Леон
Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Музыка
Леон

Французький шансон

Тип: реферат
Категория: Музыка
Шансон як жанр вокальної музики. Шансон у стилістиці співаків французьких кабаре в кінці XIX століття. Едіт Піаф під час Другої світової війни. Пам'ятник Едіт Піаф, встановлений на площі Піаф в Парижі. Найвідоміші пісні співачки. Дитинство Мірей Матьє.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Французький шансон

Вступ

Напевно кожна людина мріє за своє життя облетіти всю земну кулю, побувати в найвіддаленіших куточках Землі та в найбільших столицях світу. І кожен уявляє себе подорожуючим. Ось я допомагаю голодуючому люду в Африці. А ось я іду верхи на верблюді по гарячому пічку пустелі. Ось я стою на 102_му поверсі Empire State Building, дивлячись на Манхеттен. А ось я сиджу на терасі розкішного готелю з видом на вечірні вогні Ейфелевої вежі, а з номеру лунає пісня «La Vie en rose». І саме ось ту потрібну, по-справжньому «французьку» атмосферу створює музика.

Музика… Найтонша матерія, що говорить безпосередньо з душею людини, почуття в чистому, майже матеріальному вигляді, музика - це коли слова більше не потрібні, тому що мова її універсальна, музика - це коли слова не так вже й важливі, тому що вони з'являться після. З'являться самі собою, складуться в римовані рядки, заживуть своїм власним життям, надихнуть когось…

І все-таки поети знаходять слова, прислухаючись до еолової арфі своєї душі, знаходять, відволікаючись від всього суєтного і підносячись вгору з хороводом звуків, знаходять цим звукам імена - і тоді Музика іде під руку з Поезією.

1. Шансон - жанр вокальної музики

Шансон - жанр вокальної музики; слово вживане у двох значеннях:

світська багатоголосна пісня французькою мовою епохи пізнього Середньовіччя і Відродження;

французька естрадна пісня в стилістиці кабаре.

Ранній шансон розвивався з одноголосних світських пісень труверів. Першим значним автором шансону був поет і композитор XIV століття Гійом де Машо. Наступне покоління композиторів походило в основному з Бургундії, наприклад Гійом Дюфаі і Жиль Беншуа. Їхній шансон був в основному трьохголосим. У середині XV століття утворилася «паризька школа» шансону, представниками якої були де Сермізі і Жанекен. У XV-XVI століттях шансон писали відомі композитори різних шкіл в тому числі Окегем, Жоскен, Вілларт, Роре, Лассо і багато інших.

Шансон у стилістиці кабаре

Жанр шансону використовували співаки французьких кабаре в кінці XIX століття - першій половині XX століття. Найбільш відомими з них є Аристид Брюан та Містінгетт. З кабаре дана модифікація шансону перейшла у французьку естрадну музику XX століття. Поряд з жанром кабаре в той же час у французькій пісні існував напрям «реалістичної пісні», репрезентований практично виключно жінками. Найвідомішими виконавицями були Даміа, Фреель, Едіт Піаф та Мірей Матьє.

Едіт Піаф

Якщо вам раптом здасться, що чорні хмари поглинають все ваше життєве світло і небо ніколи не стане ясним, просто згадайте цю маленьку тендітну жінку і все, через що їй довелося пройти. Згадайте ті трагедії, що вона пережила і не зламалася, не розкисла, і до останнього дня свого дивовижного, короткого, але насиченого життя була прикладом сильної і чистої духом людини. Незламна, одухотворена і велична у своїй силі й умінні любити - Едіт Піаф.

Едіт можна було б назвати «істинної француженкою» або «жінкою з великої літери», але ще більше їй підходить визначення «справжній чоловік». Тільки такі люди, як Едіт Піаф, залишають свої глибокі сліди в історії, що не стираються роками, а, часом, і століттями. Нам не дано знати і зрозуміти, для чого шлях її життя був встелений шипами від троянд, хто і для чого обривав всі пелюстки щастя на кожному її кроці.

Вона не встигла народитися, а доля вже підняла над нею свою руку для першого удару. Дівчинка народилася 19 грудня 1915 у нікому невідомої актриси Аніти Майяр та виявилася не потрібною власній матері. Тому свою дитину Аніта залишає на виховання своїй матері, яка, щоб вгамувати заважаюче своїм плачем малятко, накачує Едіт розведеним вином замість молока. Не дивно, що від такого виховання і ставлення до себе, дівчинка захворіла. Розвинуте запалення очей, зрозуміло, залишилося непоміченим, і Едіт Піаф осліпла.

На щастя, батько, до цього не виховуючи доньку через службу в армії, відправив Едіт в Нормандію - до своєї матері. Та, недовго думаючи, везе внучку в монастир Святої Терези. І тут відбувається неймовірне. Сама Едіт згадуючи про це, говорила: «Моє життя почалася з чуда. У чотири роки я захворіла й осліпла… Бабуся відвезла мене в Лізьє до вівтаря святої Терезії та вимолила у неї моє прозріння. З тих самих пір я не розлучаюся з образами святої Терезії і немовляти Ісуса. А тому, що я віруюча, смерть не лякає мене. Був період у моєму житті після смерті дорогої мені людини, коли я сама закликала її. Я втратила всі надії. Мене врятувала віра».

Опікувана бабусею Гассіон, дівчинка якийсь час росла без особливих проблем. Але навчання в школі не задалася. А причина - своєрідна діяльність тієї ж бабусі, яка володіла власним публічним будинком. Презирство до подібної діяльності і послужило приводом до того, що маленьку дівчинку буквально зацькували батьки її однокласників. Їм не подобалося те, що вона знаходилась в одній школі з їх нащадками. Едіт Піаф кидає навчання. Вона так ніколи і не вивчилася до кінця грамоті і писала з помилками навіть тексти своїх пісень. Але кого це тепер бентежить?

Тоді батько забрав Едіт в Париж, де вони почали разом працювати на площах - батько показував акробатичні трюки, а його дев'ятирічна дочка співала. Едіт заробляла співом на вулиці до тих пір, поки її не взяли в кабаре «Жуан-ле-Пен». Коли Едіт виповнилося п'ятнадцять років, вона познайомилася зі своєю молодшою сестрою по батькові Сімоною. Мати Сімони наполягала на тому, щоб донька почала приносити в дім гроші. Відносини в родині, де крім Сімони росли ще семеро дітей, складалися важкі, і Едіт забрала молодшу сестру до себе, а коли це не сподобалося батькові - пішла з дому. Саме там, на вулицях Парижа, голосисту двадцятирічну дівчину помічають і запрошують виступати в кабаре «Жерніс» на Єлисейських Полях, власником якого в той час був Луї Лепле. Це стало першим кроком вгору по сходах успіху і визнання, але перед цим Едіт довелося пройти одне страшне випробування, яке залишило невиліковну рану в її серці.

Зараз таких дівчат прийнято називати «неблагополучними». Вийшовши з сімей з обтяженим психологічним анамнезом, вони, мимоволі, усе життя шукають недоодержане тепло родини, рано виходять заміж і рано ж народжують дітей. Едіт не стала винятком. Вже в 16 років вона виходить заміж за Луї Дюпона, власника магазину, і вагітніє. Народжена дочка Марсель стає причиною сварок між подружжям. Едіт уже працює в кабаре, годує себе, доньку і збанкрутілого чоловіка, але Луї весь час здається, що дружина, зайнята роботою, занадто мало уваги приділяє дитині. Едіт кидає чоловіка і забирає доньку собі. Але він викрадає дівчинку, і лютуюча в той час «іспанка» наздоганяє дитину. Після відвідин дочки захворіла сама Едіт. У той час ця хвороба виліковувалась погано, не було відповідних медикаментів, і лікарі часто могли просто спостерігати за хворобою в надії на благополучний результат. В результаті Едіт одужала і дізналась, що у неї більше немає дочки - страшна хвороба забрала її життя. Більше Едіт ніколи не народжувала. У своїх спогадах вона говорила: «У вас має бути певне ім'я. Мою дочку, яка померла зовсім маленькою від холоду та злиднів, звали Марселла».

З тих пір Едіт Піаф буде шукати любов і підтримку у чоловіків саме з таким ім'ям. Марсель Ашар, Марсель Блістен зіграли в її житті свої значущі ролі, були вірні їй і підтримували у найскладніші моменти. А Марсель Сердан стане тим, хто зможе затьмарити всіх інших чоловіків, стане її найбільшим щастям і не менш страшним горем.

Кар'єра

А поки Едіт співає. Легковажна пісенька про горобчика, яку вона виконувала ще будучи зовсім юною дівчинкою, стала доленосною. Прізвисько «Piaf», яке в перекладі з просторічні французького і означає «горобчик», стало сценічним псевдонімом співачки. Вона відразу ж стала користуватися неймовірним успіхом. Дивовижний тремтливий і, в той же час, сильний голос, який піднімав у слухачах хвилі емоцій - буквально в один день зробив Едіт Піаф знаменитою. Її виступ, записане й озвучене в радіоефірі, буквально підірвало аудиторію. Люди, немов зійшли з розуму, вони дзвонили на радіо, вимагали знову і знову поставити пісню у виконанні Крихітки Піаф.

Але кар'єра, що так успішно почалася, ледь не обірвалася в одну мить. Едіт виявилася підозрюваною у вбивстві Луї Лепле, який вказав її ім'я в заповіті. Скандал наростав, і її стали освистувати і принижувати під час публічних виступів. Вхід в кабаре закрився для Піаф. Її, знову опинилася на вулиці, буквально врятував поет Раймон Расс, чий життєвий шлях був не набагато простіше, ніж у самої Едіт. Написавши для неї кілька пісень, що стали справжніми хітами, він вклав у неї не тільки свій талант, але й збагатив Піаф своїми знаннями. Едіт Піаф розцвіла на очах, перетворившись під мудрою і терплячою рукою поета на справжню королеву сцени. Вона змінила всю себе: зачіску, манери, стиль в одязі. Цей стиль Великої Піаф залишився з нею назавжди, і вона ніколи йому не зраджувала. Нарешті, вона зійшла на сцену істинної королевою, заповнила ефіри своїм приголомшливим голосом, і назавжди вписала своєю волею, працьовитістю і божевільною енергією ім'я Едіт Піаф в історію музики.

2. Едіт під час Другої світової війни

Вона була настільки популярна, що, навіть, могла допомагати полоненим французьким солдатам під час Другої Світової Війни. Едіт приїжджала з концертами в табори, ф...

Другие файлы:

Французький живопис ХVIII-XIX століття. Романтизм
Основні риси романтизму, Франція - його батьківщина. Французький романтизм у живописі, історія його виникнення, його представники доби романтизму та ї...

Шансон Франції
Зародження і розвиток шансону як пісенного жанру у епоху Середньовіччя. Види французького шансону на межі XIX і XX століть. Напрямки оригінальної фран...

Один день Аркадия Давидовича
Книга, которую вы держите в руках, – это долгожданная встреча с популярными героями романов известного писателя Дмитрия Черкасова «Шансон для братвы»...

Легенды и звезды шансона. От Вертинского до Шуфутинского
Пожалуй, нет в современной российской музыке жанра, вызывающего больше споров, чем русский шансон. Кажется, слушатели разделились поровну – на горячих...

Лучшие застольные песни
Включены популярные музыкальные произведения разных жанров – народные песни и частушки, романсы и русский шансон, которые выдержали проверку временем...