Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Литература

Символіка роману Цао Сюециня "Сон у червоному теремі"

Тип: курсовая работа
Категория: Литература
Скачать
Купить
Доля Цао Сюециня. Роман "Сон у червоному теремі". Історія вивчення роману і пошуки можливих прототипів головних героїв. Образна система роману. Образ Баоюя, жіночі образи і їх значення в романі. Імена основних персонажів роману. Символіка імен та речей.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Зміст

Вcтуп

Розділ 1. ЦАО СЮЕЦИНЬ - АВТОР РОМАНУ «СОН У ЧЕРВОНОМУ ТЕРЕМІ»

1.1 Доля Цао Сюециня

1.2 Історія роману

1.3 Історія вивчення роману і пошуки можливих прототипів головних

1.4 Життя роману в наш час

Розділ 2. ОБРАЗНА СИСТЕМА РОМАНУ

2.1 Образ Баоюя

2.2 Жіночі образи та їх значення в романі

а) образ матінки Цзя

б) образ пані Ван

в) образ Фенцзе

г) образи Дайюй і Баочай

д) образ служниці

Розділ 3. ІНОСКАЗАННЯ В РОМАНІ

3.1 Символіка імен

3.2 Символіка речей

3.3 Значення сну в романі

3.4 Значення «Поминального слова про богиню Лотоса»

Висновок

Список літератури

Вступ

Цао Сюецинь - один з найвидатніших представників реалізму у світовій літературі. Реалізм Цао Сюециня сприяв появі нового типу китайського роману. Роман «Сон у червоному теремі» став першим твором, який не дивлячись на свою багатоплановість, справляє дуже цілісне враження, тобто всі сюжетні лінії підпорядковані опису життя головних героїв роману. Крім того, створений Цао Сюецинем роман став енциклопедією китайського життя XVIII століття.

Цао Сюецинь - один з письменників, творчість якого добре досліджена китайськими літературознавцями. Навколо роману «Сон у червоному теремі» виникла величезна кількість критичної літератури. До цього видатного автора і його грандіозного твору звертаються і наші учені. Л. П. Сичов звертається до такого аспекту вивчення роману «Сон у червоному теремі», як символіка імен і речей. Лін-лін О. М. досліджує проблематику роману. Позднеєва Л. Д. приділяє увагу образній системі роману «Сон у червоному теремі».

Не дивлячись на наявність цих досліджень, до теперішнього часу немає узагальнювальної праці, присвяченої жанровій своєрідності і проблемно-тематичному змісту роману «Сон у червоному теремі». Тому метою нашої курсової роботи є характеристика сюжетно-композиційної будови і образної системи роману. У наші завдання входило:

- ознайомитися із змістом роману «Сон у червоному теремі»;

- вивчити наукову літературу за темою курсової роботи;

- проаналізувати особливості сюжетно-композиційної будови роману «Сон у червоному теремі»;

- охарактеризувати систему образів роману «Сон у червоному теремі»;

- описати символіку і стилістичні особливості в романі «Сон у червоному теремі».

Об'єктом нашого дослідження є роман «Сон у червоному теремі».

Предметом дослідження є структура і проблематика роману «Сон у червоному теремі».

У процесі роботи ми використовували наступні методи: історико-літературний, описовий, біографічний, метод аналізу і синтезу.

Розділ 1. Цао Сюецинь - автор роману «Сон у червоному теремі»

1.1 Доля Цао Сюециня

Достовірних відомостей про Цао Сюециня мало, тому пошуки інформації щодо його життя стали поштовхом для виникнення безлічі легенд і суперечок. Зокрема, не відома точна дата народження і смерті великого письменника. На основі віршів, присвячених письменникові, коментарів до роману «Сон у червоному теремі» і деяких інших непрямих данних були прийняті дати життя письменника, визначився його родовід.

Цао Сюецинь народився у 1724 році в місті Цзянніне (Нанкин). Прадід письменника був пов'язаний з імператорським прізвищем і займав пост інспектора імператорських майстерень в Нанкине, багатому приморському районі Китаю. Той самий пост займав і дід Цао Сюециня. Прабабуся письменника була годувальницею майбутнього імператора Кансі, а її син був молочним братом імператора і його товаришем по навчанню. Пізніше імператор зупинявся в сім'ї Цао чотири рази під час своїх поїздок на південь. Прийоми імператорського двору в своєму будинку свідчили про чимале багатство сім'ї, а отже, і хороші доходи від посад отця Цао Сюециня, який займав спадковий пост інспектора майстерень та інші пости. Таким чином, дитинство Цао Сюецинь провів у розкоші і достатку. Новий імператор, що зійшов на трон замість законного спадкоємця у 1736 році, розправився зі своїми братами - претендентами на престол - і з їх прихильниками, у тому числі і з отцем Цао. Те ж повторилося при новій зміні імператора в 1796 році. Багато чиновників спочатку було реабілітовано, але потім вони піддалися ще більшій опалі. В результаті сімейство Цао було остаточно розорене. Після складання іспитів на перший вчений ступінь Цао Сюецинь з середини 40-х років стає дрібним службовцем в училищі для членів імператорського прізвища і служить там десять років. З середини ж 50-х років до самої смерті письменник живе в бідності в гірському селі на західної околиці Пекіна. Він продає свої картини, щоб врятувати сім'ю від голоду.

Цао Сюецинь був прекрасним поетом, обдарованим живописцем, чудовим розповідачем, з яким не можна було знудитися. Саме так про нього відзивалися сучасники. Хвалили його і за те, що свій талант він не віддавав у розпорядження правлячих. Письменник дружив з братами Дунь, нащадками сина Нурхаци, виключеного зі складу імператорського прізвища із «подаруванням смерті». Брати вважалися простолюдинами, оскільки позбулися стану і всіх прав. Цао Сюецинь нерідко зустрічався з ними під час гуляння, змагаючись у написанні віршів або ведучи задушевні бесіди, вони часто блукали разом у горах. Поріднювала цих людей незадоволеність існуючими порядками. З відгуків, у тому числі і поетичних, вимальовувалась постать Цао Сюециня як людини з незалежним характером, щирої, винахідливої і дотепної у своєму середовищі, повної презирства до вульгарності навколишнього життя, гордої і зухвалої перед володарями життя.

До всіх нещасть письменника додалася раптова смерть його улюбленого сина. Незабаром після цього, у 1764 році, в злиднях помер і сам великий реаліст, автор безсмертного роману «Сон у червоному теремі» Цао Сюецинь.

1.2 Історія роману

Роман «Сон у червоному теремі» став головною працею життя письменника. Над ним він працював до кінця своїх днів. Написання роману було перерване кончиною Цао Сюециня. Вісімдесят розділів роману, що належать перу Цао Сюециня, з'явилися у Пекіні в 1765 році під назвою «Записки про камінь». Вже в перші п'ять - шість років незакінчений роман набув великої популярності, хоча так і не був виданий. Розповсюджувалися «Записки про камінь» у списках, які продавалися за високою ціною - десятки лян срібла.

Чиновник і літератор Гао Е закінчив роман, дописавши розділи, яких бракувало. Роман розміром у сто двадцять розділів, вже під назвою «Сон у червоному теремі», був виданий у 1791 і 1792 роках. Після Гао Е з'явились ще багато варіантів цього роману, які видавалися під назвою «Продовжень», «Доповнень» і «Повторень» «Сну у червоному теремі». Автори їх прагнули вивести позитивних героїв, вважаючи, що всі герої Цао Сюециня негативні, добивалися щасливого кінця. У цих «доповненнях» ясно виділялося прагнення очистити сюжет від «крамольних» думок, замінивши їх дотриманням таких конфуціанських заповідей, як синова слухняність і відданність вищим. Таким чином спотворювався весь задум письменника. Ці твори тому можна розглядати як вид «критики», що намагалася очистити роман від вільнодумства. Наслідування роману не витримали випробування часом, оскільки не могли піднестися до сили думки оригіналу і тонкості його психологічного аналізу. Роман залишився жити в своєму первинному варіанті, розпочатому Цао Сюецинем і закінченому Гао Е. Але Гао Е не зміг показати трагедію класу, як це було задумано Цао Cюецинем. Хоча він і довів історію любові Баоюя і Дайюй до логічного трагічного кінця, а головний герой наприкінці роману уходить до ченців, як і передбачалося Цао Сюецинем, Гао Е робить спробу відродити благополуччя зруйнованого роду Цзя, подарувавши спадкоємця Баоюю і Баочай. Таким чином, один з ідейних задумів Цао Cюэциня був спотворений.

Ледве з'явившись, роман вразив читачів із різних прошарків китайського суспільства. Одні переписували його, інші проклинали, деякі навіть спалювали рукописи, а хтось звеличував до небес. Байдужих не було, про роман говорили усі - і простолюдини, і вищі сановники. Розгледівши у романі національний і соціальний протест, супротивники письменника оголосили «Сон у червоному теремі» «першим у ряді розпусних книг», скинули самого Цао Сюециня посмертно до пекла, а його роду пообіцяли зникнення. Роман у числі інших піддався забороні в 1802, 1810, 1813 роках, а публікація його під новою назвою для обходу цензури викликала судове переслідування в 1892 році. Але «літературні судилища» не могли перешкодити популярності «Сну у червоному теремі».

1.3 Історія вивчення роману і пошуки можливих прототипів головних героїв

Хоча після виходу роману в світ дуже небагато людей наважилися виступити в його підтримку, кількість видань «Сну у червоному теремі» всупереч всім заборонам росла. Це привернуло до роману увагу критиків, які все ж займалися лише зіставленням колізій роману з історичними фактами, героїв - з людьми, що реально жили. Це відводило від постановки яких-небудь проблем літературознавства. Вони утворили цілу школу, що отримала за назвою роману («Хун Лоу Мен») іронічне прізвисько «хунлоуменоведів». У цій школі критика зводилася до пошуків прототипів за найдрібнішими подробицями, які є у романі, або до пошуків місця дії -...

Другие файлы:

Козацький обоз, символіка та зброя
Підготовка козаків до наступального походу, порядок руху, оборонних та наступальних дій, спорядження неприступного для ворогів табору. Козацька символ...

Символіка давньоруської держави
Символічні знаки східних слов'ян на території України в період родоплемінного ладу. Знаки у вигляді рубежів, курячих лап, коліс, вил на пам'ятках мате...

Військова присяга та військова символіка України
Історія походження військової присяги, бойового прапора та військових відзнак України. Герб як символ держави. Характеристика козацьких клейнодів. Вій...

Особливості організації роману Мері Шеллі "Франкенштейн"
Світоглядні й суспільно-політичні чинники виникнення романтизму в літературі. Поняття "оповіді" в епічному тексті. Історія створення роману "Франкеншт...

Своєрідність роману Гюстава Флобера "Саламбо" як історичного твору
Характеристика жанру історичного роману в англійській та французькій літературі ХІХ століття. Роман "Саламбо" як історичний твір. Жанр роману у творчо...