Гра Перший мільйон
Міністерство освіти та науки УкраїниЗакарпатський Державний УніверситетФакультет інформатикиКафедра загальної інформатики та математичного моделюванняРеєстраційний №________Дата___________________Курсова роботаЗ основ програмуванняТема: Гра “Перший мільйон”Рекомендовано до захисту“___”_____________2005р.Робота захищена“___”_____________2005р.з оцінкою_______________________Підписи членів комісіїСтудента 2-го курсузаочного відділенняІсака І.І.Науковий керівник:викл. Дробнич О.В.Ужгород2005ЗмістВступ……………………………………………………….31.Постановка задачі...……………………………………42.Вибір методу розв’язку та структура бази даних.....63.Опис алгоритму розв’язку……………………………74. Опис основних функцій програми………………….95.Лістинг програми…………………………………….11Висновки………………………………………………...29Список використаної літератури…………………….30Додаток…………………………………………………..31Вступ. Декілька років тому двоє британських журналістів вигадали нову телевізійну гру, відому тепер у всьому світі як "WHO WANTS TO BE A MILLIONAIRE?" - "ХТО ХОЧЕ СТАТИ МІЛЬЙОНЕРОМ?".З'явившись у ефірі у вересні 1998 року на каналі ITV, ця гра одразу стала сенсацією британського телебачення, потім приголомшила Америку, а нині ліцензію на показ шоу продано вже понад 52 країнам світу.Задум авторів програми полягав у тому, щоб учасник, подолавши всі інтелектуальні перешкоди, мав шанс виграти неймовірно привабливий приз. Якщо гравець правильно відповідає на 15 запитань, то в результаті отримує чек на 1.000.000. Сенс гри полягає у тому, що гравцеві доводиться задіяти весь свій розумовий потенціал.На кожне запитання є чотири варіанти відповіді, але правильний - тільки один. Вибір правильного варіанта - і є суттю гри.Запитання поділяються на кілька рівнів складності: перші п'ять, як правило, досить прості, п'ять наступних вимагають уже не тільки кмітливості, а й ґрунтовних знань, а останні п'ять - найскладніші. Утім, гравець має право скористатися трьома підказками - "50/50" (комп'ютер знімає дві неправильні відповіді), "Допомога залу" (гравець може звернутися по допомогу до глядачів у студії), "Допомога друга" (можна подзвонити другові й порадитися з ним). Проте в кожному разі без грошей ніхто не залишається, а розмір суми прямо залежить від інтелектуального рівня гравця. Правила гри дуже прості, і дозволяють гравцеві у будь-який момент часу забрати виграну суму грошей.Тому написавши комп’ютерну гру “Перший мільйон”, ми зможемо надати кожному бажаючому можливість відчути себе гравцем популярної телевізійної гри.Постановка задачі.Мета даної курсової роботи – написати на одній з мов програмування гру “Перший мільйон”. Задача полягає в тому, що алгоритм програми повинен відповідати правилам телевізійної гри “Перший мільйон”. Тобто вона повинна містити такі основні компоненти: питання та чотири варіанти відповіді на нього, три підсказки (50/50, допомога залу, дзвінок другу). За кожну правильну відповідь учасник отримує право на певний грошовий приз. Рівень складності запитань поступово наростає, зате кожне наступне "коштує" більше, ніж попереднє, і задається воно тільки після одержання правильної відповіді на попереднє. Таким чином, розмір призу наростає від ста до 1 мільйона гривень.У ході гри гравець має право на 3 підказки: "50/50" (комп'ютер знімає дві хибні відповіді), "Допомога залу" (гравець може звернутися по допомогу до глядачів у студії), "Допомога друга" (можна зателефонувати другові й порадитися з ним). Кожну з трьох підказок гравець має право використати лише один раз. Ці підказки він може використати в будь-якій послідовності і на будь-якому етапі гри, відповідаючи на різні запитання чи на одне й те ж будь-якого рівня складності. Використання підказок ніяк не впливає на розмір належного грошового призу.Якщо гравець сумнівається, чи зможе правильно відповісти на запитання, програма повинна дозволити йому відмовитися від подальшої участі у грі, перед тим як він зробить свій вибір і одержати приз, який відповідає вартості останнього запитання, на яке гравець відповів.У випадку, якщо гравець дасть неправильну відповідь на запитання в діапазоні 1-5, він вибуває з гри без призу. Якщо це станеться у проміжку 6-10, він одержить приз, який відповідає 5-му запитанню, якщо ж він дістався до діапазону 11-15, то в разі невдалої відповіді на котресь із запитань він "відкочується" лише до 10-го рівня, тобто він вибуває з гри, одержавши приз за 10-е запитання.Зважаючи на те, що програма – лише аналог телевізійної гри, а гравець тільки один, у програмі буде відсутній відбірковий тур, буде тільки основний етап. Так як реального залу та друга, якому можна зателефонувати, у комп’ютерному варіанті гри не існує, роль залу та друга, якому телефонуємо, буде виконувати програма.Вибір методу розв’язку.