Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Физика и энергетика

Розробка системи електроприводу механізму циклічної дії

Тип: курсовая работа
Категория: Физика и энергетика
Скачать
Купить
Класифікація електроприводів промислових механізмів. Основні положення щодо розрахунку і вибору електродвигунів. Розрахунок і побудова механічної характеристики асинхронного двигуна. Вибір й описання резервної релейно-контактної схеми управління приводом.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Реферат

Об'єкт проектування - електрообладнання механізму циклічної дії працюючого в повторно короткочасному режимі.

Мета роботи - розрахунок і вибір електродвигуна для приводу механізму, вибір регулюючого приладу, вибір релейної контакторної схеми керування.

Метод виконання - виконання розрахунків із застосуванням комп'ютерної техніки, використання таблиць, графіків і даних технічної літератури і довідників електротехнічного профілю.

У результаті виконаної роботи застосовуються сучасні енергозберігаючі двигуни. Тиристорні перетворювачі забезпечують економію електроенергії та ефективність роботи електроприводу.

Результати виконаної роботи можуть бути використані при дипломному проектуванні, а також при виконанні реальних проектних робіт при практичній діяльності на підприємствах.

Вступ

Електрифікація є основою будівництва економіки, грає важливу роль в розвитку всіх галузей промисловості. В арсеналі електричних засобів, що використовуються при електрифікації народного господарства, головну роль грають електричні машини, які широко використовуються, як в процесі виробництва електричної енергії, так і в процесі її споживання.

Електрична машина представляє собою електромеханічний пристрій, який здійснює взаємне перетворення механічної та електричної енергії.

В процесі споживання електричної енергії проходить її перетворення в інші види енергії (теплову, механічну, хімічну ). Близько 70% електричної енергії використовується для перетворення її в механічну. Це перетворення здійснюється електричними машинами - електродвигунами.

Електродвигуни - основний елемент електричного приводу робочої машини. Простота передачі електричної енергії дозволили широко використовувати в промисловості електричний привод робочих машин.

Електричні двигуни широко використовують на транспорті в якості тягових двигунів, що приводять в обертання колісні пари електровозів, електричних поїздів, тролейбусів та ін.

Електричні машини поділяються за принципом дії на: колекторні та безколекторні. Електричні машини різного принципу дії різняться як конструкцією так і робочими властивостями.

Колекторні машини використовуються, головним чином, для роботи на постійному струмі як в якості генераторів так і в якості двигунів. Лише колекторні машини малої потужності використовують для роботи в якості двигунів змінного струму.

Безколекторні машини поділяються на асинхронні та синхронні. Асинхронні машини поділяються на машини з фазним та коротко замкнутим ротором. Ці машини, працюють виключно на змінному струмі. Асинхронні машини використовують головним, чином в якості генераторів та двигунів.

Умови в яких працюють електричні машини класифікуються за рядом ознак:

- напрямок осі валу;

- навколишнє середовище.

В залежності від умов роботи випускаються машини різних конструктивних виконань.

Відкрите. Електричні машини, що не мають спеціальних пристроїв для запобігання від випадкового доторкання до частин, що обертаються та струмоведучих частин, а також від попадання в середину сторонніх речей.

Закрите. Електричні машини у яких внутрішня частина відокремлена від середовища оболонкою, що захищає внутрішні частини від попадання пилу, а також від випадкового доторкання до обертаючихся та струмоведучих частин.

Вибухозахищене. Електричні машини з одним із виконань допустимих для використання в вибухозахищених приміщеннях. Вибухозахищене виконання виключає можливість виникнення іскри та займання газів в незахищеній оболонці.

Для постачання приводів металургійного обладнання та інших стаціонарних установок використовують постійний струм з напругою 220 В, та змінний струм з напругою 380 В. Придатність двигуна для даного приводу визначається наступними факторами:

- навколишнім середовищем, умовами праці, вимогами до регулювання швидкості;

- відповідність механічних характеристик електричного двигуна вимогам приводу;

- нагрівом двигуна при роботі з даним приводом.

Мета даної роботи - навчитися розраховувати й обирати електродвигун для механізму циклічної дії, який працює в повторно-короткочасному режимі (S3). Найхарактернішим механізмом циклічної дії є механізм головного підйому мостового крану з двома ступенями максимального навантаження. До обраного двигуна необхідно обрати перетворювач, передбачаючий автоматизацію процесів пуску і гальмування, а також релейно-контакторну схему управління в якості резервної.

Виконання курсового проекту засновано і тісно пов'язано з дисциплінами, що вивчаються в технікумі такими як: електричний привод, електричні апарати, електричні машини, системи керування електричним приводом та іншими.

1. Загальна частина

1.1 Класифікація електроприводів промислових механізмів. Механізми циклічної дії

Метою розв'язання даного питання є визначення механізму циклічної дії і класифікація його згідно діючих нормативів.

Поставлені задачі - визначення електроприводу, класифікація електроприводів та класифікація виробничих механізмів.

Електроприводом називається машинний пристрій, що здійснює перетворення електричної енергії в механічну й забезпечує електричне керування, перетвореною механічною енергією.

Електропривод складається із двох основних частин:

1) силової частини, що включає електродвигун і пристрій для передачі механічної енергії робочому органу;

2) системи керування, що містить командні органи, пристрої для формування властивостей електропривода й захисні засоби.

Електропривод часто містить і перетворювачі електричної енергії (системи з перетворювачами частоти, вентильні установки, системи генератор-двигун й ін.).

При автоматичному керуванні електроприводом досягається висока продуктивність механізму й поліпшується якість продукції, що випускається.

З урахуванням історичного розвитку різноманітні електроприводи, що застосовувались у виробництві, можна розділити на три основних типи, а саме: груповий електропривод, одиночний і багатодвигунний.

Груповим електроприводом називається такий привід, у якому від одного електродвигуна за допомогою однієї або декількох трансмісій рух передається групі робочих машин. Такий привід іноді називають трансмісійним приводом. Внаслідок своєї технічної недосконалості цей тип приводу в цей час майже не використовується.

Одиночним електроприводом називається привід, що за допомогою одного електродвигуна надає руху окремій машині. Прикладами застосування одиночного електропривода є одношпиндельний свердлильний верстат, численні електроінструменти, а також інші прості металообробні верстати й різні нескладні механізми. У багатьох випадках привід здійснюється від електродвигуна спеціального виконання, що конструктивно представляє одне ціле із самим механізмом.

Багатодвигунним електроприводом називається привід, що складається з декількох одиночних електроприводів, кожний з яких призначений для приведення в дію окремих робочих елементів виробничого агрегату.

До числа машин і механізмів загальнопромислового застосування належить велика група промислових установок, що відрізняються значним різноманіттям конкретних різновидів. До числа найбільш важливих класифікаційних ознак належать призначення установки, її конструктивне виконання, область застосування й характер технологічного процесу.

По призначенню загальнопромислові установки розділяються на:

- підйомно-транспортні машини;

- землерийні машини;

- машини для транспортування рідких середовищ і газів, а також для стиску газів.

Кожна із цих груп містить машини, різні по конструктивному виконанню. До числа підйомно-транспортних, машин належать мостові, козлові й поворотні крани, перевантажувальні мости, кабель-крани, промислові маніпулятори й роботи, стаціонарні вертикальні й похилі піднімальні установки дискретної дії, канатні дороги, горизонтальні й похилі конвеєри, вертикальні ковшові транспортери й т.п.

По галузі застосування розрізняють машинобудівні, металургійні, гірські, будівельні, суднові й інші машини й установки, основні механізми яких можуть бути віднесені до числа загальнопромислових. При цьому в більшості випадків область застосування робить більш-менш значний вплив на конструктивне виконання машин.

По характеру технологічного процесу загальнопромислові механізми можна розділити на дві великі групи:

- механізми циклічної (перериваної) дії, робочий процес яких складається з повторюваних однотипних циклів;

- механізми безперервної дії, технологічний процес яких має безперервний характер.

Типовими прикладами перших можуть служити крани, шахтні підіймальні машини, ліфти, а других - ескалатори, землесоси, конвеєри. Характер технологічного процесу впливає на режими роботи електропривода й визначає головні вимоги, що висуваються до нього відносно потужності й перевантажувальної здатності, динамічних якостей, необхідності й точності регулювання...

Другие файлы:

Розробка системи автоматичного керування буферного насоса
Класифікація насосних станцій водопостачання. Вимоги до електроприводу та вибору двигуна. Розробка схеми керування та взаємодії електроприводу насоса...

Аналіз засобів побудови програмованих логічних контролерів циклічної дії
Спосіб завдання алгоритмів функціонування автоматів циклічної дії у вигляді циклограм. Розробка абстрактної моделі паралельного логічного контролера,...

Експлуатація електроприводу крана
Зміни в розвитку автоматизованих систем керування електропривода. Експлуатація кранового устаткування і вибір системи електропривода механізму підйому...

Розробка HDL-моделі та комп’ютерне моделювання паралельного логічного контролера циклічної дії
Реалізація HDL-моделі паралельного логічного контролера циклічної дії мовою опису апаратури AHDL у середовищі MAXplus+II. Алгоритм функціонування пара...

Розробка малопотужного тиристорного електроприводу
Особливості розробки малопотужного тиристорного електроприводу постійного струму. Аналіз існуючих тиристорних електроприводів постійного струму. Розра...