Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Музыка

Реформування фортепіано в ХІХ ст.

Тип: курсовая работа
Категория: Музыка
Скачать
Купить
Старовинний інструмент Понтемона - праобраз фортепіано. Ровиди механізмів інструменту у XVIII ст. Фортепіано Бертоломео Крістофорі. Створення та розвиток піаніно. Різновиди французького, англійського, німецького фортепіано. Регулювання удару і репетиції.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

  • РЕФОРМУВАННЯ ФОРТЕПІАНО В ХІХ СТ
  • Зміст
  • ВСТУП
  • РОЗДІЛ 1. ВИНАХІД ФОРТЕПІАН
  • 1.1 Старовинний інструмент Понтемона праобраз фортепіано
  • 1.2 Фортепіано Бертоломео Крістофорі
  • 1.3 Ровиди механізмів інструменту у XVIII ст.. (механізм маффі, механізм Шретера)
  • РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК УДОСКОНАЛЕННЯ ФОРТЕПІАНО В XVIII СТОЛІТТІ
  • 2.1 Вертикальні фортепіано
  • 2.2 Горизонтальні фортепіано
  • 2.3 Різновиди французького, англійського, німецького фортепіано
  • РОЗДІЛ 3. РЕФОРМУВАННЯ ФОРТЕПІАНО В ХІХ СТ
  • 3.1 Створення та розвиток піаніно
  • 3.2 Механізм Брютнера
  • ВИСНОВОК
  • СПИСОК ОСНОВНОЇ ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
  • ДОДАТКИ
  • ВСТУП
  • Звук у фортепіано витягується наголосом молоточка про струни. Струни за допомогою кілків натягнуті на резонансну деку. Для кожного звуку існує хор струн: три для середнього і високого діапазонів, дві або одна для нижнього. Діапазон більшості фортепіано складає 86 півтонів від ля субконтроктави до 5 октави. У нейтральному положенні струни, крім останніх півтора-двох октав, стикаються з демпферами. При натисканні клавіш в дію приводиться пристрій з важелів, ремінців і молоточків, зване фортепіанної механікою. Після натискання від відповідного хору струн відділяється демпфер, щоб струна могла вільно звучати, і по ньому б'є молоточок, оббита Фільц.
  • У сучасних фортепіано присутній дві або три педалі. У більш ранніх інструментах для тих же цілей використовувалися висувні важелі.
  • Права педаль піднімає відразу всі демпфери, так що після відпускання клавіші відповідні струни продовжують звучати.
  • Ліва педаль використовується для ослаблення звучання.
  • Середня педаль, або педаль sostenuto, служить для підняття виборчого демпферів. При натиснутій середній педалі демпфери, піднімаються при натисненні клавіш, залишаються піднятими до зняття педалі.
  • Фортепіано може використовуватися і як сольний інструмент, і разом з оркестром.
  • Гра на фортепіано - заняття, що вимагає хорошої техніки, уваги і віддачі. Фортепіано вимагає дбайливого поводження і, час від часу, налаштування, тому що деякі струни спускаються, і витягує звук стає іншим.
  • Попередниками фортепіано були клавесини і винайдені пізніше клавікорди. Їх вадами були швидко затухаючий звук, що заважало грі legato, і постійний рівень гучності, що виключало один з важливих виразних засобів музики - динаміку. Механіка сучасного фортепіано була винайдена італійським майстром Крістофорі. 1709 р., в його конструкції молоточки знаходилися під струнами. Сьогодні великі виробники фортепіано мають свої, трохи розрізняються, версії фортепіанної механіки. У ході розвитку до інструмента були додані педалі. У XX столітті з'явилися принципово нові інструменти - Електронні піаніно і синтезатори.
  • Метою роботи є дослідити історію виникнення та розвиток фортепіано.
  • Об'єктом дослідження є фортепіано. Суб'єктом дослідження є історія виникнення та розвиток фортепіано.

РОЗДІЛ 1. ВИНАХІД ФОРТЕПІАНО

1.1 Старовинний інструмент Понтемона праобраз фортепіано

Закінчувалося XVII століття. Незадоволення старими формами струнних клавішних інструментів стало особливо гострим. Пошуки нових засобів виразності не могли бути реалізовані тільки удосконаленнями клавесина і клавікорда. Вони повинні були врешті-решт призвести до нового типу музичного інструменту, з істотно відмінним способом збудження звуків, які допускали безпосередній вплив на їхню силу і гучність. Якщо в клавікордах такий вплив могло бути здійснено в якийсь дуже обмеженою мірою, то в оперених інструментах такий вплив був майже цілком виключено.

Слабкість звуку клавікорда і механічність характеру звуків клавесина не могли задовольняти потреби музикантів того часу. Майстрів же це спонукало до винаходу таких клавішних інструментів, силу звуків яких можна було б в широкій мірою регулювати безпосередньо при грі, а не шляхом допоміжних маніпуляцій з регістрами і тому подібними пристроями. Клавікорд і клавесин досягли граничного удосконалення, і все ж музиканти залишалися незадоволеними.

І ось увагу музикантів та любителів музики Західної Європи привертають старовинні (існували ще в стародавній Ассирії) цимбали - багатострунний інструмент з корпусом у вигляді плоского ящика, по струнах якого били двома калаталами або молоточками. Цимбали займали відносно скромне положення серед інших народних музичних інструментів. Широка музична громадськість Європи та музична наука залишала їх майже без уваги до 1690 року, коли ними зацікавлюється скрипаль Панталеон Хебенштрайт (1669-1750). Він удосконалює конструкцію інструменту і починає виступати з концертами в багатьох містах Західної Європи. Надзвичайно виразна гра його на цимбалах вражала віртуозністю і блиском. Французький король Людовик XIV, перед яким Хебенштрайт грав в 1705 році, назвав інструмент власним ім'ям віртуоза - "Понтамон".

Видатний музикант і композитор того часу Кулау вихваляє красу звуків Понтамон, зауважуючи, що грати на ньому дуже важко.

Уми європейських музикантів були збуджені блискучими виступами Хебенштрайта. І цілком можливо, що у деяких з тих, хто слухав і бачили його гру могла в ці часи з'явитися й зміцніти думка, що застосування ударного способу порушення струн може допомогти вирішити питання про створення нового, більш виразного клавішного інструмента.

І от, останній крок був зроблений майже одночасно в трьох різних країнах Європи трьома різними інструментальними майстрами, незалежно один від одного прийшли до знахідки конструкцій клавішного молоточкового механізму, покладеного в основу нового музичного інструменту.

1.2 Фортепіано Бертоломео Крістофорі

Новим клавішним інструментом, з якого можна було витягувати за бажанням музиканта різноманітні за силою і характером звуки, стало молоточкове фортепіано (Pianoforte, Hammerklavier).

Його винахідником вважають італійського інструментального та клавесинного майстра Бартоломео Крістофорі (1655-1731), зберігача музею музичних інструментів князя Фердинанда Медічі у Флоренції. У 1709 році поет і археолог маркіз Франческо Чіпіоне Маффі (1675-1755) бачив в цьому музеї чотири клавесина "col piano e forte" з молоточковим механізмом, зроблені Крістофорі. Маффі докладно описав інструменти в статті ("Il grtavicembalo col piano e forte inventato a Firenze da Bartolomeo Cristofori di Padova e descritto dal marchese Scipione Maffei di Verona"), що з'явилася в 1711 році в журналі "Giornali dei letterati d'Italia", що видавався князем Фердинандом. До статті додавався креслення нового механізму. Повний текст статті Маффі був ним передрукований в 1719 році в повному зібранні його творів "Rime e Prosa", а потім в 1725 році переведений на німецьку мову Кенігом і опубліковано в "Музичної критиці" Матесон (Гамбург, 1725).

Епітет, даний Крістофорі новому інструменту, ліг в основу його назви - Pianoforte, що отримав міжнародне вживання. Правда, ця назва згадується вперше ще в 1598 році в листах майстра музичних інструментів Паліаріно до герцога Моденского Альфонса II, але навряд чи можна вважати, що були названі дійсно перші фортепіано з молоточковим механізмом. За припущенням Чезаре Понсіккі, висловлену в журналі "Боккеріні" (1879, № 6), це був клавіцімбал з якимось механізмом для зміни сили звуку. Але чи застосовувалися в ньому молоточки для порушення струн, залишилося невідомим.

Зі статті Маффі виявляється, що замість звичайних стерженьків з пір'їнками, що вживаються в клавіцімбалах, в інструментах Крістофорі був застосований ряд молоточків, обтягнутих на головках лосиною шкірою і били по струнах інструменту знизу вгору. Підстава кожного молоточка є рід коліщатка, укріпленого в вирізі особливої ??планки, що несе на собі весь ряд молоточків, тому останні можуть обертатися разом з коліщатками. Молоточки приходять в рух, підштовхуванні знизу, через виступи біля основи їх стерженьків, стовпчиками, що стоять вертикально. Ці стовпчики в свою чергу підкидаються вгору задніми кінцями клавіш, при натисненні на останні. Ці стовпчики скріплені з задніми кінцями клавіш пружинками таким чином, що при русі молоточків вони в деякий момент відхиляються назад, звільняючи молоточки і дозволяючи їм падати назад після удару по струнах. Після удару по струнах молоточки опускаються на підкладку з переплетених шовкових шнурків. Для запобігання зайвого гулу і звучання струн Крістофорі ввів глушники (демпфери). Вони являють собою дерев'яні стерженьки з м'якими головками, які лежать на струнах і відводяться вниз задніми кінцями клавіш, при натисненні на них, і звільняють струни для звучання. Коли палець знімається з клавіші, головка демпфера піднімається і лягає на струну, припиняючи її коливання і заглушаючи її звучання. Наводимо креслення першого механізму фортепіано Крістофорі, відтворений в додатку до згаданої статті Маффі.[ Додаток А., 1]

З опису та креслення видно, що в механізмі Крістофорі були передбачені всі найголовніші частини пізніх фортепіанних механізмів: молоток з обтягнутою пружним матеріалом голівкою, при підскакуванні догори б'є по струні; виступ біля основи молотка (шультер), службовець для приведення його в рух; підштовхує проміжний орган (шпілер), влаштований таким чином, що після удару молоточка по струні він відхиляється в сторону, даючи можливість молоточку відпасти від струни, а останньої - можливість вільного коливання; м'яка підкладка для молоточків...

Другие файлы:

Розробка програми-емулятора "Фортепіано"
Оформлення зручного, зрозумілого інтерфейсу та створення малюнку, на якому відображались клавіші фортепіано. Відтворення звуку при натисненні відповід...

Особливості реформування природних монополій в Україні
Вироблення стратегії реформування природних монополій. Державна політика щодо природних монополій та реформування житлово-комунального господарства. С...

Банківська система України та проблеми її реформування
Банківська система в Україні та шляхи її реформування. Банки в Україні функціонують як універсальні або як спеціалізовані. Питання вдосконалення та ре...

Досвід реформування Служби безпеки Чеської Республіки до проблеми реформування Воєнної організа

Виховання навиків педалізації в процесі навчання гри на фортепіано в ДМШ