Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Амарнська скульптура

Тип: курсовая работа
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
Міністерство освіти і науки УкраїниХарківська державна академія дизайну і мистецтвКафедра історії та теорії мистецтваАмарнська скульптура(курсова робота)Виконала: студентка 1-го курсуспеціалізації „Мистецтвознавство”Зотікова Н. В.Керівник: старший викладачкафедри Історії та теорії мистецтвКорнєв А. Ю.Харків 2007ПЛАНВСТУПРОЗДІЛ I. ДОСЛІЖЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ З ПИТАННЯАМАРНСЬКОЇ СКУЛЬПТУРИРОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ АМАРНСЬКОЇ СКУЛЬПТУРИ2.1. Соціально-політичні витоки Амарнського періоду2.2. Історія відкриття Ахетатона та гробниці Тутанхамона2.3. Особливості амарнської скульптури2.3.1. Культова скульптура2.3.2. Скульптурний портрет Амарни2.3.3. Гипсові відливання і скульптурні моделіВИСНОВКИСПИСОК ЛІТЕРАТУРИВступАктуальність теми. Завойовна політика фараонів Нового царства привела до значних суперечностей між фіванськім жрецтвом Амона та фараоном. Як наслідок, до 14ст. до н.е. має місце гострий соціально-політичний конфлікт. Аменхотеп VI, що вступив на престол близько 1400 - 1375рр., проводить велику політико-релігійну реформу, яка через свій масштаб торкнулася всіх сфер життя тогочасного єгипетського суспільства. Цей період в історії Давнього Єгипту прийнято називати Амарнським. Мистецтво Амарни представляє інтерес для вчених в різних областях науки: мистецтвознавців, істориків, археологів, культурологів, істориків мистецтва, сходознавців, єгиптологів з ряду причин. По-перше, важливо відзначити, що археологічні пам'ятники, пов'язані з періодом Амарни, відкриті порівняно нещодавно. Крім того, за наказом наступних після Ехнатона правителів Єгипту, була зроблена спроба знищити всяке свідоцтво про реформу. Вказані причини значно затрудняють дослідження теми, вона залишається не остаточно вивченою, що додає їй додаткову актуальність. Згідно новим археологічним знахідкам підтверджуються або спростовуються ранні припущення. Найбільш самобутньо і повно реформаторські тенденції відобразилися на скульптурі, яка і була вибрана темою дослідження.Мета дослідження: Розглянуті стан дослідження амарнської скульптури.Для вирішення поставленої мети слід вирішити наступні завдання:
  • дослідити літературу по темі праці;
  • 2.виявити соціально-політичні витоки Амарнської реформи;3.розглянути історію відкриття Ахетатона і гробниці Тутанхамона;4.виявити особливості амарнської скульптури на прикладі культової скульптури, скульптурних портретів, гіпсових відливань і скульптурних моделей.Об'єктом виступає єгипетське мистецтво періоду Амарни.Предмет: амарнська скульптура.Під час розгляду досліджуваної літератури основна увага надавалася монографіям М. Е. Матье, В. В. Павлова, В. І. Авдієва,. Б. А. Тураєва, Н. А. Померанцевої. Розділ I.Дослідження літератури з питання амарнської скульптуриАмарнський період є настільки цікавим, що мандрівники і археологи давно відвідують місцевість Телль-ель-Амарна. Проте спочатку вчені обмежувалися лише вивченням гробниць. І хоча на самому початку XIX ст. розвалини Ахетатона ще збереглися, вже незабаром місце спустіле: місцеві жителі брали тут камінь для споруд. Цілеспрямоване археологічне дослідження Ахетатона почалося лише в кінці XIX в. [17, 16] В цей час на рубежі двох сторіч російська і західноєвропейська єгиптологія підводила сторічний підсумок і переходила до другого етапу - до пізнання окремих областей культури, до розробки спеціальних питань історії, релігії та мистецтва. При цьому наука неминуче носила описовий характер.[12, 1] Першим дослідником, який опублікував монографію про Єгипет, був Г. Масперо. У своєму дослідженні автор розглядає історію давнього Єгипту з часів Додинастичного періоду, але не надає періоду Амарни велику увагу і допускає деякі неточності. Це можна пояснити тим, що в 1892 р., коли була видана" Стародавня Історія " Масперо, розкопки Ахетатона тільки починаються і багато фактів ще не відомо. Першим монументальним пам'ятником російської історичної науки про Єгипет прийнято вважати « Історію стародавнього Сходу » академіка Б. А. Тураєва ( 1913 р. ). У ньому автор розглядає історичні закономірності культурних і політичних процесів в староєгипетській державі, робить багато цінних спостережень, важливих і для вирішення ряду кардинальних питань датування і стилістичного вивчення пам'ятників староєгипетського мистецтва в цілому. [25, 1]Два найбільших російських єгиптолога початок XX в. - В.С. Голеніщєв і Б. А. Тураєв, які не були спеціально істориками мистецтва, також зверталися до пам'ятників мистецтва як до обов'язкових і найважливіших історичних джерел. Заклавши основи російської школи вивчення стародавнього Сходу, Б. А. Тураєв в той же час створив і російську школу дослідників староєгипетського мистецтва, до яких належали Н. Д. Фліттнер, Т. Н. Бороздіна, М. Э. Матье.[25, 2]Великий внесок у вивчення Амарнського періоду зробив В. І. Авдієв, який написав дослідження «Староєгипетська реформація» (1924 р.). Це перше глибо...
    Другие файлы:

    Скульптура Ленинграда
    Неотъемлема от своеобразного облика Ленинграда скульптура, украшающая город, хранящая память о знаменательных событиях, о выдающихся людях. Различная...

    Русская скульптура XVIII века
    Скульптура - вид искусства, создающий формы в трех измерениях с использованием различных материалов и особых технологий (высекания, лепки и литья). Ба...

    Скульптура
    Скульптура як вид образотворчого мистецтва, її види (монументальна, декоративна) та жанри (портрет, тематична композиція, зображення тварин). Скульпту...

    Мифология и скульптура Древней Греции
    Монархический строй эллинистических государств. Создание художественных школ в скульптуре. Скульпторы эллинистической эпохи. Искусство Поликлета, Пифа...

    Скульптура. Можливості в інтер’єрі (як засіб) та на уроках (як спосіб)
    Мистецтво оздоблення інтер’єру скульптурою, його еволюція від найдавніших часів до сьогодення, досягнення даного напрямку в сучасному світі. Анімаліст...