Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Дизайн у Японії в ХІХ – ХХ століттях

Тип: реферат
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТКАФЕДРА ДИЗАЙНУРЕФЕРАТз дисципліни Історія мистецтвна тему:Дизайн в Японії ХІХ – ХХ ст.Черкаси 2007Зміст роботиТитульний лист;Зміст роботи;Вступ;Основна частина;Висновки;Посилання на використану літературуВСТУПЧим більше модернізувався світ, тим більше уряди і монархи прагнули до завоювання усе великих і великих територій, що приносили величезний прибуток. Саме початок ХХ століття підштовхнув Японію до подальшої військової конфронтації з іншими країнами (в першу чергу з СРСР та США), що згодом привело до повного краху японських сподівань на повну світову домінацію.На сьогодні Японія – держава, яка відкинула свої амбіції на військове і політичне владарювання у світі і зосередила свою увагу виключно на економічному потенціалі. Можливо, початок ХХ століття і подальші події навчили японський народ, як потрібно рухатися вперед, не шкодячи іншим і собі. АРХІТЕКТУРААрхітектурними пам'ятниками Японії є синтоїстські і буддійські культові споруди - святилища, храми, монастирі.Храмові споруди Японії, такі , як великий храм Ідзумо (Ідзумо тайся) в префектурі Сімане, синтоїстське святилище Ісе дзінгу (префектура Міе), майже позбавлені забарвлення і прикрас. Вся краса цих простих і практичних споруд створюється за рахунок цільного незабарвленого дерева.Вважалося, що кожне синтоїстське божество ("ками") повинне мати своє святилище. Наприклад, три морські божества почитали в храмі Сумієси в м. Осака і, відповідно, там зведено три однакові святилища для кожного божества. Вони розташовуються один за одним і нагадують три кораблі у відкритому морі. А в храмі Касуга в м. Нара споруджено 4 однакових, розташованих поряд святилищ.Використовування дерева як основний будівельний матеріал визначалося поряд причин. Навіть у наш час Японія - одна з самих густо покритих лісами країн світу, а у минулому лісів було ще більше. Заготівка матеріалів і будівництво з каменя вимагали значно більше зусиль, ніж використовування дерева. Вибір будівельного матеріалу також визначався кліматом, довгим жарким і вологим літом і досить короткою і сухою зимою. Щоб легше переносити жару, приміщення робилися легкими і відкритими, з підведеним над землею підлогою і дахом, що мав довгі звіси, що захищають від сонця і частих дощів. Кам'яна кладка не дозволяла забезпечити природну вентиляцію приміщень. Дерево менше нагрівається від жари влітку, а взимку менше охолоджується, краще поглинає вологу і, що істотно, краще переносить поштовхи землетрусів, щоденно що трапляються на Японських островах. Мало значення і те, що дерев'яний будинок можна було розібрати і зібрати в новому місці, що вельми скрутно відносно кам'яного.Практично всі японські споруди є комбінаціями прямокутних елементів. Кола з'являються тільки у верхній частині конструкцій двох'ярусних пагод. Таким чином, всі будівлі є комбінаціями опорно-балочних структур з осьовою симетрією. В конструкції будівель практично не використовувалися діагоналі для додання жорсткості, це компенсувалося за рахунок використовування міцної деревини - кіпариса, кедра.Починаючи з храмами Ісе в японській архітектурі переважала тенденція до горизонтального розвитку простору. Це ще більше посилювалося характерними дахами споруд. Критий черепицею дах з широкими звісами - відмінна риса китайської архітектури. Китайська архітектура в Японії знаходила застосування в основному при споруді монастирів буддистів і храмів, які є найважливішою частиною культової архітектури Японії. Прикладом цього може служити побудований на початку VIII в. храм буддиста Хорюдзі - найстародавніший пам'ятник дерев'яної архітектури, що зберігся, в світі. Але навіть в ньому присутній японський колорит. На відміну від сильно заломлених вгору карнизів, характерних для китайської архітектури, низхідні лінії дахів Хорюдзі так витончено заломлені, що здаються майже горизонтальними. Надалі ширина карниза була ще більш збільшена. Так, при широкому запозиченні китайської архітектури акцент на горизонтальності породив самобутній і неповторний вигляд японської архітектури.Коли буддизм проник до Японії, сакральні предмети були найважливішими об'єктами поклоніння, тому пагода, де вони знаходилися, стояла в центрі монастиря. В Асука-дера (його будівництво почалося в 588 р.) пагода знаходилася в центрі, з трьох сторін оточена головними залами. В храмі Сітеннодзі (приблизно 593 р.) єдиний головний зал розташовувався за пагодою. Це говорить про те, що пагода вважалася найважливішою спорудою. Проте вже в монастирі Каварадера (середина VII в.) і в монастирі Хорюдзі (VII в.) пагода була зміщена з центру. В монастирі Якусидзі (кінець VII в.) центральною будовою є головний зал, а дві пагоди сталі декоративними елементами комплексу. Що відносяться до VIII в. храми Тодайдзі і Дайандзі мають також по дві пагоди, але вони побудовані вже за внутрішньою огорожею, як і єдині пагоди храмів Кофукудзі і Тоседайдзі.Навіть зараз величезні масштаби стародавніх храмів буддистів вражають їх відвідувачів. Зал, в якому розміщується "дайбуцу" (велика статуя Будди), в храмі Тодайдзі в місті Нара, будівництво якого завершилося в VIII в., є найбільшою дерев'яною спорудою в світі.Особливості японської архітектури (принцип горизонтальності, злиття архітектури і інтер'єру будівель) виявилися якнайповніші в житлових спорудах - як тих, що будувалися для знаті, так і в житлах простого люду.В традиційній архітектурі Японії виділяють два найважливіші стилі: сін...
Другие файлы:

Дослідження основних макроекономічних ринків Японії
Реальний валовий внутрішній продукт Японії і показники, які на нього впливають. Гістограма зміни рівня реального і номінального ВВП Японії з 2004-2009...

Геополітична і геоекономічна складові розвитку сучасної Японії
Місце сучасної Японії на політичній мапі світу. Зародження капіталізму в Японії. Японія після Другої Світової війни. Сутність доктрини Коїдзумі. Участ...

Зовнішньоекономічні зв’язки Японії та розвиток економічних відносин з Україною
Сучасний стан зовнішньоекономічних зв’язків Японії та перспективи розвитку економічних відносин України з Японією, основні сфери співпраці. Структура...

Інститут імператорської влади в Японії
Історія формування японської держави. Закономірності цивілізаційної еволюції традиційних і суспільних державних інститутів Японії, проблеми її етно-по...

Реакція владних кіл Японії на відкриття країни
Причини та наслідки кризи феодального режиму Токугавского сегунату у Японії, формування антисегунскої опозиції і селянські повстання. Договірні віднос...