Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Астрономия

Гігієнічна оцінка навчально виховного процесу в школі

Тип: реферат
Категория: Астрономия
Скачать
Купить
ТЕМА: ГІГІЄНІЧНА ОЦІНКА НАВЧАЛЬНО—ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ. МЕТА РОБОТИ: Оволодіти методикою складання та гігієнічної оцінки режиму дня і розкладу занять для школярів різного віку, основними принципами гігієнічної оцінки шкільних підручників. ПИТАННЯ ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ: 1. Гігієна дітей та підлітків як наука та її місце у структурі сучасних гігієнічних досліджень. 2. Гігієнічні вимоги до організації навчально—виховної роботи у загальноосвітніх школах. 3. Гігієнічні принципи складання режиму дня учнів. 4. Гігієнічні вимоги до навчальних посібників для дітей шкільного віку. 5. Гігієнічні вимоги до розкладу занять у школі та методика його оцінки. 6. Зрушення у стані здоров'я і захворювання, що можуть бути зумовлені впливом умов навчання та організації навчально—виховної роботи, що не відповідають гігієнічним вимогам. ЗАВДАННЯ: 1. Скласти режим дня для школярів різного віку за даними ситуаційної задачі. 2. Дати гігієнічну оцінку розкладу занять у школі (за ситуаційною задачею).
  • Оволодіти методикою гігієнічної оцінки шкільних підручників.
  • ЛІТЕРАТУРА: 1. Габович Р.Д., Шахбазян Г.Х., Познанский С.С. Гигиена. — К.: Вища школа. 1983. — С. 248—252.2. Покровский В.А. Гигиена. — М.: Медицина, 1979, — С.333—352, 359—363. 3. Общая гигиена // Румянцев Г.И., Воронцов М.П., Гончарук Е.Г. и др. — М.: Медицина, 1990. — С.325—342.4. Минх А.А. Методы гигиенических исследований. — М., Медицина, 1971. — С. 518—523.5. Руководство к лабораторным занятиям по гигиене // Под ред. Ю.П. Пивоварова. — М.: Медицина, 1983. — С. 186—199.6. Гигиена детей и подростков // Под ред. В.Н.Кардашенко. — М.: Медицина, 1988. — С. 77—114.7. I.В.Сергета Практичні навички з загальної гігієни. — Вінниця, 1997. 96 с.8. Даценко І.І., Габович Р.Д. Основи загальної і тропічної гігієни. К.: Здоров’я, 1995. — С. 375 —383.МЕТОДИКА ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИВ ході практичного заняття студенти оволодівають методикою складання та гігієнічної оцінки режиму дня і розкладу занять для школярів різного віку, методикою гігієнічної оцінки шкільних підручників тощо.Під час складання режиму дня кожний студент отримує у викладача ситуаційну задачу, в якій ураховується вік та стан здоров’я учня, соціальні умови його життя та ступінь участі у шкільній та позашкільній діяльності.Гігієнічну оцінку розкладу уроків студенти здійснюють за даними запропонованої ситуаційної задачі з використанням рангової шкали складності шкільних предметів.Методика передбачає побудову кривої навчального навантаження як за день, так і за тиждень та її порівняння з фізіологічною кривою працездатності.Для проведення гігієнічної оцінки навчальних посібників студенти отримують у викладача шкільний підручник і відповідно до схеми, що представлена вище, здійснюють його санітарну експертизу. Методика гігієнічної оцінки режиму дня, розкладу занять та урокуЗ метою гігієнічної оцінки режиму дня дітей і підлітків використовують методи анкетування, інтерв’ювання та хронометражних спостережень.В ході досліджень необхідно отримати інформацію про наявність та тривалість у режимі дня основних режимних елементів (сон, навчальна діяльність у школі, режим харчування, відпочинок з перебуванням на свіжому повітрі, підготовка домашніх завдань, виконання домашніх обов’язків, вільний час), правильність та доцільність їх взаєморозташування, відповідність стану здоров’я, віково—статевим, анатомо—фізіологічним і функціональним особливостям організму та індивідуальним схильностям дитини.У ході складання режиму дня необхідно указати початок і кінець кожного елементу впродовж всієї доби від пробудження до сну. Наприклад:Режим дня для учня 3—го класу, 9 років, що займається у музикальній студії протягом 2 годинПідйом — 7.30Ранкова гімнастика — 7.30—7.45Туалет — 7.45— 8.00Сніданок — 8.00 — 8.15Дорога до школи — 8.15 — 8.30Заняття у школі — 8.30 — 12.30Дорога додому — 12.30 .12.45Обід — 13.00 — 13.30Відпочинок на свіжому повітрі — 13.30 — 14.30Підготовка домашнього завдання — 14.30 — 15.30Відпочинок на свіжому повітрі — 15.30 — 16.30Полуденок — 16.30 — 17.00Заняття в музичній школі — 17.00 — 19.00Вечеря — 19.00 — 19.30Робота по дому — 19.30 — 20.00Відпочинок перед сном — 20.00 21.00Сон — 21.00 — 7.30Гігієнічна оцінка організації навчального процесу у школі передбачає вивчення навчального розпорядку, розкладу занять та організації уроку.Контроль за навчальним розпорядком пов’язаний з визначенням часу занять у школі, тривалості уроків, перерв між ними та змінами, відповідності кількості уроків протягом року та тижня навчальному плану.Основними елементами санітарно—гігієнічного нагляду за розкладом занять є визначення відповідності розподілу та чергування предметів впродовж навчального дня і навчального тижня стану здоров’я та морфофункціональним можливостям організму дітей і підлітків, урахування особливостей фізіологічної кривої працездатності учнів, вивчення ступеня складності предметів та характеру їх взаєморозташування (наявнiсть здвоєних урокiв, розміщення поряд урокiв з предметів, подібних за змiстом або за видом дiяльностi, наприклад, рiдна мова та iноземна мова, алгебра та геометрiя i т.д.). Для визначення ступеня складності уроків використовують методику групування предметів за ступенем важкості (1 група: математика, іноземна мова; 2 група — хімія, фізика; 3 група — рідна мова, історія, географія; 4 група — природознавство, література; 5 група — фізична культура, музика, праця) або рангову шкалу складності шкільних предметів (математика — 11 балів; іноземна мова — 10; фізика, хімія — 9; історія — 8; рідна мова, література — 7; природознавство, географія — 6; фізична к...
    Другие файлы:

    Наукові основи організації виховного процесу в сучасній загальноосвітній школі
    Поняття та сутність виховання. Цілі та завдання виховного процесу в сучасній школі. Основні риси менеджменту освіти. Організаційно-педагогічні умови,...

    Організація навчально-виховного процесу та педагогічна думка у другій половині XVII—XVIII століття
    Особливості основних змін в педагогічній науці України XVII -XVIII ст. - поступовий відхід від середньовічних канонів, посилення світського начала, сп...

    Реалізація компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі професійної школи
    Підвищення якості навчально-виховного процесу у професійній школі, використання компетентнісного підходу у підготовці учнів. Роль особистості і потенц...

    Адаптація молодших школярів до навчально-виховного процесу
    Процес адаптації молодших школярів до навчально-виховного процесу: проблеми і особливості. Залежність рівня адаптації від різноманітних факторів. Псих...

    Гігієнічна характеристика трудового процесу
    Гігієнічна оцінка факторів формування умов праці лікарів-гігієністів. Рекомендації щодо поліпшення умов праці та підвищення ефективності державного са...