання указів з питань оподаткування.Державна Податкова Служба( далі - ДПС) Фін органи( мінфін, фін управління, відділи) – планування податківЮ звіти про виконання доходної частини бюджету.Державтоінспекції – контроль за сплатою податку з власників тр-них засобів;Митні органи – контроль за вірністю обчислення і своєчасністю перерахування митаНотаріат( держ мито), казначейство( касове виконання бюджету), КМ, Держадміністрації, ЖЕКи( податок на собак) і т.д. 2.2.правове регламентування діяльності податк органівПравове регламентування складає основу податк діяльності. Основними правовими документами, якими керуються податк органи в цій роботі є:Закони України; Укази Президента;Інструкції ДПА;Роз’яснювальні листи ДПА.Закони є відправною точкою, але недостатньою для організації діяльності податк органів. Вони тільки визначають основні принципи + основні елементи системи оподаткування, тобто – платники, ставки, пільги, ою’єкти і т.д., але потрібні більш докладні документи – Інструкції.Окрім інструкцій використовуються також роз’яснюва-льні листи, але їх існування свідчить про низький рівень підготовки законів та інструкцій.2.3.структура ДПА та її функціїПодаткова служба в У. Створена у 1990 році( закон), вона включала три рівні: 1) ДПІ;2) Податк інспекції в областях, + київ + севастополь;3) ДПІ міст/районів/районів міст.1996 рік – Указ Президента – на базі ДПІ створені ДПА (теж три рівні).1998 рік – на базі низових ДПа створені ДПІ.Завданнями органі ДПС є :Здійснення контролю за дотримання податк законодавства;Внесення пропозицій щодо вдосконалення податк законодавства;Прийняття у відповідних випадках нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування.Формування та ведення державного Реєстру фіз осіб – платників податків + Єдиного банку даних про платників податків – юр осіб.Запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним Законом до компетенції податк міліції.Структура і завдання ДПІ міст/районів/районів міст :Управління непрямих податків;Управління організації документальних перевірок юр осібУправління оподаткування фіз осібУправління прямих податківУправління роботи з платниками податківФункції ДПІ низової ланки :забезпечення обліку платників податків;контроль за своєчасністю подання податк документівздійснення контролю за валютними операціямиконтроль за дотримання встановленого порядку розрахунків із споживачами з використанням ЕККАоблік векселів на сплату податківзабезпечення використання та своєчасне стягнення фін санкційаналіз причин та оцінка даних про факти порушень податк законодавстваперевірка фактів приховвання і заниження сум податківпередання відповідним правоохоронним органам матеріалів по кримінальних порушенняхпроведення роботи , пов’язаної з виявленням, обліком та оцінкою безгосподарного майна та майна, що перейшло у власність державирозгляд звернень та скарг громадян з питань оподаткуванняподання відповід...