Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Литература

Методика вивчення ліричного твору в школі на матеріалах лірики Г Гей

Тип: курсовая работа
Категория: Литература
Скачать
Купить
Міністерство Освіти УкраїниКриворізький Державний Педагогічний УніверситетКафедра літературиКурсова роботаМетодика вивчення ліричного твору в школі(на матеріалах лірики Г.Гейне)Студентки Факультету іноземних мов Кривий Ріг2007р.ЗМІСТ ВСТУП Глава 1. Методичні особливості вивчення ліричних творів у 9 класі. Глава 2.Методична розробка уроків за творчості Генріха Гейне в 9 класі.2.1 Місце творів Гейне у шкільній програмі з зарубіжної літератури.2.2 Розробка уроків по творчості Генріха Гейне.Висновки.Список використаних джерел.ВСТУПЛіричні твори мають дуже давню історію. Вперше вони з’явились ще у VI-VII ст. до н .е. Але ще й досі не існує єдиного методу ,за допомогою якого вивчення ліричних творів буде не таким складним . Вивчення лірики викликає багато труднощів тому ,що не великі за змістом твори несуть у собі багатий духовний світ поета .І ця ситуація пояснюється естетичною не підготовленістю до сприйняття ліричного твору ,невмінням отримувати естетичну насолоду від його звучання, мови ,не розуміння специфіки лірики як літературного роду. Лірика є вираженням думок ,почуттів, переживань автора .Щоб зрозуміти ліричний твір, треба увійти в непростий світ авторських емоцій та фантазій. Труднощі сприйняття ліричного твору обумовлені ще й тим ,що мова поезії в більшій мірі умовна ,ніж мова прози ,адже в житті ніхто не говорить віршами.Уже багато років науковці намагаються знайти методи ,за допомогою яких сприймання учнями ліричних творів матиме найкраще результати. Складність полягає у тому ,що емоційно забарвлений твір кожний учень сприймає по своєму ,у кожного виникають свої почуття ,емоції, думки. І тому дуже важко передбачити за допомогою яких з багатьох методів вдасться захопити дітей вивченням лірики. Над вирішенням цієї проблеми працюють багато науковців з яких можна виділити Мірошніченко Л.Ф. [5;c291], Черниш Т.М. [10;c.23], Нестерчук Н.Ф. [7;c19], Зеленський О.Ф. [3;c.33]. В їхніх роботах можна відмітити велику різноманітність методів для вивчення ліричних творів. Актуальність дослідження полягає у тому ,що досі вивчення ліричних творів на уроках літератури викликає багато труднощів .Перед вчителем постає проблема як найглибше розкрити зміст твору ,щоб донести учням найглибші почуття, які автор за допомогою свого твору намагався передати ,щоб учні не залишилися байдужими до ліричних творів і щоб подальше вивчення лірики не викликало у них труднощів.Непростим завданням є навчити відчувати і бачити красу в звучанні ,в ритмомелодиці вірша, в його композиції ,строфічній будові, ритмічних повторах.Обєктом дослідження є процес вивчення ліричних творів у школі.Предметом являються специфічні особливості вивчення ліричних творів Генріха Гейне на уроках літератури.Гіпотеза : чи сприятиме застосування різноманітних методів кращому вивченню ліричних творів за таких умов:
  • дотримання індивідуальних та вікових особливостей учнів;
  • застосування новітніх методик викладання літератури;
  • використання нестандартних форм уроку;
  • урахування жанрових особливостей у процесі вивчення лірики Г.Гейне.
  • Мета дослідження виявити за допомогою яких методів буде найкраще проходити вивчення ліричних творів на уроках з зарубіжної літератури. Мета, об’єкт, предмет та гіпотеза дослідження курсової роботи обумовили вирішення наступних задач:
  • проаналізувати і розкрити поняття «лірики»;
  • виявити різноманітність методів щодо вивчення ліричних творів;
  • виявити особливості творчості Г.Гейне.
  • В роботі використовувалися наступні методи дослідження:- теоритичні методи дослідження;- емпіричні методи дослідження (розробка плану-конспекту уроку);Експерементальна база роботи –СШ№20 м. Кривогу Рогу.Розділ.1. Методичні особливості вивчення ліричних творів у 9 класі. Лірика особливий рід літератури ,де людина зображується здебільшого у сфері внутрішнього життя. На відміну від епічного та драматичного ,ліричний образ спочатку впливає емоційно – на почуття, настрої ,а вже потім – на думки читача. Одна з основних ознак ліричного твору - відображення життя через сприйняття його ліричним “я”. Якщо в основі епічного твору – зображення об’єкту ,то лірика пов’язана з вираження суб’єкта. Ліричні твори – найсуб’єктивніші витвори мистецтва.Лірика - один із трьох, поряд з епосом та драмою, родів художньої літератури, в якому форми естетизованих переживань осмислюється сутність людського буття, витворюється нова духовна дійсність, розбудована за законами краси. У ліриці першорядне значення надається виражальним значенням емоц...
    Другие файлы:

    Методика вивчення ліричного твору в школі (на матеріалах лірики Г. Гейне)
    Методичні особливості вивчення ліричних творів у 9 класі загальноосвітньої школи. Методична розробка уроків за творчості Генріха Гейне в 9 класі. Місц...

    Методика вивчення ліричного твору в школі (на матеріалах лірики Г. Гейне)
    Ліричні твори мають дуже давню історію. Вперше вони з’явились ще у VI-VII ст. до н .е. Але ще й досі не існує єдиного методу ,за допомогою якого вивче...

    Вивчення ліричного твору на уроках літератури
    Методологічні основи вивчення ліричного твору на уроках літератури. Розгляд поняття про лірику та види ліричних творів. Характеристика принципів, мето...

    Мотиви лірики М. Вінграновського
    Дослідження постаті М. Вінграновського як шістдесятника, вплив літературного явища на ідейно-естетичні переконання, мотиви його лірики. Визначення сти...

    Аналіз ідейно-образного рівня лірики Ліни Костенко
    Ідейно-образний рівень ліричного твору. Творчість Ліни Костенко в ідейно-художньому контексті літератури. Форма художнього твору, її функції. Проблема...