Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Живопис стародавньго Китаю

Тип: реферат
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
ПланВступ
  • Історичні відомості.
  • Шедеври живопису Стародавнього Китаю.
  • ВисновокПерелік використаної літературиВступКитайське образотворче мистецтво славиться своєю історією, що іде джерелами в глиб тисячоріч.Живопис і графіка, скульптура й архітектура, прикладні мистецтва розвивалися по-різному, кожному з цих видів були властиві свої підйоми і спади. Живопис в Китаї з`являється ще в найдавніші часи, але найвищим розквітом став час з X по XIII сторіччя. Саме тоді були закладені основи майже всіх мальовничих стилів.Прагненням показати джерела мальовничих традицій китайського народу і продиктоване звертання до історичного минулого мистецтва Китаю, до однієї з вузлових проблем китайського класичного живопису, що скоряє глядачів і донині.Період історії китайського мистецтва від панування «П'яти династій і десяти царств» (907—960 р.), через об'єднання країни династією Сун (960 р.) до встановлення в Китаї монгольського панування (1279 р.), заповнений складними подіями. Особливий інтерес представляють ті з них, що відзначені формуванням нових тенденцій і боротьбою різних художньо-філософських течій. У дослідженні тих або інших питань, що належать до історії китайського живопису, наука має можливість обпертися в основному на два види джерел: добутку живопису відповідного періоду і письмові матеріали (документальні публікації, а також друковані каталоги, спеціальні трактати, записки, замітки та інші нарративны праці) і літературу.I. Історичні відомостіКитайське мистецтво минулих епох по праву зайняло важливе місце в історії світової культури. Художні образи, створені протягом стародавності і середньовіччя китайським народом, настільки різноманітні і відзначені такою яскравою самобутністю, що мало кого залишають байдужим. Китайські майстри, віддалені від нас багатьма сторіччями, залишили після себе грандіозну спадщину, що включає неповторні по красі пам'ятники архітектури, скульптури, живопису, художніх ремесел. Китайські поети і прозаїки зуміли донести до наших днів побожне-захоплене почуття краси природи, інтерес до різноманітних явищ життя, і хоча художня культура древнього і середньовічного Китаю вміщає в себе світ уявлень, багато в чому відмінний від сформованих у європейських країнах і живучий по власних законах, особливості розвитку мистецтва Китаю розкриваються у всьому багатстві перед тим, хто не пошкодує зусиль, щоб відчути його аромат і осягти світосприймання його творців.Однією з важливих рис, що відрізняють китайську культуру минулого, є безперервність її розвитку і надзвичайна життєстійкість. Незважаючи на війни, заколоти і набіги кочівників, художнє життя в цій країні аж до пізнього середньовіччя не втратили ні своєї активності, ні своєрідної монолітності, сплавляючи в собі всі зовнішні впливи, зберігаючи свою самостійність і оригінальність. Нагромадження художніх цінностей йшло паралельно з формуванням стійких прийомів і методів. Китай — одна з деяких країн, де послідовний розвиток культури протягом тисячоріч обумовив таку міцність традицій, що художнє життя навіть близьких до нас часів не можна зрозуміти без знання самих віддалених від нас епох. Китайська культура — одна з найдавніших. Територія Китаю була заселена людьми вже на стадії раннього палеоліту. Знахідки археологів показали, що вона входила в область первісного формування людини сучасного виду. У своїй історичній еволюції Китай пройшов ряд найважливіших стадій, загальних з розвитком інших країн. Від V тисячоліття до н.е. аж до середини XIX століття Китай пережило первіснообщинну, рабовласницьку і феодальну епохи.Надзвичайно тривалий древній період залишив важливий слід у духовному житті країни. Саме в цей час був закладений фундамент усієї подальшої її культури. Останнім протягом , завершальний древній період сторіч, коли склалися великі рабовласницькі імперії Цинь і Хань (III століття до н.е.— III століття н.е.), не тільки сформувалися основні її риси, але і відбулося становлення китайської народності — хань.У стародавності китайцями були створені значні духовні цінності. До глибокої старовини здіймається зародження міфологічних уявлень, переданих з вуст у вуста з покоління в покоління і записаних багато пізніше в книгах. До II тисячоріччя до н.е. з`являэться додавання єдиної системи ієрогліфічної писемності, а до I тисячоріччя до н.е.— формування основних філософських шкіл і навчань, що стосуються проблем життя людини і всесвіту. До цієї ж пори відноситься зародження філології, розквіт поезії, додавання неповторних поетичних і художніх прийомів, конструктивних і планувальних принципів зодчества.Однак головний внесок Китаю у світову культуру був зроблений протягом середніх століть. Феодальний лад склався в Китаї дуже рано, на рубежі III-IV століть, а до VI-VII століть художнє життя середньовічного Китаю досягло високого розквіту.II. Шедеври живопису Стародавнього КитаюЖивопис у Китаї як вид мистецтва з давніх-давен користується великою повагою. З часів середньовіччя дійшли вірші, що прославляють живопис, трактати про творчі шляхи живописців, опису окремих картин і своєрідні зведені історії живопису, що повідомляють зведення про численних художників різних епох. Однак у наші дні багато хто з тих художників, від яких не збереглося речовинних доказів їхнього існування, відійшли в простір легенд, перетворилися у свого роду символи, зв'язані з визначеними художніми напрямками. Багато знаменитих картин загинули при пожежах, інші збереглися тільки в пізніх копіях. І все-таки уціліли добутки дають можливість відновити основний шлях розвитку китайського живопису, з'ясувати зміни, що відбувалися в ній протягом різних епох, а збережені трактати дозволяють зрозуміти, який естетичний зміст вкладали самі художники у свої здобутки. Художній стиль китайського середньовічного живопису у своїй основі виник ще в далекій давнині. Навіть ті деякі пам'ятники мистецтва, що ми можемо бачити, володіють такою послідовною наступністю, що дозволяють нам зробити цей висновок. Сама рання зі збережених до наших днів картина на шовку, що належить до IV століття до н.е., при усій своїй схематичності написана вже в тій чіткій графічній манері, що так характерна для подальшого живопису Китаю. Розписи і плоскі різьблені рельєфи ханьского часу з їхньою розповідністю, великою динамічністю, стрімкістю переданих єдиною лінією фігур, що рухаються, і великою ритмічною досконалістю свідчать уже про досить розвинуті принципи мальовничого зображення.І проте справжнім часом створення станкового живопису варто вважати епоху феодалізму (після ханьского часу). Найдавніші періоди історії Китаю (тобто II тисячоріччя — середина I тисячоріччя до н.е.) зі світом їхньої складної символіки, відсутністю в образотворчому мистецтві безпосереднього показу реальної видимої дійсності і розвинутого сюжету не могли створити станковий живопис як особливе, що відрізняється від інших видів мистецтва явище. Відомо, що знаменитий китайський поет Цюй Юань, що жив у IV столітті до н.е., будучи у вигнанні і блукаючи по одній з віддалених провінцій, заблукав у покинутий людьми палац, де перед його очима стали стінні розписи з невідомими йому зображеннями. Легенда оповідає, що саме загадковість цих розписів, зміст яких вже і йому був незрозумілий, спонукала його написати повну здивованих питань поему «Вопрошаю небо».Ті умовні знаки, що прикрашали вироби з бронзи, видимо, переносилися й у розписі на стінах. Сюжети і манера виконання, так само як і образи мистецтва, від...
    Другие файлы:

    Філософія Стародавньго світу
    Своєрідність східної культури. Філософія стародавньої Індії ("ведична" філософія, буддизм). Філософські вчення стародавнього Китаю (Конфуцій і конфуці...

    Сталін і Мао Цзедун: історія взаємин
    Політичне положення Китаю після Другої Світової війни. Причини підтримки Радянським Союзом ініціатив США по "демократизації" Китаю. Оцінка впливу СРСР...

    Фламандський і голландський живопис
    Зародження стилю бароко, відображення кризи гуманістичної культури Відродження. Живопис П.П. Рубенса та Антоніса Ван-Дейка - представників фламандсько...

    Господарство Стародавнього Китаю
    Господарство Стародавнього Китаю. Землеробство. Ремесла, промисловість. Торгівля і будівництво. Наука і культура. Проблема тлумачення ідеальної моделі...

    Сучасні тенденції та динаміка розвитку економіки Китаю
    Світове господарство та його сутність. Процес формування економічного розвитку Китаю. Аналітична оцінка впливу зовнішньоекономічної експансії Китаю на...