Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Астрономия

Структура уроку основний зміст і методи роботи

Тип: реферат
Категория: Астрономия
Скачать
Купить
Структура уроку, основний зміст і методи роботи.1. Вчитель. Сьогодні ми вивчимо рослини, що є "чемпіонами" по своєму зросту. Серед цієї групи рослин є гіганти та довгожителі. Вони мають важливе значення для людини, без них немислиме життя тварин. Ми помандруємо по планеті і вияснимо де ростуть ці рослини. (Запис теми уроку на дошці і в зошити).2. До відділу Голонасінних ми відносимо 4 класи (запис на дошці схеми і в зошити).Клас Саговники—це деревовидні рослини, стовбури яких циліндричні чи бульбовидні, нерозгалужені. Листки великі папоротеподібні, перисті, розміщені пучком на верхівці стовбура. Дводомні рослини. Відомі мільйони років. Поширені в тропіках і субтропіках. (Розгляд мал. 26 на с. 63 підручника).Клас Гнетові — це кущі, ліани, рідко дерева. Листки супротивні, цільнокраї.До даного класу відносимо гнети, ефедру та вельвічію. У вельвічії невеликий стовбур від якого відростають всього два листки. Вони живуть все життя рослини не відпадаючи. Наростають основами, а верхівки вітер роздирає на смужки. (Розгляд мал. 26 на с. 63 підручника).Сьогодні ми більшу увагу акцентуємо на розгляді класів Хвойних та Гінкгових. Отже (запис на дошці):3. Урок ми проведемо у вигляді конференції. На конференцію запрошені хіміки, ботаніки, екологи, лісники, інженери - технологи, лікарі, фармацевти, географи. А вчитель буде у ролі гіда нашої подорожі. На столах є питання нашої Іконференції. До нас завітав доцент кафедри ботаніки Тернопільського ріедуніверситету. Він розповість нам про особливості будови хвойних. Учень 1. До класу Хвойних належить 560 видів. За своїм значенням вони займають друге місце після покритонасінних. За зовнішнім виглядом це дерева і кущі. Серед хвойних є пігмеї — до 1 м заввишки та гіганти, як наприклад, секвойя — 26 м в обхваті. Майже всі хвойні вічнозелені. З приводу того, чому хвойні дерева не скидають на зиму своє вбрання є легенда. : Було це під осінь, давним-давно. Пташки відлітали у вирій, шукаючи тепла, зелені та поживи. Одна пташка скалічила собі крильце. Вона не змогла відлетіти із своїми товаришами і залишилася одна. Наступила зима.“Найкраще мені буде в лісі, — подумала пташка. — Дерева допоможуть заховатися від негоди. Адже у них є листя". Спершу вона звернулася до берези за допомогою. Але вона відмовила їй. | Просила пташка і у дуба, і у ліщини, але ніхто не хотів зарадити їй у біді. І тоді почувся голос молодої ялинки, яка запропонувала затишне місце між своїми гілками. Смерека захистила пташину від північних вітрів, а ялівець дав їй свої ягоди.Одного дня подув північний вітер і заморозив всі дерева. Стали вони сумні, втратили свої листочки."Чи можу я заморозити листя всіх дерев?"—спитав вітер у Мороза."Ні,—відповів зимовий цар.—З дерев, що дали бідній пташині притулок, не можна листя забирати".І з того часу з ялини, смереки і сосни не опадає листя. Ці дерева стоять вічнозеленими, захищаючи тварин від негоди.4. Вчитель. А зараз ми спробуємо вивчити біологічні особливості хвої та шишок хвойних. (Виконання лабораторної роботи за інструктивною карткою).Лабораторна робота №8. Будова хвої і шишокІнструктивна картка.1. Розгляньте пагони сосни і ялини. Порівняйте їх.2. Розгляньте хвою. Визначіть її форму, розміщення на стеблі, виміряйте довжину і зверніть увагу на забарвлення.3. Розгляньте під мікроскопом хвою.4. Користуючись лупою, розгляньте пилкові мішечки та пилок на чоловічих шишках.5. Розгляньте зовнішній вигляд жіночих шишок. Яка їх форма, розміри, забарвлення?6. Всі дані занесіть у таблицю.7. Зробіть висновок.5. Вчитель. У Північній Америці, в СЕНА, в Каліфорнії росте дерево—гігант — секвойя. Професор-еколог завітав до нас із Каліфорнійського університету і розповість про це дерево.Учень 2. Секвойя належить до родини Таксодієвих. (Показ кадру із діафільму "Дивовижні рослини".)Боротьба точилася між корінним населенням Америки — індійськими племенами, та білими завойовниками.У боротьбі з білими загинув вождь ірокезів Секва. Він винайшов для свого народу писемність, він дбав про освіту індійців. На честь безстрашного вождя Секви індійці назвали своє дерево - велет—секвойя. Але завойовники не хотіли миритися із тим, що найбільше дерево названо в честь індійського вождя і тому надумали його перейменувати. Спочатку нарекли це дерево каліфорнійською сосною, згодом — мамонтовим деревом, велінгтонією, на честь англійського воєначальника Велінгтона, а потім назвали вашингтонією, на честь першого президента США Вашингтона.Гігантські стовбури секвойї іноді досягають 25 м в обхваті. Вага такого стовбура перевищує 1 тис. тонн. Щоб перевезти цей вантаж необхідно 60 залізничних вагонів.На одній із міжнародних виставок американці демонстрували поперечний зріз пенька секвойї. На ньому розмістився рояль з невеликим оркестром і ще танцювало 16 пар.В одному стовбурі секвойї спритний бізнесмен влаштував ресторан, де водночас вміщувалося до півсотні відвідувачів.Поблизу Сан-Франциско у стовбурі велетенської секвойї прорубано своєрідні ворота, через які проходить автодорога. Проїхати через неї охочих не бракує.Секвойї довгожителі, їхній вік досягає 6 тис. років. Вони ростуть дуже швидко. 1 рік розміри дерева збільшуються в десять разів.6. Вчитель. Інженер деревообробної промисловості підготував нам рзповідь про якість деревини секвойї. Учень 3. О, це чудо-дерево. Воно має червону деревину, тому це дерево називається червоним. Деревина секвойї значно міцніша за деревину дуба і за своєю легкістю нагадує деревину осики чи липи. Деревина не гниє у землі і воді, добре піддається обробці, гарно полірується.Кора у секвойї товста, сягає 50 см. Вона дуже пориста і легка, набирає багато юги, що надійно захищає дерево від пожеж.Дерево стійке проти шкідників. Ні жуки, ні інші комахи не наважуються наблизитися до секвойї. Навіть гриби, що легко псують деревину, безсилі. Іиявилось, що це дерево стійке завдяки фітонцидам. Ось таке воно диво - дерево.7. Вчитель. Із Греції до нас прибув фольклорист, що збирає усну народну Ірчість свого народу.Учень 4. Давня грецька легенда розповідає, що Бог холодних північних вітрів Борей закохався у німфу Пітіс. Він невідступне слідував за дівчиною, розвіваючи її довгі світлі коси. Ось-ось підніме красуню і понесе в далекі сніжні краї. Перелякалася Пітіс, забігла до старенького Пана -лісовика і стала благати про допомогу. Укрив її Пан зеленими шатами, а сам пішов ліси доглядати. Аж ось цналетів Борей, став хитати дерева, шукати поміж ними Пітіс. Але міцно тримала Ієні шати красуня - німфа. Дерев'яніло від холоду її тендітне тіло. Там застигла Іна навіки із зеленими шатами на золотистому тілі - стовбурі, сльози нещасної івчини впали на кору, перетворившись на прозору смолу: в ній — сум за втраченою молодістю, вродою і коханням.Ви напевне здогадалися, що Пітіс лісовик перетворив у сосну. Тому не [дають голон...
Другие файлы:

Умови ефективності підготовки вчителя до сучасного уроку
Критерії та основні фактори, що визначають і впливають на ефективність уроку, сучасні тенденції та розробки щодо позаурочної роботи педагога. Зростанн...

Теоретико-методологічне дослідження здійснення кадрової політики в державному секторі економіки
Методологія системи управління кадрами. Структура та основний зміст роботи кадрових служб, їх права і відповідальність. Організація планування індивід...

Шляхи удосконалення сучасного уроку
Пошуки шляхів вдосконалення шкільного уроку. Реалізація ведучих функцій навчання: виховна, освітня і розвиваюча на основі ідеї педагогіки співпраці за...

Форми і методи навчальної роботи. Лабораторно-практичні заняття з тваринництва
Розробка календарно-тематичного плану на тему "Технологія догляду за тваринами". Форми і методи навчальної роботи. Ознайомлення з основами виробництва...

Система позакласної виховної роботи Гімназії ім. В.Т. Сенатора Смілянського району Черкаської області
Основні завдання позакласної виховної роботи, її місце та роль в формуванні особистості школяра. Зміст, організація, форми та методи позакласної вихов...