Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Астрономия

Буддизм Його витоки і догмати

Тип: реферат
Категория: Астрономия
Скачать
Купить
Прикарпатський університет ім. СтефаникаР Е Ф Е РА ТНА ТЕМУ:БУДДИЗМ. ЙОГО ВИТОКИ І ДОГМАТИВиконав: ст. І курсу гр. М-11Галушко МихайлоПланI. Витоки буддизму II. Догмати буддизму 1. Картина світу очима послідовників буддизму 2. Вчення про душу в буддизмі 3. Ставлення до земного життя будистів 4. Шлях до порятунку через основні правила будизмуIII. Мораль релігійного напрямку – буддизму IY. Особистість засновника даної духовної течіїI. ВИТОКИБуддизм виник на території Індостану в YI в. до н. е. Надалі він завоював мільйони послідовників у країнах Азії, але на території Індостану утратив свої позиції і фактично зник. Виникнення буддизму пов'язується з життям і проповідуванням Сиддхартхи Гаутами Будди. Знаменита бенареська проповідь Будди вважається найфундаментальнішим релігійним документом буддизму. Виникнення буддизму було пов'язане з появою ряду творів, що увійшли згодом до складу канонічного зводу буддизму - Типитаки; це слово позначає на мові пали "три сосуди" (точніше три кошики). Типитаку було кодифіковано близько III ст. Тексти Типитаки розділено на три частини - питаки: Виная-питака, Суттапитака й Абхидхармапитака. Виная-питака присвячена переважно правилам поведінки ченців і порядкам у чернечих общинах. Центральну і найбільшу частину Типитаки складає Сутта-Нипата. Вона містить величезну кількість оповідань про окремі епізоди життя Будди і його висловів. У третьому "кошику" – Абхидхармапитака - містяться головним чином проповіді і повчання на етичні й абстрактно-філософські теми. У буддизмі існують декілька напрямків, що називаються махаяною- "широкою колісницею", хинаяною-"вузькою колісницею"(або тхеравадою - "щирим навчанням") і варджаяною - "діамантовою колісницею ". II. ДОГМАТИКартина світуВсесвіт у буддійській догматиці має багатошарову будову. Можна нарахувати десятки небес, що згадуються в різних канонічних і неканонічних творах хинаяни і махаяни. Усього існують , по уявленнях цієї космології, 31 сфера буття, розташовані одна над іншою, знизу нагору по ступеню своєї піднесеності й одухотвореності. Вони діляться на три розряди: кармолока, рупалока й арупалока. У кармалоку входять 11 ступенів або рівнів свідомості. Це нижча сфера буття. Тут цілком діє карма. Це повністю тілесна матеріальна сфера буття, лише на вищих своїх рівнях починає переходити в більш піднесені стадії. Рівні з 12-го по 27-й відносяться до більш високої сфери спостереження - рупалоке. Тут уже дійсно не пряме грубе спостереження, а уява, але воно ще пов'язане з тілесним світом, із формами речей. І нарешті, останній рівень –арупалока - відірваний від форми і від тілесного матеріального начала. Те, як виглядає почуттєвий світ у буддизмі, наочно показує картина релігійного змісту , так звана "санса- риин-хурде" , тобто "колесо сансари". На традиційному зображенні величезний страшний дух-мангус, слуга владики смерті, тримає в зубах і пазурах велике коло, що символізує сансару. У центрі кола - невеличке кругле поле, у якому сплелись тіла змії, півня і свині. Це символи тих сил, що викликають неминучі страждання: злість, хтивість і неуцтво. Навколо ценрального поля розташовані п'ять секторів, що відповідають можливим у сансарі формам переродження. При цьому пекло розміщується завжди насподі, а світи людей і небожителів - у верхній частині кола. Правий верхній сектор зайнятий світом людей. По нижньому краю цього сектора розташовані фігури, що символізують людські страждання: жінка, що родить, старець, мрець і хворий. Зліва вгорі такої ж розміру сектор займають тенгрії, що знаходяться одна за одною, що у вічній ворожнечі одна з іншою , і кидають списи і стріли одна в одну. Справа і зліва розташовані сектори тварин і "биритів". Тварини терзають одне одного, сильні пожирають слабких. Страждання биритів полягають в безупинному голоді. Земний суд, земні катування і страти знайшли відбиток у нижньому секторі кола. Посеред на престолі сидить самий владика смерті і пекла - Эрлік-хан (санкритске -Яма). "Сансариїн-хурде" роз'яснює і самий процес непорушного закону переродження в його буддійському розумінні. 12 нидан охоплюють тритакою одне за одним життя, причому етапи, на котрі цей процес буття розпадається, символічно зображені на твердо встановлених для кожного з них малюнках. Малюнки, що символізують нидани, розташовані по широкому ободі, що охоплює зовні основне коло колеса. Минуле життя подане 2-ма ниданами. Перша зображується у вигляді сліпої жінки, що не знає, куди вона йде. Це - символ "затьмареності" (авидья), констатація факту залежності від пристрастей, прагнення до життя, наявність тієї помилки розуму, котра робить неминучим нове переродження. Друга нидана символізується зображенням гончара за виготовленням посуду. Це - "учинене"(сансара або карма). Дійсна (дана) життя передана 8-ма ниданами. 1-ая нидана - мавпа, що рве плоди з дерева, - символ "свідомості" (виджняна), вірніше, лише першого моменту нового життя, що, відповідно до буддійських уявлень, починається з пробудж...
Другие файлы:

Буддизм, особенности философии
Буддизм - религиозно-философское учение. Ранние формы буддизма. Этико-практическая направленность. Внутренние техники, воздействующие на ум и сердце....

Буддизм Його суть і різновиди

Возникновение религий. Буддизм
Возникновение и этапы истории развития религии. Локальные религии и религиозные системы: зараостризм и буддизм. Основные положения учения буддизм. Буд...

Католицизм. Його основні догмати
Основні доктрини католицизму. Католицизм, як напрям в християнській релігії. Поширення католицизму у світі. Католицький культ. Історія розвитку католи...

Витоки промисловості Донбасу
Відкриття покладів кам'яного вугілля на початку 20-х рр. ХVІІІ століття Г. Капустіним. Витоки промисловості краю сягають глибокої давнини - в кам'яну...