Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Поняття візуального в культурі

Тип: курсовая работа
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
ПЛАНВступРозділ 1. Поняття візуального в культурі1.1. Образи, та їх роль у візуалізації культури1.2 Візуальна репрезентація в культурі та її онтологічна модель1.3 Формотворчі складові сучасного візуального образу в контексті еволюції образної системи культуриРозділ 2. Візуальні елементи культури у контексті культурно-історичного підходу2.1 Візуальний вимір культури глобалізації2.2 Прояви масового візуального у культуріВисновкиСписок використаної літературиВступАктуальність дослідження. Однією зі складових загальної культури, що тенденціями свого розвитку визначає духовний стан людини, є візуальність культури. В епоху глобальної трансформації комунікації візуальні засоби подання інформації визнаються як найкращі. Їх перевагою є компактність і чуттєва переконливість. «Книжну цивілізацію» Гутенберга, безпосередньо пов’язану з логічним, абстрактним мисленням, заміщає «цивілізація бачення». Візуалізацію культури, як процес подвоєння культурного середовища, без перебільшення можна визначити як істотну зміну соціального буття, пізнавальних стратегій і особистісного Універсуму людини.Проблематика візуалізації сучасної культури широко розглянута в роботах П. Вірільо [7], що розглядав візуальний аспект соціальної еволюції; А. Геніса [9], [10] що досліджував проблему візуального з погляду аналізу причин домінування образного сприйняття над вербальним; І. Полуехтової [25], що приділяла особливу увагу впливу візуальної культури, а, насамперед, кінематографа, на формування особистості сучасних підлітків; В. Розіна [31], що основний акцент робив на специфіку філософського осмислення візуальної культури; А. Усманової [34], [35], що аналізувала візуальність із позиції гендерних досліджень; а також ряду інших дослідників. Специфіку сприйняття візуального розглядали Р. Арнхейм [1], [2] і Ю. М. Лотман [21], [22] (на прикладі впливу кінематографа на глядача); А. Боленков [3]ключі розвитку медіа-арта); А. Ю. Дроздов [11], Ж. Лакан [20] і Н. Соколов [32], які проводили соціально-психологічний аналіз впливу телебачення. Дані дослідження проблеми візуального виконані здебільшого у філолофсько-культурологічному ключі.Об’єкт дослідження – форми візуального в культурі в єдності їх внутрішніх і зовнішніх аспектів.Предмет дослідження – види візуалізації в культурі, їх розвиток та еволюція.Мета курсового дослідження полягає у культурологічному аналізі явища візуальної репрезентації культури, визначенні та вивченні елементів культури, які відносяться до її візуальної ланки. Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань:
  • Визначити сутність поняття «візуальне в культурі».
  • Проаналізувати формотворчі складові сучасного візуального образу в контексті еволюції образної системи культури.
  • З’ясувати візуальні елементи культури у контексті культурно-історичного підходу.
  • Дослідити візуальний вимір культури глобалізації.
  • Методи дослідження. При визначенні принципів і методів культурологічного дослідження був використаний комплексний науковий підхід. Відповідно до поставлених завдань у курсовій роботі було застосовано спеціально-історичні, культурологічні і мистецтвознавчі підходи та методи вивчення культурно-історичного процесу, а саме: хронологічний аналіз і синтез; системний метод – для аналізу культурологічних аспектів еволюції візуальних елементів у культурі; історичний – у реконструкції трансформаційних процесів в українській культурі ХХ – початку ХХІ ст.; мистецтвознавчий – для вивчення художніх напрямів і шкіл та окремих художніх творів.Наукова новизна полягає у цілісному і системному аналізі феномену візуальної репрезентації культури, що дозволяє визначити особливості динаміки її історичних форм у сучасних візуальних парадигмах і характер зв’язку із класичним візуальним дискурсом.Теоретичне і практичне значення дослідження полягає в поглибленні та розширенні уявлень про візуальні компоненти культури...
    Другие файлы:

    Політична реклама та її різновиди
    Вивчення поняття політичної реклами та її основних відмінностей від комерційної. Опис функціонального, контекстного та порівняльного різновидів іміджу...

    Гендерні стереотипи в культурі
    Історичний розвиток людства. Основні соціо-філософські погляди на розрізнення жіночого і чоловічого. Розподіл ролей у сім’ї. Поняття соціального і ген...

    Візуальний контроль у зварюванні
    Фізико-хімічні основи методу візуального вимірювального контролю, його основні елементи. Порядок проведення візуального вимірювального контролю в проц...

    Мистецтво: терміни та поняття. М-Я
    Другий том енциклопедичного видання відображає мистецькі поняття від літери «М» до «Я». Видання присвячено світовій культурі і має узагальнюючий харак...

    Комерційна діяльність
    Теоретичний аналіз комерційної діяльності: поняття, сутність та основні завдання (одержання прибутку через задоволення купівельного попиту при високій...